2024-01-26, 12:39
Avstängd
MEN DET HÄR ÄR JU JÄTTEBRAAA

Recruited prisoners were initially promised money and pardon after six months of participation in combat operations. In mid-2023, Putin confirmed that he had pardoned prisoners returning from the war in Ukraine. Among those pardoned were those convicted of murder, including a cannibal and a member of a Yaroslavl Satanist sect that killed four teenagers.

Prisoners will be able to receive full release and expungement of their criminal records only if they are awarded a state award or dismissed due to the end of the war, health loss or reaching the age limit.

Alla friska ryssar som inte vill sitta inne kan offra sina ögor öron ben armar osv för Putin i Ukraina
så blir de frigivna
Citera
2024-01-26, 12:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Tydligen har bara ett fåtal lik anlänt till bårhuset, så vi kan nog anta att ryssen ljuger som vanligt.

Bara det faktumet att Lavrov gråter ut i FN och vill ha ett fördömande av Ukraina för händelsen tyder ju på att det var nåt annat än ukrainska POW på planet
Jo hade planet innehållit 65 ukrainska krigsfångar hade skadeglädjen varit stor från ryskt håll,,så jag håller för troligt det inte är sanningsenligt
Citera
2024-01-26, 12:54
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Tydligen har bara ett fåtal lik anlänt till bårhuset, så vi kan nog anta att ryssen ljuger som vanligt.

Bara det faktumet att Lavrov gråter ut i FN och vill ha ett fördömande av Ukraina för händelsen tyder ju på att det var nåt annat än ukrainska POW på planet

Vad handlar det om egentligen? Någon som hört vad argumentet från ryssen är?
Eller är han bara dum i hela huvudet som vanligt?
Varför skulle FN fördöma (eller ens diskutera) en attack på ett ryskt militärflyg under ett pågående ryskt anfallskrig mot Ukraina!?
Citera
2024-01-26, 12:56
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Min gissning är att EU kör över Ungern och tvingar igenom 50 bnEuro.
Frågan är varför detta är så viktigt att göra via EU? Varför kan inte de länder som så önskar låna ut/skänka pengarna till Ukraina? Då hade pengarna redan varit Zelensky tillhanda.

Jag gissar. Kan EUs processer för dåligt.
Min teori är att man vill att detta ska komma från EU och inte enskilda länder.
Genom att ta detta i EUs budget, så fördelas detta enligt grundavtalet mellan länderna.
Sedan kommer denna post ta bort pengar från det som ska delas ut. Olika subventioner som olika länder får. Ex så får Frankrike stöd till sitt jordbruk. (tror jag i v f att de får fortfarande).

Så tekniskt/taktiskt så bidrar alla lika mycket från sitt nettobidrag och på andra sidan(utbetalning) så minskar det lika mycket för alla nettobidragsmottagare.

En viiiild gissning.
Citera
2024-01-26, 12:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
USA är och blir nog kvar i "hejarklacken" för Kiev!

Men tiden tiden som sponsor är säkert borta för alltid.
Usa kommer fortsätta stödja ukraina , var så säker,, att för en struntsumma lyckas försvaga o skada putins imperiebyggande anser både demokrater o republikaner vara mycket väl investerade slantar 👍
Citera
2024-01-26, 13:02
Medlem
bema56s avatar
Citat:
USA är och blir nog kvar i "hejarklacken" för Kiev!

Men tiden tiden som sponsor är säkert borta för alltid.
Källa på det?
Biden har ju garanterat fortsatt vapenstöd även om kongressen skulle säga nej till jättepaketet.

Du sitter och önsketänker uppenbart. Du kommer att bli besviken….
Citera
2024-01-26, 13:03
Medlem
bema56s avatar
Citat:
NATO är som bekant endast en diskussionsklubb.
Ifall ett NATO-land blir angripet, då har ett annat NATO-land "rätt eller skyldighet" att hjälpa precis så mycket eller lite man önskar, och dessutom med precis vilka varor eller tjänster som man behagar!
Trams! Nato är ingen diskussionsklubb!
Citera
2024-01-26, 13:05
Medlem
akademikerfyllos avatar
Ukrainska soldater är slutkörda och omotiverade. Vägrar lyda order:

Citat:
Film som visar en pluton i den 1:a infanteribataljonen i den 4:e stridsvagnsbrigaden av Ukrainas väpnade styrkor. Nästan 90 % av denna enhet vägrar att delta i militära operationer.

Citat:
Ukrainska befälhavare filmade sina militärer som vägrade gå in i strid troligen i ett försök att skämma ut dem, men som ett resultat blev videon viral och skämde hela ukrainska armén. Officeren beordrade de som vägrade att flytta till militära positioner att ta ett steg och lämna leden. Nästan alla soldater kom ut och bekräftade personligen sin vägran att följa ordern. Mer än fyra dussin militärer vägrade att gå till positioner bara i detta förband. Andra befäl upplever detsamma i sina förband med sina soldater.

https://swebbtv.se/w/ahQYC1PTr7Gj7VaPKrcRU9?start=46s

https://southfront.press/in-video-entire-ukrainian-units-refuse-to-follow-orders-of-their-commanders/
Citera
2024-01-26, 13:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jag noterar att du har svårt att argumentera.
Du har inte svarat på tidigare uppmaning om källa. Ändå ska DU ha källor?

Du är första klassens tramspelle som inte kan diskutera trådens topic, svara eller ge egna källor.

Svara på frågor som handlar om Rysslands invasion av Ukraina. Om du har något vettigt att komma med. Jag tvivlar, men du kan väl försöka.
goda nyheter: tyskland skickar 80 stridsvagnar, 450, pansarfordon, 250,000 granater, samt att sverige troligen snart klart för nato, och ungern slutar tjafsa om eu stödpaketet och stödjer det! Putin gå o lägg dig!
Citera
2024-01-26, 13:09
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
goda nyheter: tyskland skickar 80 stridsvagnar, 450, pansarfordon, 250,000 granater, samt att sverige troligen snart klart för nato, och ungern slutar tjafsa om eu stödpaketet och stödjer det! Putin gå o lägg dig!
Granaterna räcker 25-50 dagar. Du har ju sett hur det gått för de övriga pansarfordon väst har skickat. De brann upp på slagfältet omgående. Vinna krig handlar inte om pengar i första hand. Du vinner krig med industriell kapacitet, och där vinner Ryssland. Loppet är kört för Ukraina, ju snabbare ni begriper detta desto bättre.
Citera
2024-01-26, 13:13
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jag gissar. Kan EUs processer för dåligt.
Min teori är att man vill att detta ska komma från EU och inte enskilda länder.
Genom att ta detta i EUs budget, så fördelas detta enligt grundavtalet mellan länderna.
Sedan kommer denna post ta bort pengar från det som ska delas ut. Olika subventioner som olika länder får. Ex så får Frankrike stöd till sitt jordbruk. (tror jag i v f att de får fortfarande).

Så tekniskt/taktiskt så bidrar alla lika mycket från sitt nettobidrag och på andra sidan(utbetalning) så minskar det lika mycket för alla nettobidragsmottagare.

En viiiild gissning.

Överens. Egentligen har denna fråga fått alldeles för stor uppmärksamhet, 50 bn Euro under 4 år är inget som kommer påverka varken EU eller Ukraina i större utsträckning.
Citera
2024-01-26, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Granaterna räcker 25-50 dagar. Du har ju sett hur det gått för de övriga pansarfordon väst har skickat. De brann upp på slagfältet omgående. Vinna krig handlar inte om pengar i första hand. Du vinner krig med industriell kapacitet, och där vinner Ryssland. Loppet är kört för Ukraina, ju snabbare ni begriper detta desto bättre.

Att sluta snacka en massa skit - du ser inte det som en potentiell möjlighet för egen del? Vad får du ut av det egentligen?

- Granaterna räcker längre för Ukraina, eftersom de siktar innan de skjuter och träffar där de siktar
- Västerländska pansarfordon som brinner upp? Vilka? Hur många? Allt jag har sett är en jäkla massa T-72 och liknande som skickar tornet i omloppsbana.
- Ryssland har större industriell kapacitet? Skärp dig, ditt jävla hjon...
Senast redigerad av Sidlinjen18 2024-01-26 kl. 13:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in