2024-02-06, 07:16
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är väl ändå ganska självklart att polisen ska jaga missbrukare eftersom de sponsrar gängkriminaliteten och den organiserade brottsligheten via sina narkotikaköp.

Kriminalvården behöver helt uppenbart fler fängelseplatser för att lyckas med sitt uppdrag. Ju fler missbrukare och langare bakom lås och bom desto bättre.
Anser inte att du har fel, men jag har uppfattningen att dom som utvecklar ett missbruk behöver vård, inte fängelse. Brukar även fråga mig själv vad det är för vits med att låsa in en missbrukare, då denne har möjligher att fortsätta sitt missbruk bakom lås och bom.

Langare kan förvisso vara stora fiskar i vattnet, men oftast är det bara små räkembryon. Tänker att om dom själva missbrukar, så är ofta langningen en biprodukt av missbruket.

Ett enkelt sätt att slippa att folk missbrukar/langar/etc är att dom får möta Jesus Kristus.
Citera
2024-02-06, 07:21
Avslutad
Och där ska jag tillägga att det enda El Salvador behövde var en hangar att samla upp alla skitskallar i.
Citera
2024-02-06, 07:22
Medlem
Fuckwindowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interpersonal
Jag skulle inte ha något mot lite fler dödspatruller inom poliskåren, nej.

Och med det menar jag att terrorister som tror att spränga portar där det bor familjer och har lyckats normalisera detta i det svenska samhället redan har passerat en gräns där rehabilitering inte är den första åtgärd jag tänker på.

Vi behöver människor som ser på gängvåldet som ett militärt problem och inte ett socialt.

Precis 🙏
Citera
2024-02-06, 07:23
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Anser inte att du har fel, men jag har uppfattningen att dom som utvecklar ett missbruk behöver vård, inte fängelse. Brukar även fråga mig själv vad det är för vits med att låsa in en missbrukare, då denne har möjligher att fortsätta sitt missbruk bakom lås och bom.

Langare kan förvisso vara stora fiskar i vattnet, men oftast är det bara små räkembryon. Tänker att om dom själva missbrukar, så är ofta langningen en biprodukt av missbruket.

Ett enkelt sätt att slippa att folk missbrukar/langar/etc är att dom får möta Jesus Kristus.

Vilket land har provat det du förespråkar? Har du ett framgångsexempel från ett likvärdigt land?
Citera
2024-02-06, 07:30
Avslutad
Nu sitter jag med kaffet och lackar ur.

Problemet händer nu. Inte om 10 år när fängelsena är färdigbyggda till 10 gånger priset Svensson fick höra i början.

Det är som om snuten och politikerna och åklagarna inte fattar att det här händer nu. De kan inte samordna sig för skattepengarna utan lovar att de ska stoppa våldet i övermorgon.

Det är skit. Det är total skit. Det är helt ovärdigt det Sverige jag älskar och respekterar.

Utvisa fler, frigör platser. Inga bortförklaringar om mänskliga rättigheter.

Knäck äggen, gör omeletten. Det finns ingen tid att förlora längre.
Citera
2024-02-06, 08:04
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Vore många gånger billigare att införa dödsstraff på alla allvarligare brott. Mycket effektivare med.

Om jag var diktator till exempel så skulle jag låta avrätta alla kända gängkriminella utan rättegång (inklusive alla som redan sitter i fängelse), samt meddela deras familjer att de alla kommer att bli avrättade med (inklusive barnen) ifall de inte lämnar landet inom 2 veckor. Skulle ha löst problemet med gängkriminalitet på en månad, skulle knappt ha kostat något, och skulle ha sparat flera miljarder med skattepengar.

Perfekt förslag som dessvärre inte kan genomföras i PK--Sverige.
Citera
2024-02-06, 08:18
Medlem
BernardLoutres avatar
Det lär finnas en massa lediga platser i Ryssland. Skicka dem dit och ge ryssarna 5€ per fånge och dag (no questions asked) för besväret.
Citera
2024-02-06, 08:21
Medlem
Vi borde låsa in färre, döm fler till elektronisk
övervakning i hemmet. Att vi låser in missbrukare som borde betraktas som sjuka
är fel
Citera
2024-02-06, 08:29
Medlem
utan.att.stannas avatar
Minska inflödet av nya kunder ( invandring) och mer lättsam väg till utvisning är förstås inte en del av lösningen 🙄
Citera
2024-02-06, 08:44
Medlem
Timoteuss avatar
Vilka ska sitta på de anstalterna?
Man släpper ju folk till höger och vänster, eller ger dem obegripligt låga straff. Typ den där killen som hade sin flickväns huvud i en sportväska, men som absolut inte kunde tänkas ha mördat henne, nejdå, han råkade bara städa undan hennes huvud.
Citera
2024-02-06, 08:57
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Vilka ska sitta på de anstalterna?
Man släpper ju folk till höger och vänster, eller ger dem obegripligt låga straff. Typ den där killen som hade sin flickväns huvud i en sportväska, men som absolut inte kunde tänkas ha mördat henne, nejdå, han råkade bara städa undan hennes huvud.

Det absolut rätta hade varit att köpa en till sportväska och sen lägga babbens eget huvud i den, därefter leverera väskan till babbens föräldrar.
Citera
2024-02-06, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Vore många gånger billigare att införa dödsstraff på alla allvarligare brott. Mycket effektivare med.

Om jag var diktator till exempel så skulle jag låta avrätta alla kända gängkriminella utan rättegång (inklusive alla som redan sitter i fängelse), samt meddela deras familjer att de alla kommer att bli avrättade med (inklusive barnen) ifall de inte lämnar landet inom 2 veckor. Skulle ha löst problemet med gängkriminalitet på en månad, skulle knappt ha kostat något, och skulle ha sparat flera miljarder med skattepengar.

Så du skulle avrätta dina barn om någon visar upp bevis att de är gängkriminella?

I ett bra samhälle vill man inte sätta oskyldiga i fängelse. Det sista man vill göra är att avrätta oskyldiga. I USA har man det dilemmat. Man vill inte avrätta oskyldiga - Det innebär att kostnaden för dödsdömda blir högre än för livstidsdömda.

Polisen i Sverige är DÅLIGA på att uppklara brott när det gäller gängkriminalitet. Jag tror inte det skulle bli bättre av att avrätta folk. Polisen kanske till och med skulle fingera bevis för göra dig glad.

Ett bra ex nu är en polis i New York - Louis Scarcella - Han har kostat New 110+ miljoner dollar och det är med rättegångar, som skulle ha skyddat folk mot Louis Scarcella. Tänk dig hur många fel det skulle bli utan rättegångar. Skulle du vilja bli en mördare och avrätta oskyldiga?

https://www.nytimes.com/2023/11/20/nyregion/louis-scarcella-nypd-settlements.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in