2024-01-31, 21:20
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
Av ren nyfikenhet, ni som vill skrota Public Service, var inhämtar ni idag nyheter eller annan information gällande sverige och omvärld?

Är extremt lågbegåvad, klarar därför inte av att processera information och sätta den i sin fulla kontext tillräckligt snabbt för rena ljud-/bildmedier.
Utgår därför från textfokuserade medier.

Kan tänka mig att det finns fler likt mig som saknar den analytiska förmåga som krävs och därför söker sig till text.
Citera
Medlem
DoktorNos avatar
P3 borde de kunna lägga ner helt och istället låta Radiosporten ta platsen. När det inte är sportsändningar kan de spela musik utan avbrott, annat än för nyheter. Det behövs ingen "journalist" för att tala om vilken låt man lyssnat på.

Sen kan de avskeda lite folk. Det behövs inte tre radiopratare i ett program som pratar i mun på varandra. Det räcker med en, möjligtvis två om det ska vara en dialog eller ett samtal om något, men tre personer som bara pratar kändisskvaller innan de presenterar "veckans smash hit" behövs inte. Det kan de hålla på med i reklamradiokanalerna.
Citera
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Underbara nyheter.

Vem tycker du ska sända lokala nyheter i småorter? Eller skiter du i vilket?
Citera
2024-01-31, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojiki
Att lägga ner Kinapodden vore ett enda stort haveri. Ta P3 Din Gata och kasta ut den skiten istället.

Vad brukar dom ha för material på den? Aldrig hört talas om, borde vara ganska ny
Citera
2024-01-31, 21:33
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Nyliberalernas falang i Tidö tycker att detta är super. Vad de inte räknar med är att SD gillar statsmedia, så länge det stödjer mer konservativa värden. Det kan nog mycket väl bli en budget för SVT och SR i framtiden som sväller, bara den nya SD-kulturen är dit pengarna rinner till. Men det är för kommande mandatperioder.

Regeringen inte nyliberal på det sätt du tror. Nyliberaler för massinvandring och inte olika yttersta vänstern i hat mot nationalism.

Sparkrav sker på grund av ökade kostnader i dessa tider, regeringen har inte minskat 9 mrd kr-anslaget. Det borde ha minskats 20+ %. Att ersätta journalister från vänstern, inklusive alla kulturmarxist-propagandister, med högerfolk är inte direkt nån utgift.
Citera
2024-01-31, 21:45
Medlem
Citat:
Skiter fullständigt om du eller ngn annan väljer bort PS.
Det är många som är lågutbildade och har mycket starka åsikter om just PS.

Kört hårt!
Det är också många känslostyrda hens som har starka åsikter om vad de kallar "lågutbildade".

Det är också många högutbildade genusproffessorer på svt och public service.

Citat:
Men kruxet är ju att all media är styrd, mer eller mindre. Att verkligen hitta oberoende och politiskt bunden är svårt. Mitt i allt detta har vi ju PS som på pappret skall vara just det, oberoende. Enskilda journalisten kanske inte fixar det, men uppdraget är det. Så i det mediaträsk vi har uppfattar jag PS som mest trovärdiga, men att som vanligt kika vad som skrivs om sak i andra medier är ju givetvis önskvärt.
Public service är själva kärnan av träsket.

Alternativmedia är vad som gäller om man vill få kvalitetsjournalistik.

Det är många högutbildade känslostyrda hens som lurkar runt i träskslammen aka public service må jag säga minsann.
Citera
2024-01-31, 21:48
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Underbara nyheter.

Nja, anslagen minskar inte. Man har nog nyttjat nedskärningskrav till följd av inflation till att lägga ner några program SVT/SR-vänstern anser inte behövs. Men när de kan expandera verksamhet igen lär det bli vänsterprogram som ökar vänstervridningen. (Kanske även kulturadikal dekadens a'la SVT, där nån utforskar kulturmarxisters anus ökar.)
Citera
2024-01-31, 21:50
Medlem
Människor och tro kan faktiskt vara ganska bra ibland.
Citera
2024-01-31, 21:52
Medlem
krakkels avatar
Är riktigt kluven till public service, å ena sidan är det ren skit, å andra sidan produceras fruktansvärt matnyttiga program/poddar som Filosofiska rummet, P3 historia och P3 dokumentär.
Citera
2024-01-31, 22:01
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojiki
Att lägga ner Kinapodden vore ett enda stort haveri. Ta P3 Din Gata och kasta ut den skiten istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Good.will.hunting
Vad brukar dom ha för material på den? Aldrig hört talas om, borde vara ganska ny

Kinapodden lär ju handla om.. tja, Kinesiska grejer,t.ex. kultur.

Din Gata däremot är uteslutande musik (negerdunk ) som tilltalar förortskids "presenterad" av förortare, ingen svenska utan brytning i den kanalen bruuur
Citera
2024-01-31, 22:06
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankdosa
Bara dom inte lägger ner ring P1 eller Karlavagnen så är jag nöjd. Det är mina goto insomningsprogram.
All sport kan mer än gärna försvinna från radion.

Citat:
Ursprungligen postat av DeviousF
Bara p3 dokumentär och p3 dystopia är kvar så är jag nöjd.

Citat:
Ursprungligen postat av otello
P3 dokumentär, historia, ID, m.fl. är väldigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Är riktigt kluven till public service, å ena sidan är det ren skit, å andra sidan produceras fruktansvärt matnyttiga program/poddar som Filosofiska rummet, P3 historia och P3 dokumentär.
Kan inte samtliga av dessa som ni vill ha kvar finansieras som alla privata poddar, via donationer och premiummedlemskap?
Är det inte tillräckligt med folk som vill betala så får man lägga ner. Via ett sådant system tillåts en viss mängd gratisåkare och skaparna kan leva gott på det om det finns tillräckligt med intresse.

Staten skulle kunna utveckla ett eget Patreon?
Citera
2024-01-31, 22:08
Medlem
ingen jävel som kommer sakna sr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här