• 1
  • 2
2023-04-09, 15:28
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Blev lite inspirerad när jag såg att killarna var på tapeten på TV 4 i veckan. Smash Into Pieces är en svensk rockgrupp som bildades 2008. I april 2013 skrev bandet skivkontrakt med Gain/Sony Music och släppte därefter sitt debutalbum "Unbreakable".

Men, det tog några år innan ett större genombrott blev verklighet: 2017 i och med den tredje albumsreleasen, "Rise And Shine". I det här albumet introducerades "The Apocalypse DJ" i bandet som trummis/DJ.

Diskografin utökas ständigt:
• "Unbreakable" (2013)
• "The Apocalypse DJ" (2015)
• "Rise And Shine" (2017)
• "Evolver" (2018)
• "Arcadia" (2020)
• "A New Horizon" (2021)
• "Disconnect" (2022)

Det kan väl inte vara så många som missade att bandet deltog i årets upplaga av Melodifestivalen. Bidraget "Six Feet Under" från deltävling fyra blev en "hit" för tittarna och det röstades direkt till final där man naturligtvis inte vann, men ändå hamnade på en tredjeplats.

Så nu är det hektiskt för detta band med att spela runt om i världen. Till sommaren ska Smash Into Pieces uppträda på Sweden Rock Festival, också.

Är detta kommersiella band och deras musik något för er?
Citera
2023-04-09, 17:24
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Tror inte Sweden Rock är ett bra forum för dem.

De måste hitta sin publik i en yngre skara. Många på SR tror inte jag är helt sugna på att lyssna på SIP.
Citera
2023-06-03, 10:48
Medlem
Tycker de är helt okej bakgrundsmusik. Inget favoritband men jag kommer se dem.

Såg deras turnébuss bli grundligt genomsökt av flertalet poliser medan någon av dem satt mot en husvägg på SRF -22.
Citera
2023-07-31, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Tror inte Sweden Rock är ett bra forum för dem.

De måste hitta sin publik i en yngre skara. Många på SR tror inte jag är helt sugna på att lyssna på SIP.
Nej dom är inte rock utan mer pop
Citera
2023-08-02, 00:51
Medlem
stickan888s avatar
Det jag inte begriper, är vad har sångaren på sig? Ser ju ut som en skyddsväst 🙄
Citera
2023-09-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickan888
Det jag inte begriper, är vad har sångaren på sig? Ser ju ut som en skyddsväst 🙄

Ja han vill väl vara lite frän, vet heller inte vad det är frågan om när det kommer till gruppens senaste tillskott som springer runt i nån förklädnad och nån ful lysmask för ansiktet. Känns otroligt barnsligt men det är väl det som dom vill attrahera, en tonårspublik, trots att dom själva börjar närma sig 40 strecket. Gud så häftigt... eller inte
Senast redigerad av guistha46 2023-09-11 kl. 14:21.
Citera
2023-11-16, 01:44
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Smash Into Pieces släpper en ny singel om en vecka och tydligen kommer det ett nytt album till våren: "Ghost Code".

Aftonbladet hade en artikel om att killarna ska vara med i Melodifestivalen (2024) också.
Citera
2023-11-16, 08:27
Medlem
De känns lite som 20-talets The Poodles. En sorts kommersialiserad variant av den typen av rock som Linkin Park gjorde för typ 20 år sedan. För att vara med i Melodifestivalen är de riktigt bra. Men musiken de gör känns som den redan gjorts.
Citera
2023-12-15, 18:18
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Aftonbladet hade en artikel om att killarna ska vara med i Melodifestivalen (2024) också.

Smash Into Pieces ställer upp med låten "Heroes Are Calling" och det är första deltävlingen som grabbarna är aktuella i.

Där tävlar man mot musikaliska giganter som Lisa Ajax och Samir & Viktor.
Citera
2024-02-03, 21:38
Medlem
SIP lyckades vinna första deltävlingen i Malmö i allafall. Är Apocalypse DJ deras låtskrivare Joy Deb, som posat med dem flera gånger utan mask?

"Apocen" visar på flera bilder sina händer men dessa ser lite mera vältränade ut en vad Joy ger sken av, no offense.
Citera
2024-02-03, 23:32
Medlem
Ett svenskt east 17. Urkassa är de fånarna. Jämför de med hooja o fröken snusk🤮
Citera
2024-02-03, 23:49
Medlem
Så mellanmjölk det kan bli. Tänk att band horar ut sig så nuförtiden. Har bandet samma kläder på sig som förra gången?

Mustasch's skitstövel till frontfigur horade ut sig och ställde upp i melodifestivalen. Dock ville inte bandet vara med så de lät "Hitte-Joel" spela själv bakom sitt bögiga piano. Bandmedlemmar med lite heder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in