2024-02-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Har sagts att det är den äldre kvinnan men hon och andra säger att det är en annan kvinna i Borås i samma ålder som gjorde detta mot sin son.
Kvinnan i Borås har dömts för lite andra saker och haft kontaktförbud mot sin son , hon påstår att sonen var fullt frisk och fick hjärtstopp en tidig morgon när han åt choklad på balkongen .

Hon har genom åren ett flertal gånger ansökt om god man för sonen , sist för bara några år sedan då hon ville att andre sonen skulle vara det , hennes son är gift sedan flera år med kvinnan som när han fick hjärtstopp var hans flickvän.
Sonen anses vara frisk och inte i behov av någon god man , inte heller är läkare mfl i maskopi för att gömma sonen från henne

Null har ett flertal gånger tagits in på lpt ,ena gången när sonen bytte jobb och inte längre ville jobba på samma jobb som mamma och dagligen bilpendla med henne

M*hija, Boråsmamman försökte även sälja hans lägenhet. Tycker det verkar vara ett klockrent fall av att de ville passa på att ta hand om hans tillgångar.
Behandlande läkaren hotade hon såpass att hon blev anmäld och portad från avdelningen.
Polisen har också fått eskortera bort henne och andra sonen från "kidnappade" sonens lägenhet.
Hon är en hemsk människa som är fruktansvärt sjuk.
2024-02-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan7
Å ena sidan har hon ju bara rätt till 15h om hon är arbetslös (jag gissar att måla tavlor inte är hennes försörjning) men samtidigt brukar ju förskolan vara tillmötesgående för utökad vistelsetid om man ser att förskolans rutiner kan gynna barnet.

Jag håller med dig om att det var synd om henne ensam i storstaden idag!
Paulina sa redan för flera veckor sedan att hon kunde följa med och M tackade ja till detta men tydligen var det ett tomt löfte , fler hade erbjudit sig men eftersom Paulina skulle med så tackade hon nej till de andra .
2024-02-01, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosan84
M*hija, Boråsmamman försökte även sälja hans lägenhet. Tycker det verkar vara ett klockrent fall av att de ville passa på att ta hand om hans tillgångar.
Behandlande läkaren hotade hon såpass att hon blev anmäld och portad från avdelningen.
Polisen har också fått eskortera bort henne och andra sonen från "kidnappade" sonens lägenhet.
Ja hon pratar om att han ska hem igen till sin lägenhet , en lägenhet som är såld sedan 7-8 år .
Hon hade nyckel till lägenheten och tyckte sig kunna komma och gå som hon ville .
Sonen och sambon flyttade därifrån efter sjukhusvistelsen eftersom mamman dök flera ggr per dag .
2024-02-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Paulina sa redan för flera veckor sedan att hon kunde följa med och M tackade ja till detta men tydligen var det ett tomt löfte , fler hade erbjudit sig men eftersom Paulina skulle med så tackade hon nej till de andra .
Visst lackade hon ur på Paulina (fullt förståeligt!) i nån live, jag såg det inte själv men läste det nog här.
Den dispyten kan ju bli spännande när dom ses i morgon..
2024-02-01, 20:53
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
heter lanabanana samma på tiktok..hittar inte?
Ja hen heter Lanabanana på tiktok
2024-02-01, 20:54
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Det blev alltså återbesök om tre veckor = stora psykundersökningen för Lejonmamma.
Oj det missade jag, låter bra tycker jag.
2024-02-01, 20:56
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Är så glad att jag inte behövde plugga idag utan har kunnat följa detta sedan klocka åtta, så spännande dag detta har varit!
Hahaha Ja!
Nu spelar Fia upp samtal med soc, jag undrar om de anmärker på kramarna för att de ju hade nåt sexuellt konstigt mellan sig, vet inte mer än så men man undrar ju 🤔
2024-02-01, 20:57
Medlem
Inanna-1921s avatar
[quote=adina|87233217]
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Nej denna fru fick ingen psykos , hon blev tagen till förvar när 5 barnet omhändertogs eftersom hon bott i Sverige i 10 år utan uppehållstillstånd eftersom de vägrat fylla i uppgifter i ansökan .

Finns ett annat ärende där familj delvis flyttat till Ungern där barnen blev omhändertagna av ungerska motsvarighet till socialtjänst , den mamman fick psykos i Sverige tidigare och det var det som föranledde omhändertagandet . Om de flyttade till Ungern för att socialen ville utreda efter att mamman hamnade på psyket är oklart men nog högst troligt

Tack! Det är den familjen som flyttade till Ungern jag tänkte på!
2024-02-01, 21:01
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Exakt och nu säger hon att det är flickvännen och resten av gänget som sålt lägenheten och alla hans saker för att få pengar.
Jag förstår bara inte hur den andra sonen samt hennes man kan tro på detta också? Och deras vänner och släkt? Undra om det är någon som försökt få henne att skaffa hjälp för sin psykiska ohälsa eller om alla jamsar med?
2024-02-01, 21:10
Medlem
Citat:
Exakt och nu säger hon att det är flickvännen och resten av gänget som sålt lägenheten och alla hans saker för att få pengar.
Jag förstår bara inte hur den andra sonen samt hennes man kan tro på detta också? Och deras vänner och släkt? Undra om det är någon som försökt få henne att skaffa hjälp för sin psykiska ohälsa eller om alla jamsar med?
Den andre sonen är 35 år och fortfarande singel och bor några minuter från mamman , hon har nog knutit dem riktigt hårt till sig genom alla år .
Den andre sonen har ju skjutsat omkring mamman när hon sökt upp sonens flickvän med familj .
Det har ju tom dykt upp helt okända personer hos sonen och velat komma in och kolla hur han har det
2024-02-01, 21:12
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Inga arbeten som kräver högre relationskompetens mao.

Om man följer människor som beter sig som dessa två kvinnor blir man kanske lite avtrubbad och beteendet normaliseras? Det jag, som inte följt några desinformatörer, ser är tydliga rödflagg hos bägge kvinnor, om än på olika sätt och den ena mer än den andra. Nu ska ingen lägga vikt vid mina ord mer än att det inte är mer än en iakttagelse, men att dessa människor fått sitt föräldraskap synat av myndigheterna förvånar inte. Undrar hur deras relationer ser ut överlag, irl.

De där dramatiska uttrycken skulle även kunna förklaras med kulturell påverkan. Upprepningarna, fixeringen samt de konspiratoriska paranoida uttrycken behöver annan förklaring.

Ja jag har följt en hel del människor med "speciella verkligheter" så jag är nog härdad tänker jag.
Ett tag snöade jag in i D*tta R*etuma *i med sin vikingasekt som den kallas, har man spenderat x timmar med videos från henne så blir man nog lite påverkad.
De blev anmälda för hot mot demokratin och sen dess har jag inte hittat så mycket nytt material, hade varit kul att veta hur det gick.
2024-02-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ja jag har följt en hel del människor med "speciella verkligheter" så jag är nog härdad tänker jag.
Ett tag snöade jag in i D*tta R*etuma *i med sin vikingasekt som den kallas, har man spenderat x timmar med videos från henne så blir man nog lite påverkad.
De blev anmälda för hot mot demokratin och sen dess har jag inte hittat så mycket nytt material, hade varit kul att veta hur det gick.
Rättegång framöver , Ditta ville få tid framflyttad för att kalla 23 vittnen bland annat ÖB och någon minister

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in