2024-01-30, 13:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Precis...
Dock antar jag att detta inte är med sign on kostnader, för då hade nog Aik aldrig sålt till det priset.

Sedan lär det komma lite turer, och det är väl inte förens svenska murvlarna kommer med artiklar typ: "Så slutade förhandlingen för X", som man kan börja få en känsla av summorna det handlar om.

Man ska ta tidningarnas transfersummor med stor skepticism. Journalister skarvar med begreppen, vem har att vinna på att summan är hög eller låg, är det agent, säljare eller köpare som är källan, är det med eller utan klausuler, är det avbetalning osv.
2024-01-30, 14:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Frågan är om vi närmar oss vår egen Musa om vi värvar in Emannuel Gono som ”tackade nej” till Udinese Kukräven KLASS!

2024-01-30, 14:08
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Han var bra till en början men då skriver man om det till att han var bra i ett dåligt lag, även om ingen talade om oss som dåliga efter vinsten i cupen mot AIK. Dumt att tala offentligt, tecken på svagt psyke eller att det brinner till och att han inte kan hantera sina affekter? Som sexa i ett Marti-lag tror jag att han varit för dålig men sexa/åtta i Kims lag behöver jag i alla fall se fler matcher för att utröna linjer i spelet. Har inte så värst stor koll på hur Värnamo lirade faktiskt.

Jo jag hade ett mycket gott intryck av honom tills han började fitta sig, cupderbyt och lobben är fina minnen som ju tyvärr sabbades när käften började glappa. Börjar misstänka att jag är alltför positiv king Hellberg nu när jag är så jävla glad oavsett vad han gör, nästan så vi borde få däng i cupen så att man kommer ned på jorden.

Citat:
Hjelmberg leker Bosse Andersson

https://fotbolldirekt.se/2024/01/30/avslojar-bajens-nya-mal-med-djukanovic-150-000-000

Eller så hittar RövOla på som vanligt. Antagligen mer troligt och i linje för att lura vår pöbel som köper in att riktlinjerna är 150 miljoner och tycker vi sålt oss billigt när vi får 80-90.

Ska bli jävligt kul att se när han går och hur för mycket. Med en bra vår och potentiell höst skulle jag inte bli helt förvånad över de siffrorna men det är såklart gårdarlögner ändå
2024-01-30, 14:15
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Hjelmberg leker Bosse Andersson

https://fotbolldirekt.se/2024/01/30/avslojar-bajens-nya-mal-med-djukanovic-150-000-000

Eller så hittar RövOla på som vanligt. Antagligen mer troligt och i linje för att lura vår pöbel som köper in att riktlinjerna är 150 miljoner och tycker vi sålt oss billigt när vi får 80-90.
Jag tycker Bosse alltid gjort det bra som snackat upp en spelare värd 15 miljoner så som om han vore värd 90 miljoner. Sedan säljer Bosse denne 15 miljoners kille för 30 miljoner och skrattar hela vägen till banken.
2024-01-30, 14:29
Medlem
Citat:
Det är väl ändå inte Berndtsens fel om det ej blir så. Vi hade liknande upplägg med Williot och då kom önskemålet från oss. Beror ju på vad spelaren vill, om köpande klubb vill matcha spelaren i juniorlaget eller ser större vinning i allsvenskt spel och om spelaren kanske vill ta studenten (lex Noah Persson). Många faktorer som spelar in således och därför måste vi backa Berndtsen
Jag menar tvärtom. Uppfriskande att säga nej till lån av "ung talang" som inte tillhör klubben.
2024-01-30, 15:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag menar tvärtom. Uppfriskande att säga nej till lån av "ung talang" som inte tillhör klubben.
Beror ju på hur man ser på det. Williot var ju på väg till Lokomotiv och vi hade fått nyttja hans tjänster under våren. Med facit i hand med hans inverkan hade det varit en bra deal. Jonah hade antagligen inte haft lika stor påverkan och då agerar man ju olika. Trodde ditt inlägg var en diss av Berndtsen, läste dig helt fel
2024-01-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Dom verkar inte gilla Taha Va Ali alls. Aldrig fått chansen och var tvångsvärvad av Bosse. Snart har alla som värvades i sommars sålts.

K&T gjorde såhär hela tiden i Sirius. Värvade in, stresstestade, och så skeppa iväg det som inte funkade. Skillnaden att dom värvade in spelarna själva och för en spottstyver givetvis.
2024-01-30, 15:20
Medlem
trazkeis avatar
Islamovic till Kalmar? Trodde typ han hade slutat spela.
2024-01-30, 15:23
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Islamovic till Kalmar? Trodde typ han hade slutat spela.

Var inte han påväg till er förra året?

Har ett vagt minne av att du om det blev verklighet skulle mixtra med Martins bil
2024-01-30, 15:26
Medlem
Skarparattarns avatar
Botheim är tydligen riktigt nära MFF nu och ska tydligen gälla en permanent övergång!
2024-01-30, 15:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Bergwall till Barca för €7 miljoner, plus bonusar (€3m).

Blev lite som när Bajen sålde Swedberg billigare till Celta, för han ville inte till Clubb Brugge som betalade betydligt mer.
2024-01-30, 15:27
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Var inte han påväg till er förra året?

Har ett vagt minne av att du om det blev verklighet skulle mixtra med Martins bil
Hahaha kommer jag inte ihåg. Men jag minns att han var på väg till Blåvitt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in