2024-02-07, 13:58
Medlem
Någon borde mejla Stordalen så lånar han ut Strawberry arena en kväll för ändamålet.

Artisterna kommer köra för den goda sakens skull.

Vilket företag kan lösa scentekniken?
Senast redigerad av Autodidis 2024-02-07 kl. 14:00.
Citera
2024-02-07, 14:00
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Någon borde mejla Stordalen så lånar han ut Strawberry arena en kväll för ändamålet.

Artisterna kommer köra för den goda sakens skull.

Då har du inte träffat artister om du tror de gör saker gratis 😀

Sedan har ju artister ett följe av stylister och fixare som vill ha betalt. För att inte tala om musiker och deras utrustning...
Citera
2024-02-07, 14:04
Medlem
Wabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Sedan har ju artister ett följe av stylister och fixare som vill ha betalt. För att inte tala om musiker och deras utrustning...

Håller med! Alla vill ha pröjs eller kompensation på något sätt.
Citera
2024-02-07, 14:04
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:

Med tanke på att det skulle vara 6 konserter/arenor och biljettintäkterna "bara" var 4 miljoner. Jag vet inte vad show-saker kostar men i min bransch producerar man inte mycket med 4 millar. Det hade nog inte blivit mycket över till ALS fonden efter alla omkostnader.
Citera
2024-02-07, 14:07
Medlem
Citat:

"Enligt uppgifter till Aftonbladet är flera av de inblandade parterna beredda att ställa upp gratis för att konserterna ändå ska bli av."

Konserten kommer bli av. Någon behöver bara ställa upp och ta kostnaden (och också all fin PR som kommer på köpet).

Behöver ju inte bli superproffsigt med stylister och så mycket fixare. Kör som man gjorde på den gamla goda tiden!
Citera
2024-02-07, 14:09
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Alltså vad i helvete!!!!

Vem är den jävla alkoliserade jävla speltorsken!!!! Fram med bild o namn
Läs tråden så ser du. Finns en artikel i Aftonbladet med honom från 2011 där han pratar om sitt spelmissbruk och sitt nya liv... Namnet står i tråden flera gånger, styrelsen för bolaget som är arrangör enligt Tickster.

Verkar stämma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Med tanke på att det skulle vara 6 konserter/arenor och biljettintäkterna "bara" var 4 miljoner. Jag vet inte vad show-saker kostar men i min bransch producerar man inte mycket med 4 millar. Det hade nog inte blivit mycket över till ALS fonden efter alla omkostnader.

Varenda jäkla krona räknas och är viktig för ALS forskningen men nu får dom noll och bluffmakaren har kastat Jon-Henrik Fjällgrens namn i smutsen då han var ansiktet utåt för denna konserten och var hans manager sen så har han även smutskastat Börje Salmings namn och Börje Salming ALS-stiftels namn
Senast redigerad av jimmytheone 2024-02-07 kl. 14:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL
Jepp. Stämmer med åldern på artikeln då den postades (2009) och ledamoten i Sodar Business Value AB; Jonas Pettersonn, född 1972. 51 år idag, 36 år när artikeln skrevs som det även står där.

Märkligt nog har han ett riktigt speltorskutseende.

EDIT: Vilken mörk artikeljävel.

Ojdå, han får skriva en uppdaterad version av sina memoarer.
Citera
2024-02-07, 14:25
Medlem
Kom igen svenska medier måste ut med namn och bild på denna stor bedragare så att folk och andra artister och företag får veta vem han är så han inte lurar andra människor som han gjorde med Jon-Henrik Fjällgren och även se till att han aldrig kommer närheten av ett yrke där han kan fortsätta blåsa folk på pengar igen.
Citera
Medlem
BullitProofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Denne Jon driver bolaget:
556975-6736 Goeksegh AB i FUNÄSDALEN
Blåst staten på sexsiffriga belopp.
Miskött bolaget sedan starten 2014.

En fifflare som skyller på en kollega

Presentera gärna länk på detta att Jon-Henriks företag har blåst staten på sexsiffriga belopp!

Eller har du vit skjorta med instoppad slips?
Citera
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Naiv som många andra svenskar, att vara spelberoende är nog ett rent helvete.
Spelberoende är enbart ett psykiskt beroende, kan knappast jämföras med substansmissbruk.
Jag hade en sju månaders fylla kombinerat med diverse illegala kemikalier och jag kan garantera att den idioten inte mådde lika illa som jag när abstinensen satte in...
Citera
2024-02-07, 14:29
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arreluring
Samma person?

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/A2RrkM/jag-stal-pengar-fran-min-familj-for-att-spela--men-forlorade-allt

Otroligt i så fall. Vem anlitar en känd spelmissbrukare som manager? Den som är så jävla pantad får skylla sig själv att namnet blir draget i smutsen samt att miljoner försvinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in