2024-02-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crankyshake2
Trodde ärligt inte de fanns någon i hela Sverige som inte vet vem Clark är. Annars är de ju bara googla Clark så kommer han upp direkt.

Största funderingen är ju ändå hur man kan få in stålmannen i denna rebus?
Varför skulle alla veta vem en kriminell pundare som är född 1947 är?
Förstår varför många till en början tänker Superman, men du låter visserligen som en gammal gubbe
Citera
2024-02-05, 14:30
Medlem
Citat:
Hur kan du inte förstå rebusen? Typ lättast hittills

Ja, jag är fan sämst, ville veta så mycket det går om jäveln då jag är bosatt i Stockholm

Kan fortfarande inte hitta honom med rätt efternamn, han kanske har blockat mig 🤔
Citera
2024-02-05, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Enda finska efternamnet på mrkoll's kommuntopp, och du kan ändå inte räkna ut det? Det är ju du som är pinsam som är så korkad att du inte kan tänka ett steg längre. Du är säkert en av de jubelidioter som inte fattar hur man dekrypterar med devglan heller.

Kom på en egen rebus på det efternamnet 😂
Citera
2024-02-05, 14:35
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Noterade också det... Klockan 02:14 natten mellan Söndag - Måndag blev han gripen utanför ICA Kvantum i Norrköping för förberedelse till mord.

Killgissar att han tänkt mörda någon på Dumpen? Att han bokat träff för att köpa något av någon för detta. Men att denna någon råkade vara polisen, eller i vart fall kontaktade polisen som träffade honom på avtalad tid och plats?

Blir hand dömd så tror jag att det blir rättspsyk för några årtionden framåt! Synd på en så fin kille!

Han den snubben han mordhotade ett flertal gånger på sin Facebook bor i Norrköping med fru och familj. Bra att polisen agerade. Jag gissar att de fick många tips.

Tillägg: Snubben ovan bor 450 m från den plats han greps på enligt Google Maps.
Senast redigerad av KaktusFlaktus 2024-02-05 kl. 14:39.
Citera
2024-02-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis
Ni som gör rebusar, avbryt omedelbart!

Såhär gör man :

Bertil Emilsson

Blir:

*er*il *mil**on

*t, e, b, s

Capice?

Du kanske skulle försöka läsa meddelandet som du fick i samband med att du skrev ditt inlägg?

Vidare gäller också fortsatt regel 0.10 i denna tråd. Det innebär att man inte får posta namn eller adressuppgifter på "gäddorna" direkt i tråden - inte ens i maskad form där delar av namnet är ersatt av exempelvis *-tecken. Rebusar är dock OK.

Capice?
Citera
2024-02-05, 14:40
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
#200 är häktad för förberedelse för mord.

https://delafil.se/630e9d73677eb32a/IMG_6530.jpeg

Man blir liksom inte ens förvånad över nr 200. Förberedelse till mord liksom....det blir inte så mycket värre än så....men ändå rycker man på axlarna. Det var liksom den nivån man förväntade sig av nr 200.
Citera
2024-02-05, 14:41
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Han den snubben han mordhotade ett flertal gånger på sin Facebook bor i Norrköping med fru och familj. Bra att polisen agerade. Jag gissar att de fick många tips.

Mer än vad jag visste, har inte lusläst hans Facebook så noga. Förstod det bara som att han spydde galla över Dumpen.

Den där "snubben", hur är kopplingen mellan "snubben" och Gädda #200?

Lite Dumt att vara så öppen med mordplaner. Är väl en sådan sak polisen lägger mycket resurser på om de tror att det kan vara allvarligt menat.
Citera
2024-02-05, 14:43
Medlem
Livmedikusens avatar
Citat:
#200 är häktad för förberedelse för mord.

https://delafil.se/630e9d73677eb32a/IMG_6530.jpeg

Jag försöker att få tag i åklagaren i ärendet.
Förutsätter att de kontrollerar #200's aktivitet på nätet, men det skadar inte att trycka på extra om att de ska lämna in en begäran om en rättspsykiatrisk undersökning. Allmänheten måste skyddas från honom.
Citera
2024-02-05, 14:43
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis
Ni som gör rebusar, avbryt omedelbart!

Såhär gör man :

Bertil Emilsson

Blir:

*er*il *mil**on

*t, e, b, s

Capice?

Eller så läser du det klistrade inlägget från moderator? Jätteclown much?

------

Jag har ingen större koll på Lidingö men jag vet att det finns en, eller flera, snubbar där (troligen bofasta) som enligt hörsägen förser yngre personer med diverse droger. Det ska röra sig om ljusskygga typer som kommunicerar via olika appar och de ska vara runt 35 kanske. Alltså alldeles för gamla för att umgås med gymnasieelever och yngre. Jag vet inte om #363 har med detta att göra. Kanske, kanske inte.

Hursomhelst så visar han i chattloggen upp kontanter, större summa än det barnet tar för sex, så han är ju en person som hanterar en del kontanter. Det är inte supervanligt med cash idag. Han verkar ju dessutom ha ett typiskt kneg och lär få in deg på lönekontot. Han dyker upp till träffen hög som en giraffröv och blöder i ena näsborren. Oavsett vad så är det en snubbe som är medelålders-ish men lever och klär sig som om han vore 20 och bor i en gammal bruksort i ett avfolkningsområde. Och den sorten ska man alltid vara vaksam mot! Särskilt när de inte bor i en gammal bruksort.
Senast redigerad av PROLIFIC 2024-02-05 kl. 15:21.
Citera
2024-02-05, 14:44
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Mer än vad jag visste, har inte lusläst hans Facebook så noga. Förstod det bara som att han spydde galla över Dumpen.

Den där "snubben", hur är kopplingen mellan "snubben" och Gädda #200?

Lite Dumt att vara så öppen med mordplaner. Är väl en sådan sak polisen lägger mycket resurser på om de tror att det kan vara allvarligt menat.

Jag känner inte till några detaljer. Jag kollade upp snubben en tid tillbaka för att se om det var en verklig person, vilket det var.
Citera
2024-02-05, 14:46
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livmedikusen
Jag försöker att få tag i åklagaren i ärendet.
Förutsätter att de kontrollerar #200's aktivitet på nätet, men det skadar inte att trycka på extra om att de ska lämna in en begäran om en rättspsykiatrisk undersökning. Allmänheten måste skyddas från honom.

Nr 200s psykiska status kommer nog inte hamna i skymundan. Han hade väl suttit på rättspsyk innan?
Eller var det bara "vanlig" LPT möjligtvis? Kommer inte ihåg nu...men tror knappast hans psykiska besvär kommer gå att undgå att uppmärksammas här.
Citera
2024-02-05, 14:51
Medlem
Livmedikusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Nr 200s psykiska status kommer nog inte hamna i skymundan. Han hade väl suttit på rättspsyk innan?
Eller var det bara "vanlig" LPT möjligtvis? Kommer inte ihåg nu...men tror knappast hans psykiska besvär kommer gå att undgå att uppmärksammas här.

Naturligtvis, men man vet aldrig. Ju mer bevisning och underlag som finns mot honom, ju bättre är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in