2024-02-03, 08:10
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Alla reklamstationer i etern, de erbjuder endast lyssnarna problematiska programledare med typ ADHD, som när de i morgonsändningar ylar mest som en flock kåta på sig själva, chimpanser, mot varandra, försöker överträffa varann, varvat med radioreklam, obefintlig musik, ointelligent tugg...
Stämmer bra överens med verkligheten, bara gap, skrik och flabb! Lyssnarskaran är förmodligen av samma kaliber.
Citera
2024-02-03, 08:11
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Knappast bakfull som han påstod. Snarare dyngrak & tjackad.

Härlig kombination för att bränna runt i en bil.

Han sa att han varit ute på fest på kvällen innan /natten men sen skyllde han på att hans son hade fått stryk och att han blev väckt tidig morgon av det beskedet, och då drack han lite för att kunna somna igen.

Ivf så verkade han ordentligt ångerfull och har tagit hjälp på någon beroendeklinik samt antabusbehandling, sen om det är ett skådespel eller inte har jag ingen aning om, för hans egens skull så är det nog bäst att han spolar kröken, nästa gång blir det inte bara en månad i kurran utan då kör han ihjäl någon.

Edit: Tjacket skyllde han på ADHD-medicin vilket han förövrigt försökte skylla det mesta på, att han var fel medicinerad.
Citera
2024-02-03, 08:11
Medlem
En artikel som talar om vem det är

https://stoppapressarna.se/svenskt/komikern-jakob-oqvist-atalas-for-grovt-rattfylleri/
Citera
2024-02-03, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Han sa att han varit ute på fest på kvällen innan /natten men sen skyllde han på att hans son hade fått stryk och att han blev väckt tidig morgon av det beskedet, och då drack han lite för att kunna somna igen.

Ivf så verkade han ordentligt ångerfull och har tagit hjälp på någon beroendeklinik samt antabusbehandling, sen om det är ett skådespel eller inte har jag ingen aning om, för hans egens skull så är det nog bäst att han spolar kröken, nästa gång blir det inte bara en månad i kurran utan då kör han ihjäl någon.

Edit: Tjacket skyllde han på ADHD-medicin vilket han förövrigt försökte skylla det mesta på, att han var fel medicinerad.
2 promille går inte att skoja bort. Alla fattar.

Hoppas att han får hjälp och skippar både alkohol och "mediciner" framöver.
Citera
2024-02-03, 09:06
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Om jag kommer ihåg rätt så hade han över två promille, man är väl inte så smart och uppmärksam då.
Grejen men herr Öqvist är att han är en mångårig missbrukare av rang då det gäller att döva sin grava ADHD med etanol (Etanol som min gamla lärare i kemi beskrev som den lilla fyllehunden, eftersom molekylen etanol ser ut som just en hund).

Är man i sina bästa år i sitt missbruk av etanol, då kan missbrukaren fungera i princip som vilken annan nykter från etanol i samhället.

Två promille i säg, säger, berättar egentligen ingenting.

Men när det kommer till just Öqvist, då berättar den om i vilket stadium av sitt missbruk av etanol han befinner sig, den är sorgligt jävligt slutande nedåt.

Efter ett mångårigt missbruk av etanol, då börjar bandet backas, hjärnan pallar inte längre de höga promilletalen, det finns mångåriga missbrukare av etanol som bildlig talat blir helt knockade av att lukta på en lättöl.

Jag misstänker att Öqvist är i fasen sluttande, och om han nu även fattar det själv, vilket han troligen inte gör, att denna körning på fälg kan bli en ny chans, som särskiljer sig från alla de andra "nya chanser" han tidigare fått i livet.

Domen en månad i fängelse/fotboja, och att hela det svenska samhället debatterar, har åsikter om, arbetsgivaren, kollegorna, familjen, släkten och vännerna.

Det jag tycker att Öqvist skall reflektera över är egentligen inte själva domen, eller övriga konsekvenser av det som ledde till domen. Jag tycker att Öqvist skall reflektera över vad som ledde honom till denna körning på fälg, som gammal missbrukare av alkohol, endast två promille... Det går utför nu...
Citera
2024-02-03, 09:27
Medlem
ColaKexs avatar
Kommer den här skithögen svansa tillbaka lite diskret till sitt radiojobb så småningom eller har han fått sparken? Det finns inga ursäkter i världen som rättfärdigar det som hänt.

Han behöver uppenbarligen rannsaka sig själv på riktigt och ta tag i sitt grova alkohol- och narkotikamissbruk.
Citera
2024-02-03, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Kommer den här skithögen svansa tillbaka lite diskret till sitt radiojobb så småningom eller har han fått sparken? Det finns inga ursäkter i världen som rättfärdigar det som hänt.

Han behöver uppenbarligen rannsaka sig själv på riktigt och ta tag i sitt grova alkohol- och narkotikamissbruk.

Har inte han barn dessutom? Stackars barnen då.
Citera
2024-02-03, 10:14
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expertdirekt
Har inte han barn dessutom? Stackars barnen då.

Ännu en anledning och kamma till sig och ta tag i missbruket. Han kanske behöver en rejäl realitycheck med en fängelsedom plus sparken från sitt glidarjobb på radion?
Citera
2024-02-03, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Ännu en anledning och kamma till sig och ta tag i missbruket. Han kanske behöver en rejäl realitycheck med en fängelsedom plus sparken från sitt glidarjobb på radion?

Håller helt med. Har väldigt svårt att se att han ska få tillbaka sitt radiojobb. Han kändes väldigt passé redan innan denna händelse.
Citera
2024-02-03, 10:49
Medlem
whogivesafucks avatar
2 pavor kvällen innan.
Tror han någon går på det där? Mera som ett halvrör till frukost
Citera
2024-02-03, 14:08
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Nu handlar det inte om Brome` utan om Jakob Öqvist
Aj, då. Så kan det gå om man inte lusläser hela tråden från början. Jag ber ödmjukt Lotta och er andra om en ursäkt.

Denne herr Öqvist har jag aldrig hört talas om tidigare. Men nu har jag ändå ett litet hum om vem han är.
Man lär sig alltid nya saker på Flashback.
Det finns aldrig någon ursäkt för att sätta sig bakom ratten i ett onyktert tillstånd.
Tänk om han hade kört på några barn...
Senast redigerad av Rimbert 2024-02-03 kl. 14:13.
Citera
2024-02-03, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Kan stämma. Trassel med pojkvän kan göra de flesta ur balans, om man är lagd åt det hållet.

HAHA va fan är han bög? Det har jag totalt missat men där ser man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in