2024-01-29, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Chrippas egna berättelser i skriftform, läckta sms-konversationer, läckta ljudklipp, observationer från Chrippas och andras vloggar, L:s egna vän som bekräftar diagnosen etc.

Det finns så många exempel att jag knappt vet vart jag ska börja. Du kan ju fråga dig själv vilken tjej som drar till Barcelona med en kille hon enligt egen utsago ett par veckor tidigare blev utsatt för grov misshandel av. Du vill säkert vända det till att hon är en förtryckt och utsatt kvinna som är manipulerad av sin förövare. Vi andra kan se att det är ett klassiskt BPD-beteende.

Ja, om du tar hörsägen som fakta, visst. SMSen var från en tredagarsperiod och las fram som att de skulle vara under månaders period. Det gick inte ens att se vem som skickat SMSen såvida det inte var ngns om talade om det. Ljudklipp är väldigt illa för båda, L:s vän är hörsägen.

Ja, alltså du radar bara upp allting som de använt för att lura dig för att skapa en tro som du sen använder som "sanningen", det var ju precis det jag störde mig på från början?

Tror du jag påstår att någon blivit manipulerad om jag inte tittat på vad personen jag påstår manipulerar andra har skickat ut för information först? Allt du skrev nu var som att säga "Du påstår jag har blivit manipulerad? Jag kan bevisa motsatsen! Lyssna på det här nu, detta är inte bevis men det är vad de sagt åt mig att tro och säga!"

Du är manipulerad för du såg "bevis", du såg inte ngn som kan ljuga eller tala sanning. Du blev invaggad i en tro att det som presenteras är sanning och du ser det fortfarande inte.
...
Citera
2024-01-29, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det var väl Jockiboi som arrangerade och betalade resan till Barcelona också. Fan, dem kollar alldeles för mycket på Netflix
Ja, skabbe har ju inga pengar. Hans konton är låsta, pga trassel med myndigheterna. Men det låter ju bättre att skylla på att en 23-åring hackat och bestulit Chrippa på sina besparingar...hackat sönder allt och lite till.
Julia däremot, som har haft tillgång och möjlighet att göra dessa ändringar, som även delat utvalda konversationer med Jocke och Anjo, för att få Linnea att se ut som den psykopatbrud som Julia tycker hon är, eftersom hon blivit bedragen och lämnad pga henne.
Att Julia är kränkt och sårad förstår jag, särskilt eftersom Chrippa så öppet kastat på Linnea mammarolen och kallat henne Mamma-Nea, vilket inte kan ha känts roligt för Julia som befann sig i ett helvetesförhållande, som hon inte kunde ta sig ur.
Citera
2024-01-29, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Ja, om du tar hörsägen som fakta, visst. SMSen var från en tredagarsperiod och las fram som att de skulle vara under månaders period. Det gick inte ens att se vem som skickat SMSen såvida det inte var ngns om talade om det. Ljudklipp är väldigt illa för båda, L:s vän är hörsägen.

Ja, alltså du radar bara upp allting som de använt för att lura dig för att skapa en tro som du sen använder som "sanningen", det var ju precis det jag störde mig på från början?

Tror du jag påstår att någon blivit manipulerad om jag inte tittat på vad personen jag påstår manipulerar andra har skickat ut för information först? Allt du skrev nu var som att säga "Du påstår jag har blivit manipulerad? Jag kan bevisa motsatsen! Lyssna på det här nu, detta är inte bevis men det är vad de sagt åt mig att tro och säga!"

Du är manipulerad för du såg "bevis", du såg inte ngn som kan ljuga eller tala sanning. Du blev invaggad i en tro att det som presenteras är sanning och du ser det fortfarande inte.
...

Förstår att du vill leka domstol men du har lika lite konkreta bevis som jag har. De bevis som lagts fram är alla från parter som inte är objektiva och skall således tas med flera nypor salt. Det vi gör här på Flashback är ju att dra slutsatser utifrån vad vi tycker känns mest trovärdigt. I mitt fall har jag dragit slutsatsen att Chrippa är offret och du har gjort tvärtom.
Citera
2024-01-29, 11:04
Avslutad
Citat:
Förstår att du vill leka domstol men du har lika lite konkreta bevis som jag har. De bevis som lagts fram är alla från parter som inte är objektiva och skall således tas med flera nypor salt. Det vi gör här på Flashback är ju att dra slutsatser utifrån vad vi tycker känns mest trovärdigt. I mitt fall har jag dragit slutsatsen att Chrippa är offret och du har gjort tvärtom.

Du bara upprepar samma sak igen. Jag är just den som inte vill leka domstol?
Du har inga bevis, du har meddelanden som skulle kunna vara dina visade.

Om du påstår dig ha bevis: Bevisa att meddelandena kommer från L.
Bevisa att hennes vän inte ljög.

Ok, du kan inte tala om bevis om du på samma gång påstår att det ska tas med en nypa salt.
Det är som att säga "Vi vet inte riktigt vad som hänt, allt är en enda soppa men den här personen kanske gjort något.. så den är nog skyldig om vi hade haft lite bättre bevis.. eller så är den inte skyldig, men jag gillar personen bättre så den är skyldig!".

Förvirringen i att du skriver att en person vill leka domstol när allt denna just gjort är att klaga på att ANJO för en folkdomstol är på samma nivå som förvirringen i att tro du sett bevis.

Jag kan skriva SMS i min telefon, döpa om en person till Refugen, skicka tillbaka SMS till Refugen, är du skyldig till att ha skrivit det som jag kan visa upp i min mobil då?
Gick de in i en video och visade när de klickade fram SMSet och utan att klippa även klickade fram numret som det skickas från i profilen?!?!?!?!!?
Citera
2024-01-29, 11:09
Medlem
Har inte hängt med i svängarna men har följande frågor.

1) Vad handlar misshandeln om?
2) Är han fortfarande ihop med Linnea eller skar det sig?
Citera
2024-01-29, 11:16
Avslutad
https://ibb.co/TWtJyGx
Stefan Hallgren gillar uppenbarligen dramat🙄
🩷Linnéa
Citera
2024-01-29, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Du bara upprepar samma sak igen. Jag är just den som inte vill leka domstol?
Du har inga bevis, du har meddelanden som skulle kunna vara dina visade.

Om du påstår dig ha bevis: Bevisa att meddelandena kommer från L.
Bevisa att hennes vän inte ljög.

Ok, du kan inte tala om bevis om du på samma gång påstår att det ska tas med en nypa salt.
Det är som att säga "Vi vet inte riktigt vad som hänt, allt är en enda soppa men den här personen kanske gjort något.. så den är nog skyldig om vi hade haft lite bättre bevis.. eller så är den inte skyldig, men jag gillar personen bättre så den är skyldig!".

Förvirringen i att du skriver att en person vill leka domstol när allt denna just gjort är att klaga på att ANJO för en folkdomstol är på samma nivå som förvirringen i att tro du sett bevis.

Jag kan skriva SMS i min telefon, döpa om en person till Refugen, skicka tillbaka SMS till Refugen, är du skyldig till att ha skrivit det som jag kan visa upp i min mobil då?
Gick de in i en video och visade när de klickade fram SMSet och utan att klippa även klickade fram numret som det skickas från i profilen?!?!?!?!!?

Så vad ska vi diskutera då? Om vi inte får diskutera egna teorier kan vi väl lika gärna stänga tråden eftersom ingen har några bevis för något? Har du bevis på att Anjo har lekt domstol eller är det kanske Linnea som kapat hans konto, betalat någon amerikan för att skapa en AI-film med Anjo som huvudroll i syfte att få honom fälld för förtal?
Citera
2024-01-29, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Har inte hängt med i svängarna men har följande frågor.

1) Vad handlar misshandeln om?
2) Är han fortfarande ihop med Linnea eller skar det sig?
Han har misshandlat henne och övertalat henne att ta tillbaka sina anmälningar mot honom. Droppen som fick bägaren att rinna över, var när han misshandlade henne så pass att han häktades initialt för grov misshandel, men det landade vid misshandel av normalgraden..
Citera
2024-01-29, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han har misshandlat henne och övertalat henne att ta tillbaka sina anmälningar mot honom. Droppen som fick bägaren att rinna över, var när han misshandlade henne så pass att han häktades initialt för grov misshandel, men det landade vid misshandel av normalgraden..
När du skriver "henne" menar du då Julia eller Linnea?
Citera
2024-01-29, 11:21
Avslutad
Citat:
Så vad ska vi diskutera då? Om vi inte får diskutera egna teorier kan vi väl lika gärna stänga tråden eftersom ingen har några bevis för något? Har du bevis på att Anjo har lekt domstol eller är det kanske Linnea som kapat hans konto, betalat någon amerikan för att skapa en AI-film med Anjo som huvudroll i syfte att få honom fälld för förtal?

Oavsett så kommer han bli fälld för hot och förtal
Citera
2024-01-29, 11:24
Medlem
Citat:
Offret ??? Finns bara ett offer och det är flickan som pappa accepterat sitter inlåst , blir kallad ful äcklig horunge osv .. Du tror han fått ” stryk ” utan försvara sig ? Till låt mig skratta ,,, De två har haft en toxin relation där bägge är dumma i huvudet .. knappast så Chrippa tuggat fingrarna i rädsla .,, han har hotat henne hon har hotat tillbaka .. han har sett till hon får sparken genom tvinga med henne på resor ., sen kasta ut henne få henne känna .. betala egen resa själv hem .. gris är han ! Sist men inte minst L är 22 år !!! Chrippa är 35 år !! Dessutom pappa och har brustit allvarligt i sin papparoll
Citera
2024-01-29, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
När du skriver "henne" menar du då Julia eller Linnea?
Linnea, fast järnringen runt Chrippa med Jockiboi som styr, försökte vinkla det till att Julia och Chrippa skulle hitta tillbaks till varandra, att han skulle lämnat Linnea. Vilket inte alls var fallet, utan en efterhandskonstruktion som Julia, Jocke och Anjo filat ihop, när Chrippa misshandlade Linnea så pass illa att han anhölls och häktades.
Kanske Julia vill ha skithögen tillbaka, eller så vågar hon inte gå emot Jockes order, hon spelar med.
Linnea har gått vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in