2024-02-03, 15:16
Medlem
KillPus avatar
"Hjältar" som strider för putler i Ukaina. Vilket skräpfolk! Utväxlade nu mot riktiga UAF-hjältar.

https://twitter.com/albafella1/status/1753555167801164070
Citera
2024-02-03, 15:27
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Inte alls säkert att AI i krig kommer accepteras överhuvudtaget.

Jag är inte så säker på den saken. Vad jag kan se och läsa så forskas det friskt om det. Som en bonus, om min AI kan besegra din AI innan ett krig bryter ut så slipper vi ett massa onödigt mänskligt lidande.

Citera
2024-02-03, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Dom skyndar så fort det går med MT-LB och lastbilar från 20-talet.
tror du verkligen det räcker
Citera
2024-02-03, 15:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag tror kärnvapen kommer användas innan någon utbredd användning av AI.

Jodå, det finns gränser även för Ryssland om för ingen annan anledning än att kunna fortsätta sälja råvaror till Indien/Kina, eller för att undvika att NATO tar steget över tröskeln. Det behöver inte ens bara handla om kärnvapen. Man har exempelvis inte utnyttjat kemvapen som hade varit perfekta i en sån här konflikt.

Var har ni hört om detta motstånd mot AI? Jag läste rykten om att Ukraina redan testat drönare som väljer mål med hjälp av AI (Men jag vet inte om det är sant). Jag tror både Ryssland och Ukraina skulle använda det direkt om de kunde.
Citera
2024-02-03, 15:40
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag är inte så säker på den saken. Vad jag kan se och läsa så forskas det friskt om det. Som en bonus, om min AI kan besegra din AI innan ett krig bryter ut så slipper vi ett massa onödigt mänskligt lidande.

125 länder stod bakom ett “legally binding international instrument stipulating prohibitions and regulations on lethal autonomous weapons systems" 2020. Denna siffran har garanterat vuxit.

Grejen är den att, hur än attraktivt det än må vara att använda AI som fördel vid krigsföring, är detta förmodligen förbi en gräns där handskarna är helt av och då är det kärnvapenkrig och Armageddon redan så whatever liksom.
Senast redigerad av Teu 2024-02-03 kl. 15:45.
Citera
2024-02-03, 15:43
Medlem
efter att följt denna tråd sedan den skapades kan jag bara konstatera att Hitler hade rätt när han uttalade de bevingade orden" den stora massan är dum och lättledd".
De som fortfarande tror att detta krig kommer vara avslutat inom 5 år är desamma som trodde att det skulle ta ett halvår, detta jävla krig kan mala på i 10 år med miljoner döda är det verkligen vad alla tuffingar vill.
Skriv på vad fan som helst, och överlev till att slåss en annan dag.
Citera
2024-02-03, 15:43
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Var har ni hört om detta motstånd mot AI? Jag läste rykten om att Ukraina redan testat drönare som väljer mål med hjälp av AI (Men jag vet inte om det är sant). Jag tror både Ryssland och Ukraina skulle använda det direkt om de kunde.
Du kan söka på typ "stop killer robots" eller autonomous systems, men det har funnits seriösa försök att få till ett totalförbud mot detta innan det blir en grej på riktigt och det är stöttat av ganska många länder.

Hygglig artikel om fenomenet; https://www.hrw.org/report/2020/08/10/stopping-killer-robots/country-positions-banning-fully-autonomous-weapons-and
Citera
2024-02-03, 15:50
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Grejen är den att, hur än attraktivt det än må vara att använda AI som fördel vid krigsföring, är detta förmodligen förbi en gräns där handskarna är helt av och då är det kärnvapenkrig och Armageddon redan så whatever liksom.

Jag förstå det du menar och tycker om det du skriver. Men på fritiden och när jag inte arbetar i en liten sekt. Jag kommer göra det bästa när det kommer till nya vapen. Jag skiter fullständigt i hur många som dör, jag är ute efter att min sida ska vinna. -Kommer jag vara ansvarsfull? -Ja. Kommer det här att komma tillbaka och bita mig i ansiktet? -Ja.

Rinse and repeat.

Jag tror att AI snart är det nya kärnvapnet, vem vill du helst se svinga yxan? Jag som sitter och fyllepostar här på forumet en lördag kväll eller Nordkorea, Iran, Kina? Jag ser det som att vi, du, kanske jag har en bättre AI och en bättre AI snart vinner bättre krig.
Citera
2024-02-03, 15:51
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
efter att följt denna tråd sedan den skapades kan jag bara konstatera att Hitler hade rätt när han uttalade de bevingade orden" den stora massan är dum och lättledd".
De som fortfarande tror att detta krig kommer vara avslutat inom 5 år är desamma som trodde att det skulle ta ett halvår, detta jävla krig kan mala på i 10 år med miljoner döda är det verkligen vad alla tuffingar vill.
Skriv på vad fan som helst, och överlev till att slåss en annan dag.
Ja jag håller med, det är bara för orcherna att kapitulera och dra hem till sitt eget land.
Citera
2024-02-03, 16:03
Medlem
Sgt.Blands avatar
Tänk på att längre texter på sociala medier tolkas som artiklar och man får då endast citera ett utdrag och länka till källan.
/Mod
Citera
2024-02-03, 16:09
Medlem
NOEL Reports på X rapporterar att ukrainsk underrättelsetjänst har likviderat TU-95 piloten Major Oleg Stegachyov, i staden Engels. Han har medverkat till att missiler sänts över Ukraina och fick sitt rättmätiga straff.

Får änkan en säck potatis?
Citera
2024-02-03, 16:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Du kan söka på typ "stop killer robots" eller autonomous systems, men det har funnits seriösa försök att få till ett totalförbud mot detta innan det blir en grej på riktigt och det är stöttat av ganska många länder.

Hygglig artikel om fenomenet; https://www.hrw.org/report/2020/08/10/stopping-killer-robots/country-positions-banning-fully-autonomous-weapons-and

Tack jag kände inte till denna debatt.

USA lär strunta i det för deras nya stridplanskoncept bygger på ett "mothership" som är ett "vanligt" bemannat flygplan som har flera kloner som flyger med det och är obemannat. Jag tror det förutsätter AI i de andra flygen för en pilot kan inte "radiostyra" flera andra flyg samtidigt som han flyger själv, och utan AI blir hela systemet extremt sårbart för elektronisk krigföring.

AI är också lösningen på vanliga drönare att motståndaren stör ut radio och GPS-signaler. Med AI i drönaren blir den omöjlig att störa ut; den kan leta upp mål själv utan att behöva kontakt med satelliter eller radiostationer.

Även vanliga stridsvagnar kan nog få det. Man slipper riskera sina soldaters liv och kan göra mer riksfyllda operationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in