tja. ja då e de äntligen dags o investera i ny kärra. Audi rs3 o bmw m2 har fångat mitt intresse o helst skulle ja vilja köpa båda två men min budget e på 450k :P ja e lite biased eftersom ja minns marcus dubois as feta M2a. men rs3an verkar va lite mer premium bil överlag? svårt o bestämma sig :P
mitt användnings område e att ja plöjer en hel del mil varje månad o fraktar gods till norska gränsen på en del grus vägar. så behöver en robust kärra som funkar för o köra lass med släp vagn. bäst komfort o stöt dämpare e stort plus. men vill även ha sport o lyx faktorn när man glider runt inne i stan :P
vilken hade ni valt? =)
Senast redigerad av OneTap 2024-01-31 kl. 21:41.
Du plöjer en "hel del mil och fraktar gods" då kanske du ska köpa något mer stabilt istället för en sportbil? Har kört en äldre M2 och nyaste RS3:an. Gillar båda men RS3an är klart mycket bättre för ditt användarområde dock ska sägas att M2:an är mycket roligare att köra. Nya RS3:an med driftläge är helt ok.
Dock som sagt du får varken en ny RS3 (8y) för 450k så jag kan inte ge dig så mycket mer tips än att köpa något som skulle passa dig och ditt användningsområde mer? Typ en A4/S4a eller motsvarande BMW.
Om du nu skulle vilja vara ute för att endast ha kul ja då är M2 och RS3 mycket bra alternativ men inget jag vill köra långt med och absolut inte på grusvägar.
Ser det framför mig... En böttad RS3:a med ett jävla stort släp krypkör i slalom mellan groparna på nån grusväg i inlandet. Filma äventyret och lägg ut på Youtube. Lär bli en succé och garanterad kändis
Pratar vi f-serien m2 är det en riktigt trevlig bakhjulsdriven bil med den fram tills nu skottsäkra b58 motorn, med mycket tuningpotential. Då den är bakhjulsdriven hade jag aldrig fått för mig att dra ett släp med den.
Pratar vi rs3 8p eller nyare? Oavsett är det grymma bilar med en 2,5 tfsi som tyvär drar mycket. Audis quattro fyrhjulsdrift är fantastisk, men med ett släp drar den antagligen 1,5+ även med ekonomisk körning
Köp inte nya m2 eller rs3, fula som stryk och för dyra. Köp en tidigare modell som tappat mestadels av sitt värde
BMW M2 till att köra med släp på grusväg, finns ingen bättre bil för ändamålet
Citat:
Ursprungligen postat av TiredEyes
Ser det framför mig... En böttad RS3:a med ett jävla stort släp krypkör i slalom mellan groparna på nån grusväg i inlandet. Filma äventyret och lägg ut på Youtube. Lär bli en succé och garanterad kändis
Citat:
Ursprungligen postat av ermex
Pratar vi f-serien m2 är det en riktigt trevlig bakhjulsdriven bil med den fram tills nu skottsäkra b58 motorn, med mycket tuningpotential. Då den är bakhjulsdriven hade jag aldrig fått för mig att dra ett släp med den.
Pratar vi rs3 8p eller nyare? Oavsett är det grymma bilar med en 2,5 tfsi som tyvär drar mycket. Audis quattro fyrhjulsdrift är fantastisk, men med ett släp drar den antagligen 1,5+ även med ekonomisk körning
Köp inte nya m2 eller rs3, fula som stryk och för dyra. Köp en tidigare modell som tappat mestadels av sitt värde