2024-02-02, 10:09
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Med tanke på vad Maja gjort från början till slut på detta elände till mord så är det inte märkligt att många tråddeltagare ställer sig frågan om hon är oskyldig.

Har du (eller TS som jag svarade) ställt frågan... kan hon vara skyldig?

Varför skulle en oskyldig ung kvinna sitta och ljuga i förhör efter förhör?

Ps Ser nu att mitt inlägg även blivit anmält för 0.06 Kommenterar moderatsåtgärder, vilket jag aldrig gjort! Mod har överhuvudtaget inte blivit inblandad i mina kommentarer. Ds

Du har tydligen inte ställt dessa frågor till dig själv.

Men du förstår att det måste finnas bevis för att döma någon för ett brott ????? Eller?
Senast redigerad av PlanBoksBok 2024-02-02 kl. 10:14.
Citera
2024-02-02, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Men du förstår att det måste finnas bevis för att döma någon för ett brott ????? Eller?

Vad är det du inte förstår av mina inlägg gång på gång?
Maja är frikänd på grund av brist på bevis av vad hon gjorde/inte gjorde i lgh, därav frikänd för mordet.

Vi vet dock att hon försvarade sin kompis någon timme innan, tror du att hon hade något intresse av att gå och lägga sig att sova när de kom hem till lgh?
Citera
2024-02-02, 10:58
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Vad är det du inte förstår av mina inlägg gång på gång?
Maja är frikänd på grund av brist på bevis av vad hon gjorde/inte gjorde i lgh, därav frikänd för mordet.

Vi vet dock att hon försvarade sin kompis någon timme innan, tror du att hon hade något intresse av att gå och lägga sig att sova när de kom hem till lgh?

Ok. Du fattar inte.
Om hon försvarade sin kompis en timme innan mordet eller 1år innan mordet. Vad har det med mordet att göra ???
Fria fantasier, löser inget mord.
Hur i helvete kan jag veta när nån vill sova???

Svara på frågan. Har det från början funnits bevis för att Maja skulle vara skyldig till mord?????
Senast redigerad av PlanBoksBok 2024-02-02 kl. 11:09.
Citera
2024-02-02, 16:32
Medlem
Kriminalvården fortsätter dalta för fanskapet

Toves mördare Johanna Jansson hålls fortsatt isolerad efter rymningsförsöket på Hinsebergshäktet på nyårsafton.

Hon planerade att utsätta personal för ”allvarligt våld”, enligt handlingar från Kriminalvården.Samtidigt uppfylls Janssons önskan att få sitta på kvinnofängelset i Ystad.

På häktet i Göteborg ska Johanna Jansson dock ha skött sig bra och därför fått tillstånd att ha färgpennor i cellen. Hon har bland annat spelat ”fyra i rad” med personal. Jansson uppger att hon vill börja plugga, gärna spanska.

Kriminalvården har nu beslutat att Johanna Jansson ska vara placerad på kvinnofängelset i Ystad, vilket också var hennes egen önskan.

På anstalten ska hon genomgå en så kallad fördjupad villkorsutredning. Den ligger till grund för vilka villkor som hon ska ha när det gäller bland annat permissioner och utslussningsåtgärder inför att hon blir villkorligt frigiven, tidigast den 13 juni 2033.

I en sådan utredning går Kriminalvården igenom den intagnas dom och personakt. Man kan också göra intervjuer och personlighetstester.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-toves-mordare-planerade-allvarligt-vald-mot-personal
Senast redigerad av jimmytheone 2024-02-02 kl. 16:46.
Citera
2024-02-02, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Kriminalvården fortsätter dalta för fanskapet

Toves mördare Johanna Jansson hålls fortsatt isolerad efter rymningsförsöket på Hinsebergshäktet på nyårsafton.

Hon planerade att utsätta personal för ”allvarligt våld”, enligt handlingar från Kriminalvården.Samtidigt uppfylls Janssons önskan att få sitta på kvinnofängelset i Ystad.

På häktet i Göteborg ska Johanna Jansson dock ha skött sig bra och därför fått tillstånd att ha färgpennor i cellen. Hon har bland annat spelat ”fyra i rad” med personal. Jansson uppger att hon vill börja plugga, gärna spanska.

Kriminalvården har nu beslutat att Johanna Jansson ska vara placerad på kvinnofängelset i Ystad, vilket också var hennes egen önskan.
Kriminalvården har nu beslutat att Johanna

På anstalten ska hon genomgå en så kallad fördjupad villkorsutredning. Den ligger till grund för vilka villkor som hon ska ha när det gäller bland annat permissioner och utslussningsåtgärder inför att hon blir villkorligt frigiven, tidigast den 13 juni 2033.

I en sådan utredning går Kriminalvården igenom den intagnas dom och personakt. Man kan också göra intervjuer och personlighetstester.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-toves-mordare-planerade-allvarligt-vald-mot-personal
Johanna Leshem Jansson kommer vi tyvärr få höra mycket mer om, hon är oerhört farlig och omvärlden måste skyddas från avskräden som hrnne.
Jag undrar i mitt stilla sinne hur Clea skulle bortförklarat en fullbordad rymning med skadad/mördad personal?🙄
Citera
2024-02-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Johanna Leshem Jansson kommer vi tyvärr få höra mycket mer om, hon är oerhört farlig och omvärlden måste skyddas från avskräden som hrnne.
Jag undrar i mitt stilla sinne hur Clea skulle bortförklarat en fullbordad rymning med skadad/mördad personal?🙄

Ja nu kommer hennes riktiga jag fram på anstalten bra att hon visar upp det! Hon bör aldrig släppas ut igen.
Citera
2024-02-02, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja nu kommer hennes riktiga jag fram på anstalten bra att hon visar upp det! Hon bör aldrig släppas ut igen.
Ja, verkligen.
Att det finns människor som fortfarande tror att Maja var drivande eller delaktig i mordet på Tove, är en skam. Men det får stå för dom.
Med skräckblandad förtjusning kommer vi kunna följa Johannas tid inne på livets hårda skola😬
Citera
2024-02-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, verkligen.
Att det finns människor som fortfarande tror att Maja var drivande eller delaktig i mordet på Tove, är en skam. Men det får stå för dom.
Med skräckblandad förtjusning kommer vi kunna följa Johannas tid inne på livets hårda skola😬
Det är helt uppenbart att Maja var i högsta grad delaktig i mordet, även om bevisen inte räckte till fällande dom. Polisiärt uppklarat som det heter. Hur har hon det nuförtiden?
Citera
2024-02-02, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Det är helt uppenbart att Maja var i högsta grad delaktig i mordet, även om bevisen inte räckte till fällande dom. Polisiärt uppklarat som det heter. Hur har hon det nuförtiden?
Nej, det är en önskedröm för somliga.
Öppna ögonen och försök ta in det faktum att Maja inte är skyldig till mordet, utan endast Johanna.
Maja är friad, eftersom hon inte deltog, vilket Sveriges rättsväsende fastslagit, så försök ta det till dig.
Citera
2024-02-02, 18:33
Medlem
Johanna lär försöka avvika om hon får permission det är ju garanterat hon har ju redan försökt fly från fängelset och rent statistikt är det är ju under permissioner som de flesta lyckas rymma. Jag skulle inte villja vara i Majas kläder. Om Johanna lyckas rymma eller när hon kommer ut från fängelset är Maja garanterat en måltavla . Men antar Maja byt namn och bor nu mera i en större stad i Sverige eller kanske utomlands för Johanna kommer göra allt i sin makt för komma åt henne även manupulera folk att hjälpa henne det kan ni ju räkna med. Johanna har ju Super stort hämdbegär och lär känna sig förådd av maja och lär vilja hämnas på maja för att hon hamnade i fängelse och att Maja gick fri från det hela.
Senast redigerad av jimmytheone 2024-02-02 kl. 18:37.
Citera
2024-02-02, 19:56
Medlem
Vad gör Maja nu då ? Har hon lämnat Vetlanda?
Citera
2024-02-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Vad gör Maja nu då ? Har hon lämnat Vetlanda?

Mycket oklart men Johanna lär ta reda på det så småningom skulle jag tro 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in