Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Bästa försvar är anfall.
Vi - Europa har en bred front och många stater.
Ett anfall i veka livet från Finland till Moskva skulle funka.
Samtidiga anfall från andra frontavsnitt. Från balstater, Sverige Norge och polen. Med Tyskland England Frankrike som backup.
Blixtkrig.
Ta över skiten.
Vi vet var han bor! Och vi är många som har en gås oplockad med Ryssland. 😡
Ps
Vi har gjort det förr. Se min signatur. Mars passar bra.
Ja egentligen tänker jag som du, men tyvärr kommer Putin och hans vänner bli martyrer om man färgar röda torget med deras blod.
Så jag tror det bästa är att Ukraina inte gör några mer större offensiver och bara bygger upp ett ogenomträngligt försvar så kan ryssarna skicka sina nollor till soldater in i döden, till slut kommer kommer det oundvikliga ske, Ryssland kommer att förgöra sig själva.
Alla som flytt, alla som dött, alla krymplingar, män i sin prime som borde göra barn, bedriva handel med andra länder, dra in pengar till samhället är borta.
Vettiga ryssar med drivkraft drog i stora skaror även innan kriget, kvar är passiva människor utan ambitioner och kriminella som inte förstår eller bryr sig inte hur man maximerar vinsten på sina naturresurser.
Ett exempel är träindustrin, dom säljer mycket trä till Kina, man låter även kineserna köpa avverkningsrätter där kineserna skövlar otroligt stora områden utan att plantera ut nya träd och sen tillverkar kina något som sen ryssarna köper tillbaka dyrare, det är dumt så man storknar.
Men så är det när typ alla som bedriver större företag är kriminella, det är snabba pengar och man bryr sig inte om konsekvenserna.
Som sagt det kommer gå åt helvete för Ryssland, frågan ör inte om utan när.
Tar det för lång tid, ja då är det dags att förnedra dom, deras WW2 armé skulle bli utslagen på några timmar av väst, luffarna kan ju ligga i sina skyttegravar och tro att det är så man krigar 2024, dom kommer va döda innan dom ens sett oss.