2024-02-03, 12:21
Medlem
Miss-Brukares avatar
Transman = man som "blivit kvinna"?

Förstår inte alla dessa nyligen påhittade kön…
Citera
2024-02-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refuserad
Man kanske smittar även om man är vaccinerad? I så fall är det poänglöst i förebyggande syfta, förstås.

Det kan man göra, men poängen är att skydda den mer utsatta parten gör man ju effektivast genom att just vaccinera den mer utsatta ifall vi inte räknar med väldig promiskuösitet. Enkelt uttryckt om den mer utsatte är vaccinerad så skyddar det ju oavsett vem av parterna som drar in smittan i förhållandet.

Detta gäller ju ifall man skall prioritera dvs och det kanske man inte behöver göra som det ser ut.
Citera
2024-02-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Mycket troligt. När man utvecklat ett system med korrupt arkitektur så tvingas man hela tiden till fullösningar som med tiden gör att hela systemet havererar.

Ska bli så kul när skiten träffar fläkten i allt större omfattning och samhället tvingas till sans. Blir inte kul för alla transvestiter och andra psykfall samt deras politiska beskyddare.

Du tänker att transor utan livmodershals springer ner dörrarna på vaccinationsklinikerna i så hög grad att hela systemet med vaccinationen kollapsar? Jag skulle inte tro det, ifall det skulle vara fallet så är nog inte att de erbjuds vaccinationen som är det stora problemet utan det får du nog isf leta på annat håll.

Frågan är vad det är för korrupt med systemet du syftar på också...
Citera
2024-02-03, 12:27
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Brukare
Transman = man som "blivit kvinna"?

Förstår inte alla dessa nyligen påhittade kön…

Nej kvinna som kallar sig för man. Hon kan alltså fortfarande ha en livmoderhals.

Gud vilket jävla dumt samhälle man lever i.
Citera
2024-02-03, 12:33
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Du tänker att transor utan livmodershals springer ner dörrarna på vaccinationsklinikerna i så hög grad att hela systemet med vaccinationen kollapsar? Jag skulle inte tro det, ifall det skulle vara fallet så är nog inte att de erbjuds vaccinationen som är det stora problemet utan det får du nog isf leta på annat håll.

Frågan är vad det är för korrupt med systemet du syftar på också...

Det handlar om att systemet i slutändan inte fungerar att underhålla samt att förtroendet hos folket försvinner. Problemet med transvestiter är inte så stort i sig men ett symptom på ett system som är på väg utför.

Vad som är korrupt? Män blir behandlade för sjukdomar som bara kan drabba kvinnor och du undrar vad som är korrupt? Det är inte ett tecken på ett normaliserat och effektivt system. Jag gör liknelsen till systemutveckling här.
Citera
2024-02-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refuserad

Är inte det lite väl politiskt korrekt? Transmän har ingen livmoderhals, vilken är den del där cancern startar på grund av HPV (humant papillomvirus). Så vaccineringen är sakligt sett poänglös..

En transman är en kvinna som har bytt till att vara man, dvs, dom kan fortfarande ha livmoder….
All argumentation är onödig och tråden bör låsas då mysteriet är löst
Citera
2024-02-03, 13:12
Medlem
Haha bara i Sverige !!!

Jag ska ringa vården och fråga varför jag inte fått kallelse för mammografi än. Jag känner mig lite tjejig ibland. Eller kan säga det iaf
Citera
2024-02-03, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Haha bara i Sverige !!!

Jag ska ringa vården och fråga varför jag inte fått kallelse för mammografi än. Jag känner mig lite tjejig ibland. Eller kan säga det iaf

Edit. Såg ovan och googlade. Stämmer. Från kvinna till man.
Citera
2024-02-03, 13:15
Medlem
Men hur tröga är ni?? Det har påtalats flera gånger: transmän har livmoder, såvida de inte har opererat bort den.
Citera
2024-02-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det handlar om att systemet i slutändan inte fungerar att underhålla samt att förtroendet hos folket försvinner. Problemet med transvestiter är inte så stort i sig men ett symptom på ett system som är på väg utför.

Vad som är korrupt? Män blir behandlade för sjukdomar som bara kan drabba kvinnor och du undrar vad som är korrupt? Det är inte ett tecken på ett normaliserat och effektivt system. Jag gör liknelsen till systemutveckling här.

För det första så är det inte så att det ar folk som blir behandlade för sjukdomar, det handlar om vaccination som inte är att betrakta som behandling. För det andra så antar jag att vaccinet skyddar mot sjukdomar som kan drabba män också (jag har påpekat att det kanske inte är så orimligt att man även erbjuder vaccinet till män av den anledningen).

Sen har jag en känsla av att du har lite skev diagnos om vad som är problemet med systemet. Kanske är det att man fäster för stor betydelse av att man skall ha ett juridiskt kön registrerat i folkbokföringen - med lite oklart syfte eftersom det ju är sagt att man inte skall hålla på med könsdiskriminering.
Senast redigerad av prostetnic 2024-02-03 kl. 13:48.
Citera
2024-02-03, 14:13
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
För det första så är det inte så att det ar folk som blir behandlade för sjukdomar, det handlar om vaccination som inte är att betrakta som behandling. För det andra så antar jag att vaccinet skyddar mot sjukdomar som kan drabba män också (jag har påpekat att det kanske inte är så orimligt att man även erbjuder vaccinet till män av den anledningen).

Sen har jag en känsla av att du har lite skev diagnos om vad som är problemet med systemet. Kanske är det att man fäster för stor betydelse av att man skall ha ett juridiskt kön registrerat i folkbokföringen - med lite oklart syfte eftersom det ju är sagt att man inte skall hålla på med könsdiskriminering.

Det är en kostnad för systemet. Om man designat systemet på så vis att man av förvaltningsskäl tvingas till onödiga kostnader så är det dödsdömt. Vi har dessutom designat systemet felaktigt för att tillgodose att psykiskt sjuka människor ska få fortsätta förstärka sin sjukdom. Det rimliga vore att behandla den underliggande psykologiska defekten. Där har du ett exempel på insats som är konstruktivt och hållbart.
Citera
2024-02-03, 14:37
Medlem
Bra, då tycker jag skolan ska erbuda tampongertill pojkar också, samm sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in