2024-02-01, 07:48
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vi får väl se hur långt Nadezjdin kan gå i sin kritik men än så länge verkar Putin använda honom som ett alibi inför valet, " titta så fritt och demokratiskt vi har det här i Ryssland".
Ja han har nog fungerat fint som "titta, kritiker och pessimister får vara med i debatter också, vi har en demokrati" docka.
Det som jag reagerade på är att han har gått ut med hot om massdemonstrationer om han nekas få ställa upp i valet.
Det kan ju inte ligga i Kremls propagandainstresse?
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-02-01 kl. 07:54.
Citera
2024-02-01, 07:51
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Ja han har nog fungerat fint som "titta, kritiker och pessimister får vara med i debatter också, vi har en demokrati" docka.
Det som jag reagerade på är att han har gått ut med att hot om massdemonstrationer om han nekas få ställa upp i valet.
Det kan ju inte ligga i Kremls propagandainstresse?

Så länge som han inte har någon reell chans att vinna presidentvalet så tror jag inte att Kreml bryr sig, min gissning är att han blir godkänd som kandidat.
Skillnad mot Navalnyj som faktiskt utmanade Putin på allvar och hade en stor väljarbas att luta sig mot och kanske viktigare; han kunde spela det fula spelet vilket nog var det farligaste för Putin.
Citera
2024-02-01, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Så länge som han inte har någon reell chans att vinna presidentvalet så tror jag inte att Kreml bryr sig, min gissning är att han blir godkänd som kandidat.
Skillnad mot Navalnyj som faktiskt utmanade Putin på allvar och hade en stor väljarbas att luta sig mot och kanske viktigare; han kunde spela det fula spelet vilket nog var det farligaste för Putin.

Håller i stort med. Jag ser honom som en seriös ("riktig" ) kandidat. Men du har säkert rätt i att han tillåts hålla på eftersom han inte kan utmana Putin på allvar. En kandidat som tar lagom många % av rösterna ser ju bara bra ut för Putin och hans regim. Inte ens den propagandaindränkta ryska befolkningen lär ju tro på att 100% av ryssarna är för kriget.
Citera
2024-02-01, 08:34
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Ja, destabilisera, skapa kupper, orkestrera, etc. är stormakters paradgren. Sovjet och sen Ryssland håller på med detta. Kina likaså. Men ingen gör det i så stor omfattning och lika framgångsrikt som USA. Ukraina är det senaste exemplet. Jag blir häpen över hur många av er som saknar insikt.

Dagens humorinlägg av dig. Tusan, satte kaffet i fel strupe. Du är verkligen inne på detta med konspirationsteorier och deep state!

Deep state, består av människor med särintressen. De tillhör olika bolag, har olika befattningar. De har sin mål satta. De är i sin karriärsbana.
Påverkar de olika människor som de träffar? Absolut! Det är deras jobb.
Det gör jag också, varje dag.
Gör inte du det? För att få din vilja, åsikt eller fördel?
(eller du är bara misslyckad och klagar samt pekar finger?)

De är människor, precis som du och jag! Deep state.
Rött blod i ådrorna. Äter mat. Precis som du och jag.

Men att referera till de som deep state, är mycket häftigare. Mystisficiera denna grupp av människor i skuggan. Judiska bankirer som äter småbarn?

Eller gör som Trump. Orkestrera en kupp, i USA! Nä, gick inget bra. Även han, käre Brutus!

Vad tror du att Putin håller på med. Har hållit på med, ända sedan hans tid i Östtyskland inom KGB?
Servera kaffe till hemlösa?
Putin har i hela sitt liv arbetat för att omkullkasta demokratier och sko sig på andras bekostad.
Att hitta angivare som sätter dit sin granne, mor eller bror.
Nu har Putin sitt mål, sina ambitioner. Han vill återskapa Peter den store/Ryska Imperiet/Sovjet Unionen. Tror att pengar har Putin mer än nog av. Makt har han redan. Putin vill skapa ett eftermäle, gå till historien.
Putin vill ha NWO! (är inte detta deep state, så är inget det!)
Och det sker öppet! Men du, pekar på USA/EU/Nuland/CIA o s v.

Vi har ingen insikt?
Tillåt mig asgarva!
Citera
2024-02-01, 09:12
Avstängd
Putins concept är egentligen väldigt smart - han rensar anstalterna o skickar de kriminella, HIV/aidsarna o mentalsjuka till skador o förintelse i Ukraina- Om det dör 10 ryssar mot 1 ukrainare är det ju en samhällelig jättvinst för Putin - har detta concept använts tidigare av några länder - ex minröjning/minsvin. (fast han är inte såå smart - i så fall skulle han skicka de benådade grova o mentalsjuka brottslingarna till Ankdammen/Bakvänds land som asylanter)

När det gäller vattentoaletter i Ryssland så är väl wc bland det sämsta eftersom man skickar ut skiten i vattendragen dvs sjöar hav - detsamma gäller så klart även industrin - varför skall vattnet som är grunden för allt liv nedsmutsas/förstöras

Gerasimov har inte setts till på ett tag - finns olika anledningar till detta MEN kan han ha kommit i onåd hos Putin - if so why
Senast redigerad av SC430 2024-02-01 kl. 09:15.
Citera
2024-02-01, 09:21
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Gerasimov har inte setts till på ett tag - finns olika anledningar till detta MEN kan han ha kommit i onåd hos Putin - if so why

Det lustiga är att det inte ens kommit några dementier, när dom inte ens skickar in Dmitry Peskov för att dra en vals så börjar man undra.
Citera
2024-02-01, 09:36
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Det lustiga är att det inte ens kommit några dementier, när dom inte ens skickar in Dmitry Peskov för att dra en vals så börjar man undra.
Har Peskov varit synlig sen han dissade rysk industri på fyllan?
Citera
2024-02-01, 09:45
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam

En månad nu så tar tid få fram en dubbelgångare......
Citera
2024-02-01, 10:03
Medlem
Valerij Zaluzjnyj fick just sparken.

Citera
2024-02-01, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Som vanligt har du helt fel på grundläggande fakta.
Norge var en av grundarna så Nato har haft gräns mot ryssen från dag ett.
Det är skillnad på en 20 mil lång gräns och en som är 200 mil.
Citera
2024-02-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Precis, NATO hotar Rysslands planer på att invadera sina grannländer.
Nej, Nato hotar Rysslands självständighet. Ryssland hade inga planer på att angripa någon innan man insåg Natos plan att skära av Ryssland från omvärlden. Självklart var Putin tvungen att agera.
Citera
2024-02-01, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

[...]

När det gäller vattentoaletter i Ryssland så är väl wc bland det sämsta eftersom man skickar ut skiten i vattendragen dvs sjöar hav - detsamma gäller så klart även industrin - varför skall vattnet som är grunden för allt liv nedsmutsas/förstöras

[...]

Sämsta räddningen jag hört. Här i västvärlden renar vi avloppsvatten innan det återgår till naturen. Men det är klart, om man är van vid ryska samhällslösningar så är dina argument mer förståliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in