2024-02-01, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Är rysstroll det enda ni idioter kan spy ut er dagarna i ända? Vill du träffas? Så får du se om jag är ett rysstroll eller inte. Skicka PM om mötesplats. Det är bara att googla så kommer du veta att Ukraina är ett genomkorrupt land.

Ryssland är mer korrupt.
Citera
2024-02-01, 12:36
Medlem
Citat:
Förmodligen försvinner hälften av denna summa rakt ner i korrupta ukrainska politikers fickor. Den vanliga genomsnittliga skattebetalande EU-medborgaren betalar. Vackert.

Om det hade varit till ditt ryssland ja.
Nu försvinner inget så du bevöver inte oroa dig.
Citera
2024-02-01, 12:38
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Sorry, satt och läste i denna tråd och tyckte jag såg detta i något inlägg men då jag inte hittar det igen så måste jag ha läst fel.
Sorry igen.

Jag har också läst att Kina drar tillbaka sitt stöd för Ryssland så det lutar åt sanning.
Citera
2024-02-01, 12:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Jag har också läst att Kina drar tillbaka sitt stöd för Ryssland så det lutar åt sanning.

Ok, då är frågan vart du och jag läst det någonstans? Om jag nu läst det så är det i denna tråd.
Citera
2024-02-01, 12:43
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Halvhyfsade grejer då för 30 år sedan men rent skräp idag.
Det var väl bara tänkt som ett stop gap för oskyddat infanteri att snabbt och billigt ge dem lite splitterskydd, ironiskt nog under en period då försvaret kraftigt skars ner. Såhär i efterhand är det lite svårt att förstå resonemanget bakom det beslutet, allra helst som CV90 höll på att rullas ut till förbanden.
Det var galna tider, man fick sovjetisk pansar kastade efter sig
Sverige köpte även 5 st T-72 stridsvagnar från Tyskland. Men inte för att utrusta armén, utan för att testa deras förmågor.
Man tog också hit en T-80 för att eventuellt köpa, men valet föll som bekant på Leopard 2.
Finns mycket intressant att läsa här.
https://www.ointres.se/ryska_strf_till_sverige.htm
Senast redigerad av veni.vidi.vomui 2024-02-01 kl. 12:47.
Citera
2024-02-01, 12:44
Medlem
Jag såg också nyheten på Latest News Ukrinform om att Ukrainska specialstyrkor lyckats sänka en Ivanovets missile boat.

Det kom upp för en halv timme sedan. Vi får se om sänkningen kommer med i morgondagens statistik för den var inte med idag på utslagna båtar.

Hoppas att officerare dödades eller skadades. För skall det bita Ryssland i Röfvén så är döda eller skadade officerare viktigare än båtar som förstörs.

Jag är förvånad.
Citera
2024-02-01, 12:44
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Är rysstroll det enda ni idioter kan spy ut er dagarna i ända? Vill du träffas? Så får du se om jag är ett rysstroll eller inte. Skicka PM om mötesplats. Det är bara att googla så kommer du veta att Ukraina är ett genomkorrupt land.

Lägg ned ditt kasta sten I glashuset beteende!

Ryssland är ett genomkorrupt land som helt utan anledning startat krig mot ett grannland!
Citera
2024-02-01, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Ryssland är mer korrupt.

Den stora skillnaden mellan Ryssland och Ukraina är att dom senare faktiskt försöker komma tillrätta med problemet.
Citera
2024-02-01, 12:46
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Destruction of the Ivanovets boat (clipped best parts)
https://twitter.com/Heroiam_Slava/status/1753011805192876305

Det är otroligt hur tekniken som nu kommit fram med dessa drönare, slår ut den gamla tekniken.

Utan att veta kostnaden för drönare. Men det ekonomiska utfallet måste vara enormt stort.
Verkar vara svårt att försvara sig mot dessa drönare.

Vad ska det bli av stridsvagnar och skepp i framtiden?
Vem törs satsa enorma pengar i detta?
Citera
2024-02-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Varför åker du inte ner och krigar för Ukraina när du ändå ska påstå att folk är svaga höger och vänster?

Din lilla fjant sitt inte bakom en datorskärm och skriv massa dynga.

Slava Russia död åt nazisterna.

Ser du inte själv hur svaga Gerasimov och Shoigu är? Döda inom två år.
Citera
2024-02-01, 12:50
Medlem
Han Ryssland rädda besättningen? DÖD ÅT OFFICERARNA!
Citera
2024-02-01, 12:52
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veni.vidi.vomui
Det var galna tider, man fick sovjetisk pansar kastade efter sig
Sverige köpte även 5 st T-72 stridsvagnar från Tyskland. Men inte för att utrusta armén, utan för att testa deras förmågor.
Man tog också hit en T-80 för att eventuellt köpa, men valet föll som bekant på Leopard 2.
Finns mycket intressant att läsa här.
https://www.ointres.se/ryska_strf_till_sverige.htm

Intressant, tack för länken. Jag har något minne av att ha läst att försvarsmaktens intresse för T-72/T-80 också berodde på att ryssen hade samma grundprincip i utvecklingen av militärt material som den svenska; att vilken värnpliktig som helst med IQ 80 skulle kunna hantera den.
Förutom det faktum att både Sverige och Ryssland ligger på samma breddgrad och därför måste ha militär material som klarar stränga vintrar, något som tex amerikanarna är ganska dåliga på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in