Citat:
Ursprungligen postat av
slipperyslope
Låt oss hoppas det, och att det inte senare skrivs i historieböckerna att det sätt som väst agerade på med sanktioner och proxy-krig enbart ledde till mer hat, motsättningar mellan folk, avhumanisering, och ökad militärism, upprustning och framtida storkrig.
Nu svingar du rejält på bekostnad av Ukraina.
Hatet kommer av Rysslands invasion. Se här i tråden. Skulle man göra en opinionsundersökning i Ukraina, tror jag Ryssland har sämre siffror idag än för 3 år sedan.
Motsättningar kommer av Rysslands invasion. Se här i tråden och i världen i övrigt.
Avhumanisering Vet inte riktigt vad du avser. För du kan inte peka på någon annan än Ryssland i detta och det skulle gå emot dina narrativ. Kanske du inte begriper ordets innebörd? Nåväl, här tog Putin ett stort steg när han tala om att Ukraina inte är ett eget land, eget folk, eller har en egen kultur.
Militarism. Ja, om du anfaller din granne, trots löften om annat, då kommer grannarna att vidta åtgärder.
Upprustning
Kan knappast vara obekant att Sverige och väst inte har prioriterat försvaret, vapen. En viss Trump, pekade på övriga Natoländers tillkortakommanden kring att nå målet om 2%!
Väst har inte rustat för krig. Sverige som ett lysande exempel , började redan 1994 att skicka förrådsställt material. Jag vet, för jag var med att utförde detta! Du har ingen aning om hur mcyekt material som kördes bort.
Framtida krig. Om Putin och Ryssland envisas med NWO, så ser nog detta ut som oundvikligt. Jag vill inte ha NWO. Jag är inte intresserad av att gå tillbaka till den tid Sovjetunionen kastade sin skugga över Europa. Fråga alla fd Warzavapaktsländer, om de vill tillbaka till den tiden.
Jag är ledsen att din favorit Putin känner sig bortglömd i maktens korridorer.
Låt oss fortsätta att hålla Putin på den nivån.
Han har bevisat att han inte borde ha något maktposition i Ryssland.