2024-01-27, 16:49
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Finns ju en chans han kommer lyckas,xavi är nog den bästa låta unga få chansen.
Men hur bra är egentligen bergvall jämfört med andra 17-18 åriga i barcas läger,där tror jag han kommer falla långt ner.
Ogillar denna flytt.

Ja många i Barca-led verkar tycka att Xavi är dålig på att få ut det bästa av sina yngre spelare och att de stagnerar. Gavi har t.ex. inte imponerat så mycket under Xavi. Jag hoppas han drar från Barca snabbt om det utvecklar sig på liknande sätt.

-------

Vi ska tydligen vara intresserade av Botheim på lån från Salernitana, stackars jävla Allsvenskan om vi får igenom det!
2024-01-27, 17:28
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Men hur bra är egentligen bergvall jämfört med andra 17-18 åriga i barcas läger,där tror jag han kommer falla långt ner.
Ogillar denna flytt.

Jag tror det kommer bli ett otroligt uppvaknande för många människor. Inte bara för supportrar utan även för Lucas själv och hans pappa. Kommer inte vara smickrande när han "säljs" från Barcelona till Friska viljor.

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ja många i Barca-led verkar tycka att Xavi är dålig på att få ut det bästa av sina yngre spelare och att de stagnerar. Gavi har t.ex. inte imponerat så mycket under Xavi. Jag hoppas han drar från Barca snabbt om det utvecklar sig på liknande sätt.

-------

Vi ska tydligen vara intresserade av Botheim på lån från Salernitana, stackars jävla Allsvenskan om vi får igenom det!
Äh! Enligt många av dina supporter-fränder kommer ni vara chanslösa i år då man inte kan kombinera Europa med allsvenskan.
2024-01-27, 17:29
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du vet mycket väl vad du gjorde i ditt förra inlägg din småaktiga lilla skit. Håll dig till sanningen och sluta spela mangas.

Snälla för ditt eget bästa logga ut tills du är nykter du kommer ångra dig annars. Jag skäms för din skull.
2024-01-27, 17:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Snälla för ditt eget bästa logga ut tills du är nykter du kommer ångra dig annars. Jag skäms för din skull.
Du skäms därför du är en idiot. Dan vinklade sitt inlägg för att få det att låta som om Universal var där för AIKs räkning. Detta är inte sant. Universal var där som "rådgivare" till Petrovic.
2024-01-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Äh! Enligt många av dina supporter-fränder kommer ni vara chanslösa i år då man inte kan kombinera Europa med allsvenskan.

Tror de flesta syftade på att Häcken inte kommer kunna kombinera Europa med allsvenskan (de/vi fick såklart rätt).

Andra lag har större/mindre möjligheter att kombinera de båda, MFF har självklart störst möjlighet.

Kan inte ta inlägg om Häckens möjligheter och dra samma paralleller till större lags möjligheter även om du fortsatt inbillar dig att Häcken är uppe med de stora och leker 😎
Bara att behöva åka till en betongarena från mitten av förra sekelskiftet visar ju en del.
Senast redigerad av kallejansson 2024-01-27 kl. 18:09.
2024-01-27, 18:12
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Ja det är en VFK till BP men det är ingen kompensation, och det är inte känt vad den ligger på men det är inte 30% som falserats i media. AIK har inte gjort nåt fel med Jonah och han ska inte blandas in i diskussionerna om Petrovic. Sociopaten Manuel har dock skadat klubben på många olika sätt, däribland vissa avtal...

Nej gnaget gjorde inget fel i värvningen av Jonah, han kom väl på free transfer vilket gör en vidareförsäljning extra märklig. Det är ju inte hans fel att han blandas in, men inblandad blir han ju. Manuel är knappast ensam ansvarig för allt som skett.
2024-01-27, 18:23
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Tror de flesta syftade på att Häcken inte kommer kunna kombinera Europa med allsvenskan (de/vi fick såklart rätt).

Andra lag har större/mindre möjligheter att kombinera de båda, MFF har självklart störst möjlighet.

Kan inte ta inlägg om Häckens möjligheter och dra samma paralleller till större lags möjligheter även om du fortsatt inbillar dig att Häcken är uppe med de stora och leker 😎
Bara att behöva åka till en betongarena från mitten av förra sekelskiftet visar ju en del.
Men. Men.

Argumenten var ju att Häcken inte skulle klara det eftersom MFF aldrig gjort det...
2024-01-27, 18:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Men. Men.

Argumenten var ju att Häcken inte skulle klara det eftersom MFF aldrig gjort det...

Öhh, nä?! Vi har ju gjort det två gånger. Vi är de enda som lyckats. Men att det blir svårt håller jag fast i. Mycket som måste klaffa.
2024-01-27, 18:46
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nej gnaget gjorde inget fel i värvningen av Jonah, han kom väl på free transfer vilket gör en vidareförsäljning extra märklig. Det är ju inte hans fel att han blandas in, men inblandad blir han ju. Manuel är knappast ensam ansvarig för allt som skett.
Nej, ML är absolut inte ensamt ansvarig för denna röran. Väldigt mycket av skiten började under och ligger kvar från BWs regim. Men iaf. för min del är detta extremt allvarliga saker som jag inte tänker spekulera i tills jag vet exakt vad som hänt och vem som gjort vad.
2024-01-27, 18:50
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Pittas? Faraj?

Well played
2024-01-27, 19:10
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ogillar denna flytt.
Han låter träbenet och målsumparen Lewandisney spela varje match trots att det är pinsamt uppenbart att han är finished. Spelare som Balde, Yamal och Fermin har fått chanserna för att klubben går på knäna ekonomiskt. Detta är spelare som är av riktigt hög kaliber, inte "alibispel mot allsvenska losers"-killar. Detta förutsätter ju också att Xavi inte får sparken heller...
Jämför med Ancelotti som spelat in nästa generation av Real Madrid hyfsat sömlöst och strösslat in titlar senaste åren.

Men tror folk överreagerar. LB verkar faktiskt som en väluppfostrad och seriös kille. Planen är ju inte att han ska ta en tröja omedelbart utan han får knega på och visa upp sig. Folk jämför ju med Hugo som är två år äldre. Eller så går trazkeis dröm i uppfyllelse och det sk nigeriabrevet uppenbaras för alla
2024-01-27, 19:22
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Enligt det jag hört om Adjei-affären så betalar Lorient en riktigt bra summa för att låna honom fram till sommaren. Håller dom sig kvar så kickas en tvingande option in som alltså innebär att dom måste köpa honom, även detta för en extremt bra summa. Skulle dom åka ur så är optionen ej längre tvingande men kan fortfarande aktiveras om dom skulle vilja ha kvar honom. Riktig win win affär för oss. Blir han kvar i Lorient så är det totalt sett vår största transfer någonsin . Åker dom ur och ej vill aktivera optionen så har vi ändå tjänat mycket pengar på lånet och får tillbaka en bättre spelare.

Undrar vad låneavgiften ligger på. Franska sidor skriver om 45-50 för lån och så kanske det samma om man klarar sig kvar. Vore fint.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in