2024-02-02, 15:25
Bannlyst
Kära Fläshbäk,

Trådar som startas i Laidback, eller förpassas dit, dör samma sekund de skapas. Det finns så mycket kul i forumet, och just Laidback har en sån oerhörd potential. Anledningen till att det är heldött är väl de restriktiva villkoren för inträde.

Ofta skickas populära och intressanta trådar vidare till Laidback, vilket är en omedelbar dödsdom - och så ska det väl inte vara?

Ta Julavatar-gate som exempel - jag har lärt mig att starta dessa i andra forum än Laidback, då är det hur många som helst som är med på det roliga, hjälps åt och det är allmänt gemytligt. Sen får man bastning och tråden förpassas till elefantkyrkogården som är Laidback.

Jag förstår att inträdet har en viss poäng men är det månne dags att omvärdera för att göra lekandet på forumet lite tillgängligare?

Tack för allt jobb ni gör med vårt kära forum.
Citera
2024-02-02, 19:49
Medlem
Har Laidback nånsin varit roligt? Trevligt? Kul?
Skulle vara kul att veta, då jag trots allt bara är barnet här än...

Evighetsdiskussioner och ordlekar känns mest som man snöar in på om man bestämt sig för att skolka dan efter, eller knarkfnittrar ensam. Jag gör inget av dessa, så för mig kan gott de oflygbara ufo'nen flyga fritt i ett annat luftrum. Tröskeln däremellan gynnar nog moderatorerna.
Citera
2024-02-02, 23:34
Bannlyst
Det har potential att bli roligt, det finns onekligen många kul trådar där som förtjänar mer aktivitet.

Kvaliteten på trådar anser jag inte vara problemet, utan att så få kommer åt att det i stället inte används alls.

Vår enda lekplats här på Fb..
Citera
2024-02-10, 02:46
Medlem
funktioners avatar
Hänger inte så mycket i laidback för det är en sån konstig känsla där inne.. Det ser ut ungefär som det brukar göra och trådstarterna låter ju intressanta men var är alla människor?? Här är ju stendött och ekar helt tomt? Bäst jag sticker jag med innan det händer nått.. Känns lite skumt här inne.. Faktiskt precis som en kyrkogård!

Och det är ju synd att det är så!
För där finns såklart stor potential ja!

Inträdeskravet kanske ska ses över som du säger samt att det här med att poster inte räknas i laidbackforumet kan diskuteras.

Pinna hela Laidback överst på aktuella ämnen och ge alla användare fri tillgång under två veckor som en liten kampanj.

Ställer mig hursomhelst bakom initiativet korvnacke!
Citera
2024-02-10, 16:40
Moderator
Carlboms avatar
Tycker det låter intressant och kan hålla med om att gamla Laidback kan behövas ses över på något sätt. Hur vet jag inte för jag hänger aldrig där själv, men det kanske man skulle göra om det förnyas lite?
Citera
2024-02-10, 16:47
Avslutad
Kan man inte fixa en flashback-discord ist? Jag minns de IRC försök som gjorts.

Någon kompis till mig snackade om en lonely heartstråd någonstans på det här forumet någon gång jag tror att det skulle verkligen sätta Flashan på kartan, laidback är decennier sen med det är lite social lounge för de som vill hänga.

Alltså det är mycket ensamma människor på sajten. Jag tror det skulle vara bra? Eller?
Citera
2024-02-14, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TriciaTakanawa
Kan man inte fixa en flashback-discord ist? Jag minns de IRC försök som gjorts.

Någon kompis till mig snackade om en lonely heartstråd någonstans på det här forumet någon gång jag tror att det skulle verkligen sätta Flashan på kartan, laidback är decennier sen med det är lite social lounge för de som vill hänga.

Alltså det är mycket ensamma människor på sajten. Jag tror det skulle vara bra? Eller?
Det får tas i en annan tråd då. Här vill jag diskutera Fb, inte Discord.
Citera
2024-02-14, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Har Laidback nånsin varit roligt? Trevligt? Kul?
Skulle vara kul att veta, då jag trots allt bara är barnet här än...

Evighetsdiskussioner och ordlekar känns mest som man snöar in på om man bestämt sig för att skolka dan efter, eller knarkfnittrar ensam. Jag gör inget av dessa, så för mig kan gott de oflygbara ufo'nen flyga fritt i ett annat luftrum. Tröskeln däremellan gynnar nog moderatorerna.

skulle säga att laidback dog totalt runt när chattråden skapades. innan dess var det aktiva speltrådar , mer aktivitet överlag och en helt annan värme .
Citera
2024-02-14, 08:35
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jepp, även (FB) Gissa tv-serien via bilden dör ut kort efter varje försök att återuppliva tråden. Andra liknande lektrådar som inte förpassats till laidback lever dock vidare år efter år.
Citera
2024-02-14, 08:45
Medlem
TheKhurgans avatar
Nej. Det är bra att "allmänheten" inte har tillgång till laidback.
Det är lite högre till tak där och många saker skulle kunna missförstås.

Det finns inget där inne som Olof som sitter på bussen på väg till jobbet och slösurfar, skulle ha något utbyte av.

Vill du flytta tillbaka en tråd är det väl bättre att ta det med mod, än att öppna upp en en hel forumdel.
Ofta finns det väl en bra anledning till att trådar flyttas just dit.

Laidback är till för de som vill prata om lite allt och ingenting, utan att hoppa till nya trådar eller bli varnade för OT. Att släppa in lurkers och annat där skulle förstöra hela syftet.
Dessutom möter man folk där som man kanske inte vanligtvis pratar med, då man rör sig i helt olika forumdelar.
Citera
2024-07-20, 22:28
Medlem
Denoms avatar
Om postcount i Laidback räknades kanske fler skulle skriva där?
Citera
2025-10-18, 20:30
Medlem
glockenreins avatar
Var hittar man trådar som hamnat i Laidback? Min tråd blev flyttad dit av mod men jag hittar den inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in