2024-02-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Glöm inte att NK i princip är en filial till Kina. NKs stöd till Ryssland är Kinas stöd till Ryssland. Allt NK gör, gör de med Kinas goda minne. Kina älskar att Ryssland kämpar mot väst, det är perfekt att skicka vapen till Ryssland med Nordkorea som täckmantel.

Så är det ju, även om granaterna är från NK så sker nog inget utan Kinas tysta eller direkta samtycke.
Citera
2024-02-02, 21:45
Medlem
Kanske Putin hittade något som tydde på att Gerasimov tänkte hoppa av till väst, he he
Citera
2024-02-02, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Jaså? När Ryssland sparkar sina generaler brukar det heta att "nu jävlar kommer General Armageddon och då ska ni få se på andra bullar". Gå och snyt dig hörru.

Ja här går det inte att skylla på Ryssland. Verkar vara interna problem med politiska ambitioner

Zelensky sa att är man redan på väg in i politiken så är det svårt att ha fokus på slagfältet. Jag håller med förstås!
Citera
2024-02-02, 21:49
Medlem
Jag ser att partyprinsessan, tillika propagandaministerns talesperson Maria Zakharova konstaterar att att Ryssland förlorar greppet om Latinamerika

Russia condemns Ecuador's decision to send Russian military equipment to US for Ukraine

https://kyivindependent.com/media-russia-condemns-ecuadors-decision-to-send-russian-military-equipment-to-us-for-ukraine/
Citera
2024-02-02, 21:51
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nja, både Kina och Ryssland har alltid spelat under täcket vad beträffar Nordkorea.
Båda har varit till stor hjälp i Mordkoreas vapenutveckling, speciellt Ryssland.
Ja och båda är därför klassade som terrorländer eller vad u vill kalla rövhålsländer för.

Att få sin invasion att kallas nåt annat annat än invasion som agressor måste ses som ett desperat försök att inför sin egen hjärntvättade befolkning framstå som folklig ryss?

Är ryssar så jävla hjärntvättade? Eller bara så korkade som de ser ut och verkar?

Övriga vatniks som hoppats på att europa och usa skulle sluta stödja Ukraina.
Hur känner ni nu?
Citera
2024-02-02, 21:53
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Den 11 mars i fjol dödades Andrej Kolesnikv, som ledde Rysslands 29:e förband.

Agenter tros ha kartlagt Oleg Mityaev, generalmajor som ledde ett angrepp i Mariupol.

Ukrainska soldater hade lagt sig i bakhåll med siktet inställt på Mityaev som dödades i lönndom.
Det låter som en bra story för en kommande bok!

Bra med dödande av ryssar!
Citera
2024-02-02, 21:54
Medlem
donald12s avatar
Slakt på orcher. Den sista i filmen brinner fint!

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/Xq2a30La21
Citera
2024-02-02, 21:57
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Ukrainsk elitstyrka dödar ryska generaler i Ryssland
Den ukrainska elitstyrkan Shamanbataljonen har ett nytt uppdrag: att döda högt uppsatta ryska officerare inne i Ryssland. Det uppger specialstyrkan för brittiska The Times.
30-årige ”Intelligent”, som är med och planerar uppdragen, säger att gruppen får allt fler uppdrag gällande specifika personer. Därefter börjar jobbet med att lokalisera dem.
– Ryssar älskar pengar och hatar sina generaler, så vi kan få mycket användbar information från personer med insyn, säger han.
Enligt tidningen har Shamanbataljonen utfört räder bakom den ryska försvarslinjen i över ett års tid. ”Intelligent” hävdar att gruppen har utfört över tio lyckade insatser under det senaste halvåret. Samtidigt har många i de egna leden dött vid anfallen.
Underbart!

Det är sånt här som kan få en hel plågad befolkning att gå loss!
Fler döda ryska generaler! Jag är gärna på att betala...
Citera
2024-02-02, 22:01
Medlem
”Generalen och överbefälhavaren Valerij Zaluzjnyj har fått sparken av Volodymyr Zelenskyj, skriver Washington Post.
Ukrainas president meddelade ändringen till Vita huset under fredagen”

Skådespelaren Z spelar sin sista roll när han gräver sin egna grav. Ukrainarunkarna måste vara nöjda med tilltaget? När ska ni inse att allt är en bluff orkestrerat av amerikanerna och att vi i eu måste ta ansvar för får egna försvar?
Citera
2024-02-02, 22:03
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det skulle inte kunna hemlighållas. Något annat har nog hänt Gerasimov skulle jag tro. Stroke eller cancer? Han har inte sett frisk ut på mycket länge och nu har han inte varit synlig på en månad.

Men detta är som jag spekulerar.
Nja efter att han fick splitter i röven för nåt år sen och efter Prigos myteri har han bara visat sig vid några få tillfällen.
Kanske är det ett system ryssen kör?

När erkände ryssen nån dödad general, amiral eller annan höjdare?
Citera
2024-02-02, 22:05
Medlem
Enligt Noel Reports (Twitter) fast numera X.... ....dock bättre än Z... ....har enligt flera privata och ryska källor uppfattat att Ukraina avancerat i Krynky området.

Man har dessutom förstärkt försörjningslinjerna.

Ryssland har ändå satsat stort på att stoppa Ukraina vid floden men misslyckats.

Detta kommer efterhand att stå Globalistfederationen dyrt.
Citera
2024-02-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Nja efter att han fick splitter i röven för nåt år sen och efter Prigos myteri har han bara visat sig vid några få tillfällen.
Kanske är det ett system ryssen kör?

När erkände ryssen nån dödad general, amiral eller annan höjdare?

Jag har för mig att dom erkänt vissa dödsfall men jag har inte källorna. Dom man erkänt betecknar man som hjältar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in