2024-02-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Och detta kommer att ske när? I veckan som kommer kanske?
Allvarligt tror du själv på det där tramset? I så fall sök hjälp!
Ukraina som stat från 1990 är slut. Det är dags att tänka om och agera innan ryssarna tränger djupare in. Förstår du inte det så kan jag inte hjälpa dig att förstå.
Citera
2024-02-04, 20:04
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är för att ni nån gång ska få in i era sågspåns hjärnor hur jävla illa det ser ut för ukraina på alla vis just nu.

Varför behöver någon det?
Vilka naturlagar är det som du tänker på som bestämmer att någon behöver veta dessa lögner?
Citera
2024-02-04, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Ukraina som stat från 1990 är slut. Det är dags att tänka om och agera innan ryssarna tränger djupare in. Förstår du inte det så kan jag inte hjälpa dig att förstå.
Tränger djupare in? Ryssarna har ju stått och trampat på samma plats i två år utan att komma någonstans.
Citera
2024-02-04, 20:06
Medlem
Vaginalketchups avatar
Kan ju hoppas att säkerhetstjänsten i Ukraina också kartlägger adresser och identiteter på nättrollen och medlöparna.
Ska bli intressant när de börjar plockas också

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ukraina-stridspilot--skjuten-i-rysk-stad/
Citera
2024-02-04, 20:08
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det är den här sortens Josef Stalin, jag tänkte på:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Josef_Stalin_(stridsvagn)

En Carl Gustaf 84 mm granatgevär Bör kunna göra slarvsylta av en sådär.
Citera
2024-02-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Kan inte du länka till någon/några trovärdiga källor för det påståendet då? Mig veterligen är det status quo på fronten men med fortsatt stora förluster för Ryssland. Ukraina bidar sin tid och vingklipper den ryska björnen. Bevisa något annat.
Det är ju för helvete på nyheterna och media var och varannan dag om ukrainas kris med vapen och ekonomi.
Citera
2024-02-04, 20:15
Medlem
Citat:
Ok..så cnn..bbc..skynews..ap..al jazera..ljuger men du sitter inne med sanningen.
Bra då vet vi det.

Samma cnn bbc skynews osv hävdar motsatsen.
Så ja du ljuger
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1

Du verkar desperat vatnik går det så dåligt för ditt älskade Ryssland är det alla attacker på raffinaderier som gör dig så desperat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Vad sägs om att bifoga en källa till det Vatnik
Eller ljuger du som vanligt? 🤡

De rekryterar ungefär 1000 om dagen. Men sedan om det är frontsoldater eller inte vet jag inte. Men å andra sidan spelar det inte så stor roll. De blir ändå konstgödsel på Ukrainas åkrar förr eller senare.

https://ukranews.com/en/news/973782-russia-takes-more-than-1-000-people-to-army-every-day-defense-intelligence

Skillnaden mellan Ukraina och Ryssland är att Ukraina vill ha fler soldater (nåja, militärledningen vill) för att rotera de som är vid fronten medan Ryssarna måste ersätta de som skickas fram för att bli konstgödsel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
En Carl Gustaf 84 mm granatgevär Bör kunna göra slarvsylta av en sådär.

Med tanke på att de ,till allas förvåning, slår ut T-90m så är det nog så ja.
Citera
2024-02-04, 20:22
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Inget jag behöver suga på, det påståsendet tror jag helt och hållet på, tvivlar inte en sekund på det.
De kommer inte nära ryssen för ett pansarskott eller stridsvagnsduell utan måste vara riktigt utom synhåll, med antingen drönaren eller HIMARS (om de har några system kvar eller robotar kvar till dem).

Jag fattar inte vad det är med skribenterna i dessa trådar! Kan det inte finnas EN ENDA konsensus över huvud taget eller finns det bara två sidor i denna skiten?

Klarar Ukraina av att sköta detta kriget själv? NEJ! Det kan vi väl ändå enas om tänker jag. Att en minderbegåvad idiot förstår sig på detta eller åtminstone har kunnat utläsa detta under de två senaste åren som Väst PUMPAT in både pengar och vapen i det sketlandet (och Ja jag tycker nästintill lika illa om de båda korrumperade sketländerna Ukraina och Ryssland)

Om USA skickar mindre pengar/vapen och även EU skickar mindre pengar/vapen, kommer det gå bättre för Ukraina då eller kommer det gå sämre för dem? Det kommer gå käpprätt sämre för dem

Nej ukraina är inte samma "sketland" som ryssland. Då tar vi det igen Ryssland är en fullblodsdiktatur som mördar alla som står ivägen för Kreml.. Dom våldtar plundrar och olagligt överfaller en annan oberoende stat. Vi har all skyldighet att hjälpa den staten enligt folkrätten. Att du vill blunda för övergrepp våldtäkter och anfallskrig får du stå för.
Citera
2024-02-04, 20:22
Medlem
Citat:
Det är ju för helvete på nyheterna och media var och varannan dag om ukrainas kris med vapen och ekonomi.

Samma gäller för ryssland ”för i helvete”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in