2024-02-05, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Kan du sluta kalla dom för ortengänget? Bor dom ens i orten? Ja men hon gråter för minsta lilla. Som att jennifer prata med Cornelia lol
Ortengänget syftar på deras mentalitet. ”Man kan ta Jennifer ur orten, men aldrig orten ur Jennifer”. Gammalt djungelordspråk. Det borde de brodera på en bonad på Farmen.

Levin hade förresten ett kul förslag på bonad dag, synd att han inte broderade det
2024-02-05, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jennifer är aggressiv, det är därför folk inte gillar henne. Man beter sig inte så. Typiskt ortenbeteende. Hon kan inte ta en lugn diskussion utan är obehärskad och flippar ur. 33 år gammal, goin’ on 14.

Ronja ser igenom Jennifer. Ortengänget försökte skilja Ronja o Cornelia förut genom att göra Ronja till torpkämpe. Nu försökte de skilja dem åt genom att Jennifer skulle få in Cornelia i storbondestugan. Jennifer erkände själv att det var en list för att skilja dem åt. Ronja ser igenom Jennifers skitsnack och tycker ännu mer illa om henne ju mer skit hon snackar. Inte konstigare än så.

Cornelia frågade Jennifer om även de andra (Tim och Fredrik) skulle fortsätta sova därinne innan hon tackade nej. Undrar om det hade påverkat hennes svar om Jennifer svarat att de inte skulle det.

Det här påhittet att de skall sova allihopa i storbondestugan har ju bara varit negativt för Pakten och har bidragit till att de andra så lätt ser igenom dem.

Har det för övrigt förekommit i tidigare säsonger att man fått välja om man vill göra storbonden sällskap i stugan eller att man tackat nej? Hade det varit samma upplägg som förra säsongen t.ex. så hade väl Jennifer bara sagt: "Jag väljer Cornelia" och då hade det kanske varit svårare för Cornelia att säga nej? I år tycks mycket vara sämre uppstyrt än tidigare.
2024-02-05, 13:08
Avslutad
Citat:
Snälla hon är inte aggressiv. Hon är passionerad (hon är latina) och tar inte skit och säger som de är jämfört med andra svenskar. Och folk hatar på henne för att hon är invandrare som dig som kallar henne orten
Passionerad är man för farao i sängkammarn. Prata svenska. Om man skriker i ilska på andra människor är man aggressiv. Punkt. Man kan låta bli att ta skit på många sätt, man kan t ex visa behärskning och säga vad man tycker lugnt och sansat. Hon får komma varifrån hon vill, men ett sånt beteende som hon uppvisar tycker jag är sunkigt för hennes ålder.
2024-02-05, 13:09
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillanM
Byt namn på farmen till.
"Den som paktar mest vinner"
Dock vinner aldrig de som paktar mest.

Tycker de som satsar på att vinna borde ha fattat det vid det här laget. Vinner gör man genom att glida med och vara hyfsat okontroversiell.

Reglerna är dessutom så nyckfulla att man aldrig skulle kunna planera sig fram till en vinst. Skulle en pakt teoretiskt lyckas med allt skulle tv4 lika gärna kunna ändra reglerna mitt i säsongen.
2024-02-05, 13:10
Avstängd
Citat:
Ronja har varit utsatt för ortengänget från början. De har alltid velat ha ut henne, hon har varit överst på deras kämpelista hela tiden. Tim hade t o m lovat Jojje att sätta Ronja som förstekämpe, när han blev storbonde. Det är självklart jäkligt jobbigt att under veckor vara i skottlinjen från de två aggressivaste medlemmarna av orten-gänget: Jojje och Jennifer. Inte konstigt att Ronja tycker att det är viktigt att ha Cornelia att prata med. Ronja har inte ens övervägt att slänga in handduken som mes-Dessie. Men det var väl för att Tim ratade henne som Dessie åkte hem.

Citat:
Kan du sluta kalla dom för ortengänget? Bor dom ens i orten? Ja men hon gråter för minsta lilla. Som att jennifer prata med Cornelia lol
Ziggisen Jeniffer satt också och grinade nu när hon inte har kvar Helan och Halvan på Farmen. Hela kvarvarande pakten ska ut men ännu roligare om dom åker ut på målsnöret. Som hon förra säsongen när hon slog sig själv med hammaren i finalen.
2024-02-05, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Cornelia frågade Jennifer om även de andra (Tim och Fredrik) skulle fortsätta sova därinne innan hon tackade nej. Undrar om det hade påverkat hennes svar om Jennifer svarat att de inte skulle det.

Det här påhittet att de skall sova allihopa i storbondestugan har ju bara varit negativt för Pakten och har bidragit till att de andra så lätt ser igenom dem.

Har det för övrigt förekommit i tidigare säsonger att man fått välja om man vill göra storbonden sällskap i stugan eller att man tackat nej? Hade det varit samma upplägg som förra säsongen t.ex. så hade väl Jennifer bara sagt: "Jag väljer Cornelia" och då hade det kanske varit svårare för Cornelia att säga nej? I år tycks mycket vara sämre uppstyrt än tidigare.
Intressant fråga, ja undrar vad Cornelia hade sagt om det bara var de två. Men givet att hon sa nej med hänvisning till Ronjas känslor så hade hon nog sagt nej ändå. Jag tänkte också på att man inte fick se Anna ställa frågan om sällskap i storbondestugan denna gång. Den frågan har alltid ställts vid uppläsningen av brevet. Men nu fick Jennifer springa runt och tänka efter - så har det aldrig varit. Undrar om hon fick frågan fast det är bortklippt? Att hon ville ha betänketid.

Ortengänget har skjutit sig själva i foten på alla sätt. Bråkat med folk, isolerat sig i storbondestugan, utsett folk i gruppen till förstekämpar utan möjlighet att välja gren. Frågan är om de också gjort regelbrott. Blir inte förvånad om Jennifer också blir förste storbonde att inte klara uppdragen.
2024-02-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ortengänget syftar på deras mentalitet. ”Man kan ta Jennifer ur orten, men aldrig orten ur Jennifer”. Gammalt djungelordspråk. Det borde de brodera på en bonad på Farmen.

Levin hade förresten ett kul förslag på bonad dag, synd att han inte broderade det
Se det är ju rasistiskt att snacka om att folk ifrån orten har någon sorts mentalitet
2024-02-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Inte ett rasistiskt ord skrevs.
Är du kompis med Blatte-Jennifer?

Hon är precis som alla andra blattetjejer på HVB hem.
Osäker, påhittat självförtroende och kan inte alla svenska ord hon försöker använda.

Genom att vara viktig måste hon trycka till o mobba den vita, smarta unga tjejen.
Ät mitt bajs, vilken vuxen säger så?
Kalla henne blatte är rasistiskt. Att påstå att hon inte kan de svenska ord hon använder är rasistiskt. Hur mobbar hon den "vita tjejen"? Är de inte mer att hon mobbar o ser ner på Jennifer???
2024-02-05, 13:31
Avstängd
Citat:
Ortengänget ogillar Ronja för att hon jobbar inom polisen tror jag. Hela den löjliga pakten påminner om osäkra tattare hela bunten. Tim är en pajas som man skrattar åt.
2024-02-05, 13:31
Medlem
Citat:
Passionerad är man för farao i sängkammarn. Prata svenska. Om man skriker i ilska på andra människor är man aggressiv. Punkt. Man kan låta bli att ta skit på många sätt, man kan t ex visa behärskning och säga vad man tycker lugnt och sansat. Hon får komma varifrån hon vill, men ett sånt beteende som hon uppvisar tycker jag är sunkigt för hennes ålder.
Du har uppenbarligen inte varit omkring många latino tjejer ser jag. Hon är bara passionerad och ärlig. Hon menar inget illla
Senast redigerad av ursula45 2024-02-05 kl. 13:35.
2024-02-05, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Ortengänget ogillar Ronja för att hon jobbar inom polisen tror jag. Hela den löjliga pakten påminner om osäkra tattare hela bunten. Tim är en pajas som man skrattar åt.
Många ogillar Ronja för att hon är otrevlig och mobbare
2024-02-05, 13:39
Avstängd
Citat:
Kalla henne blatte är rasistiskt. Att påstå att hon inte kan de svenska ord hon använder är rasistiskt. Hur mobbar hon den "vita tjejen"? Är de inte mer att hon mobbar o ser ner på Jennifer???
Jennifer är en typisk blatte från förorten. Det är inget hon ens försöker dölja och hon är vidrig. Jag avskyr hennes sort som gapar och skriker aggressivt. Snart ryker hon nog för ingen tycker om henne. Inte tittarna heller.
Senast redigerad av Vipan 2024-02-05 kl. 13:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in