Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Vad har du för någon trovärdig källa till dina påståenden? Ingen förmodar jag.
Jag 'gissar' att vad Eurypterida avser är de förkliniska studier som Pfizer gjorde på Rhesusmakaker.
Vad man gjorde rent konkret var att vaccinera sex Makaker med två doser BNT162b2 och 55 dagar senare infekterade man dessa med en enorm dos SARS-CoV-2. Som kontroll hade man tre Makaker som injicerats med saltlösing 55 dagar tidigare och dessa smittades på samma sätt. Ytterligare tre Makaker blev utmanade med en cellkultur.
Man tog tre prover dagarna innan de smittades, samt var 3:e dag efter att de smittats:
1. Bronkoalveolärt lavage (man sköljer lungalveolerna med en vätska för att sedan analysera vad som fanns i lungorna)
2. Topsad i näsan
3. Oropharyngeal topsning (svalget)
Resultatet visade att i alla avseenden utom ETT hade de vaccinerade Makakerna mindre virus än kontrollgruppen. De vaccinerade Makakerna hade inte något virus i lungorna under hela försöket. Jag gissar att det Eurypterida menar var att första dagen efter att de smittades hade 5 av 6 vaccinerade Makaker högre nivåer virus i näsan än kontrollgruppen. Tredje dagen uppmättes inget virus i de vaccinerade Makakerna. Man mätte alltså virus i näsan under maximalt TVÅ dagar i de vaccinerade Makakerna. Som jämförelse skall nämnas att kontrollgruppen hade virus i näsan under SEX dagar och i lungorna under minst TRE dagar.
Sidan 32 i rapporten.
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.09.08.280818v1.full.pdf