Citat:
Ursprungligen postat av
JohnClark
Ja, destabilisera, skapa kupper, orkestrera, etc. är stormakters paradgren. Sovjet och sen Ryssland håller på med detta. Kina likaså. Men ingen gör det i så stor omfattning och lika framgångsrikt som USA. Ukraina är det senaste exemplet. Jag blir häpen över hur många av er som saknar insikt.
Dagens humorinlägg av dig. Tusan, satte kaffet i fel strupe. Du är verkligen inne på detta med konspirationsteorier och deep state!
Deep state, består av människor med särintressen. De tillhör olika bolag, har olika befattningar. De har sin mål satta. De är i sin karriärsbana.
Påverkar de olika människor som de träffar? Absolut! Det är deras jobb.
Det gör jag också, varje dag.
Gör inte du det? För att få din vilja, åsikt eller fördel?
(eller du är bara misslyckad och klagar samt pekar finger?)
De är människor, precis som du och jag! Deep state.
Rött blod i ådrorna. Äter mat. Precis som du och jag.
Men att referera till de som deep state, är mycket häftigare. Mystisficiera denna grupp av människor i skuggan. Judiska bankirer som äter småbarn?
Eller gör som Trump. Orkestrera en kupp, i USA! Nä, gick inget bra. Även han, käre Brutus!
Vad tror du att Putin håller på med. Har hållit på med, ända sedan hans tid i Östtyskland inom KGB?
Servera kaffe till hemlösa?
Putin har i hela sitt liv arbetat för att omkullkasta demokratier och sko sig på andras bekostad.
Att hitta angivare som sätter dit sin granne, mor eller bror.
Nu har Putin sitt mål, sina ambitioner. Han vill återskapa Peter den store/Ryska Imperiet/Sovjet Unionen. Tror att pengar har Putin mer än nog av. Makt har han redan. Putin vill skapa ett eftermäle, gå till historien.
Putin vill ha NWO! (är inte detta deep state, så är inget det!)
Och det sker öppet! Men du, pekar på USA/EU/Nuland/CIA o s v.
Vi har ingen insikt?
Tillåt mig asgarva!