2024-01-27, 13:20
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Vi Nato motståndare tar det rätt så lugnt för vi vet att Sverige i Nato eventuellt i bästa fall kommer ta minst ett par år till. Sedan är det ju så också att vi ej haft någon omröstning om skiten så jag hoppas och tror det blir nej helt och hållet. Sverige är ett land som älskar pekar finger åt andra länder och nu får svärje skylla sig själva.

Att turkarna skulle ändra sig om Sverige för att få lov att köpa USAs 40 åriga flygplan det där kan ju inte ens en dåre ta på allvar.
Turkiet skiter väl i jänkarnas gamla flygplan om de inte nu hunnit rosta upp redan.

Bara för Nato runkarna att glömma. Det blir inget Nato och nästa år när Trump är tillbaka kommer era chanser att bli ännu mindre om något usa -runkande och ers homoerotiska drömmar om stora starka Nato krigare på svensk mark.
Sverige är svenskt och ingen lydstat...

Bara acceptera...

^ Detta inlägg åldrades ju bra...

Som jag sagt hela tiden så handlade det som F-16 planen. Eller "USAs 40 åriga flygplan" som enligt dig va mer eller mindre helt ointressant för Turkiet.
Mja.....riktigt så va det inte va. Erdogan har nu ratificerat Sverige. I och med det har också USA godkänt köpet.
Kanske du lärt dig hur politik fungerar i Turkiet nu.

Jaja. Du får väl sätta allt ditt hopp på Orban nu då haha.
Citera
2024-01-28, 20:14
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
^ Detta inlägg åldrades ju bra...

Som jag sagt hela tiden så handlade det som F-16 planen. Eller "USAs 40 åriga flygplan" som enligt dig va mer eller mindre helt ointressant för Turkiet.
Mja.....riktigt så va det inte va. Erdogan har nu ratificerat Sverige. I och med det har också USA godkänt köpet.
Kanske du lärt dig hur politik fungerar i Turkiet nu.

Jaja. Du får väl sätta allt ditt hopp på Orban nu då haha.

Ja enligt dig själv och dina flygplan så skulle ju Sverige varit med i NATO redan för ett år sedan. MEN hur blev det med det?

Hur jag än kollar så ser jag inget i media som tyder på Sverige nu är fullvärdiga medlemmar i NATO. Men du har kanske en mer korrekt källa?

Ja det var modifierade 40 -åriga flygplan som inte ens kom in på listan över de mest avancerade flygplanen år 2023 medans ryssen hade 2-3 modeller där.
Citera
2024-01-28, 21:06
Avslutad
tror att usa la in en å annan klausul som turkiet måste utföra. dom är inte dummare än så. man ger inte bort plan bara så där. på detta sättet är både sverige och turkiet obligatoriska skyldig att uppfylla krav som kanske inte är kända för media, fortsätter ungern hålla på så har dom mer seriösare problem att ta hand om, deras ståndpunkt i nato, den är inte alls lika självklar som turkiet, dom spelar samma spel men turkiet har bättre pjäser. vi har råd att förlora ungern, men har ungern råd att förlora väst?. tyvär så trodde nog ungern att dom kunde flyta i samma tidvatten som turkiet men det är en stor skillnad på ålder här och inflytande. ungern kommer nog få samma läxa som turkiet man skiter inte där man sover , i bästa reprimand om ungern säger ja kommer detta vara med ett varningens finger från väst. kör inte detta spelet igen.
Senast redigerad av tessar 2024-01-28 kl. 21:51.
Citera
2024-01-28, 23:07
Avslutad
yap det har startat..https://www.ft.com/content/9dabcd4b-9c64-4124-9f9c-b0c898c84c8f ,https://www.theguardian.com/world/2023/dec/05/eu-must-not-appease-viktor-orban-by-unfreezing-billions-earmarked-for-hungary som man bäddar får man ligga, ungtupp i hönshuset funkar sällan om bossarna är kvar, vilket leder till varför han gör så här.. frågan är vilken broder han vill ha egentligen, väst eller ruskie. han kommer aldrig va på toppen, i vilket scenario förlorar han men iallafall med väst han behåller sin post och ord. och jag tror inte turkiet är vidare glad för hans agerande då dom kan stjälpa dom oxo.turkiet kommer underminera deras relation med ungern i detta läget
Senast redigerad av tessar 2024-01-28 kl. 23:13.
Citera
2024-02-05, 16:02
Medlem
Reimers avatar
Haha, dags för att den lilla dvärgen packar sin resväska och gör ett besök till Ungern för att träffa Orban

Citat:
Det blir ingen omröstning om Sveriges Natoansökan i Ungern i dag.

I stället ökar trycket på statsminister Ulf Kristersson att besöka premiärminister Viktor Orbán.

– Om det är viktigt för svenskarna att gå med kommer de hit, precis som de åkte till Turkiet, säger Kocsis Máté, gruppledare för Fidesz.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ungern-kraver-besok-av-kristersson-for-nato-ja/
Citera
2024-02-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Haha, dags för att den lilla dvärgen packar sin resväska och gör ett besök till Ungern för att träffa Orban

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ungern-kraver-besok-av-kristersson-for-nato-ja/
Nog tveksamt om Ulf åker till Ungern.
Vad har Ungern och Orban att erbjuda?
Citera
2024-02-06, 18:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Nog tveksamt om Ulf åker till Ungern.
Vad har Ungern och Orban att erbjuda?

Tja, ett slutgiltigt avslut på den här farsen om Natomedlemskap, det borde ju sitta fint för dvärgen.
Citera
2024-02-06, 18:47
Medlem
Citat:
Tja, ett slutgiltigt avslut på den här farsen om Natomedlemskap, det borde ju sitta fint för dvärgen.
Jag säger vad Maggan sa redan sommaren 22.
Det är färdigt förhandlat.
Citera
2024-02-06, 18:50
Medlem
Citat:

Nej. Det är inte färdigförhandlat. Ungern har veto på Sverige. Antingen måste ni förhandla eller acceptera Ungerns vetorätt.
Citera
2024-02-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Nej. Det är inte färdigförhandlat. Ungern har veto på Sverige. Antingen måste ni förhandla eller acceptera Ungerns vetorätt.
Då får väl Ungern bara rösta nej till Sveriges Nato ansökan?Enkelt och smidigt.
Eller ska Orban fega ur igen och visa sin svaghet?
Vi skjuter upp omröstningen?
Citera
2024-02-06, 18:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:

När allt är påskrivet och inlämnat till Natohögkvarteret är det klart, som i alla affärer allt är öppet fram tills man signerar slutdokumentet, Sverige har lite att lära om den saken.

Magdalena om någon borde ju veta det.
Citera
2024-02-06, 18:57
Medlem
Citat:
När allt är påskrivet och inlämnat till Natohögkvarteret är det klart, som i alla affärer allt är öppet fram tills man signerar slutdokumentet, Sverige har lite att lära om den saken.

Magdalena om någon borde ju veta det.
Jag anser bara att Ungern och Orban inte har så mycket att muta Sverige med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in