2023-12-18, 12:50
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Positiva besked kring Jonna:
https://www.svt.se/sport/langdskidor/positivt-besked-om-jonna-sundling-infor-tour-de-ski-gar-enligt-plan--jh2xrx

Fantastiske nyheter ! Har savnet Jonna i toppslag, for det er noe aldeles spesielt. Få virkelig håpe vi får se det i Touren
Citera
2023-12-22, 14:11
Medlem
Alkibiadess avatar
Väldigt positiva vibbar kring och från Jonna, i kontrast mot en del rubriker i media. Men hon vet vad hon gör och hon har gjort detta förut (till skillnad från en del andra åkare då). Har stora förhoppningar på henne i touren.
Citera
2023-12-22, 15:37
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Någon som vet om det stämmer att Jonna är vegan?
Citera
2023-12-22, 16:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski

Var har du hört det?

2021 finns ett reportage om hennes mat, där det står:

- Men en vanlig lunch till övriga är pasta eller ris, igår gjorde jag pasta med tomatsås och lite salami.

- Lax, kålrabbi, potatis

https://www.restaurangvarlden.se/guldkocken-bakom-framgangarna/
Knappast något en vegan skulle tugga i sig. Hon kanske inte är matvegan och endast är aktivistvegan som stormar olika verksamheter som anses exploatera djur på olika sättet. Kanske det var under en sådan aktion hon ådrog sig det senaste viruset?
Citera
2023-12-22, 17:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski

Det tror jag inte, däremot har hon matallergier vilket gör att hon inte äter vad som helst.
Citera
2023-12-22, 20:47
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det var i något av de senaste poddavsnitt hon nämnde att hon bara kunde äta vegansk av någonting.

https://poddtoppen.se/podcast/1712262333/vinterpasset/facetimebak-och-majonasvalla

Runt 19 min in.
Citera
2024-01-29, 12:16
Medlem
Alkibiadess avatar
I NRK:s radiosändning från sprinten i Goms så sa Torgeir Björn att Jonna alltid åker på tyngre skidor. Vad menar han egentligen med det?
Citera
2024-01-29, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
I NRK:s radiosändning från sprinten i Goms så sa Torgeir Björn att Jonna alltid åker på tyngre skidor. Vad menar han egentligen med det?

Er du sikker på at han sa ski og ikke gir?
Citera
2024-01-29, 12:58
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Er du sikker på at han sa ski og ikke gir?

Jag tyckte att han sa tyngre ski och inte gir men jag kan ha hört fel.
Citera
2024-01-29, 13:25
Medlem
Citat:
Jag tyckte att han sa tyngre ski och inte gir men jag kan ha hört fel.

Kan ikke skjønne at ski kan stemme, men så er det Bjørn da. Husker enda diskusjonstråden på gamle VG debatt fra Holmenkoll løpet når Frida slo Johaug. Tror ikke jeg overdriver veldig mye når jeg sier at halve tråden bare var å gjøre narr av Bjørn for alt det idiotiske han sa.
Citera
2024-01-29, 13:30
Medlem
Citat:

Hörde också det, något oförstående...
Citera
2024-01-29, 14:21
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
Hörde också det, något oförstående...
At en løper har styrken til å gå på tyngre gir enn de fleste andre, er noe vi ofte sier her. På svensk sier man vel tyngre växel. Veldig ulike ord på norsk og svensk, men da vet dere neste gang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in