2024-01-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
"Resultat" är helt fel term i sammanhanget, borde du inte begripa det själv när du nu är så intresserad av ekonomi? Att BNP ökar är absolut ingen garanti för att statsfinanserna ser bra ut, särskilt inte i en sådan situation som ryssen befinner sig i. Det är strängt taget bara att sätta folk i arbete, så ökar BNP. Hur kalaset betalas är en helt annan femma.
Jag vet mycket väl vad resultat är i sammanhang som bokföring och årsredovisning, men finner det intressant att du väljer att ordmärka istället för att diskutera det väsentliga.

Likt en sportkommentator väljer jag att använda ordet resultat. +3,5% för 2023. Inte illa alls.

Sedan finns det ingen anledning att slå in en öppen dörr och tvunget påpeka vad BNP är för något.
Det hade du inte gjort om situationen var den omvända, dvs om Rysslands BNP låg på minus, och Tysklands låg på plus.
Citera
2024-01-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det är riktigt bra siffror. och det trots sanktioner. Jag tror kina låg runt 3 % år 2022.
Du vet uppenbart inte heller vad ordet tillväxt innebär i statsekonomi, eller hur? Varifrån kom de statsinkomsterna som ni påstår ökar Rysslands tillväxt?

Det är förvånandsvärt ofta vi kan konstatera att ryssapologeter inte vet hur en statsekonomi fungerar, du är uppenbart inget undantag.
Citera
2024-01-25, 22:28
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyDoey
Vad får du ut av att gissa? Vänta och se. Tänk om det blir "bara" +3% istället för +3,5%. Det fortfarande mycket bättre än man lyckas prestera inom EU.

Tredje kvartalet är bekräftat. Det blev +5,5%.
Glöm inte förutsättningarna. Ryssland är sanktionerat av hela Väst. Ändå gör man ett enastående resultat.
På vilket sätt är det positivt att BNP ökar när orsaken till ökning beror på tillverkning av krigsmaterial som sen sprängs upp istället för att komma befolkningen tillgodo..?
Citera
2024-01-25, 22:32
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Är det möjligt?
Då måste det till en regel som säger att allt som påstås ska kunna backas upp med en professionell källa.

Är RT proffesionell? Som ex.
Skulle CNN vara godkänt?
Fox?

Ne fakta är ohört svårt att verifiera såklart. Det är ju ett exempel på att vara objektiv. För i denna tråd hår ju båda sidor både vunnit och förlorat flera gånger om.. men detta blir lite of topic.
Citera
2024-01-25, 22:33
Medlem
Citat:
Jag vet mycket väl vad resultat är i sammanhang som bokföring och årsredovisning, men finner det intressant att du väljer att ordmärka istället för att diskutera det väsentliga.

Likt en sportkommentator väljer jag att använda ordet resultat. +3,5% för 2023. Inte illa alls.

Sedan finns det ingen anledning att slå in en öppen dörr och tvunget påpeka vad BNP är för något.
Det hade du inte gjort om situationen var den omvända, dvs om Rysslands BNP låg på minus, och Tysklands låg på plus.
Kära ekonomigeni, varifrån har rysslands intäkter kommit så att tillväxten har ökat 3,5 %.

Jag vet varifrån pengarna har kommit för att öka Rysslands BNP med 3,5%… genom att tömma statskassan, men en tillväxt med lika mycket?

Rysslands ekonomiska framtid är p,g,a. att man tömmer reserver nattsvart.
Citera
2024-01-25, 22:38
Medlem
Himars-attacken mot träningslägret i Ilovarsk sägs ha blivit möjlig genom att en bögryss avslöjade kordinaterna till en bot, varpå Ukraina snappade upp meddelandet.

Jag hoppas att Ukraina kan finna många vägar till att hitta dom bögkriminella.

Fred kan endast uppnås genom att ryssarna dödas. Tiden för förhandlingar är tyvärr förbi, endast döden är det som återstår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Jag tror det samma. Hotet mot Sverige är inte i första hand att Putin anfaller. Troligare är att makteliten i Washington, D.C. inte accepterarar ännu ett nederlag. Har man ambitionen att bli världens polis måste man se till att övriga ledare i världen respekterar USA:s våldsmonopol och det gör de inte nu. Då kan det behövas upptrappning.

Men samtidigt kommer det innebära ett storkrig som Sverige tvingas vara med i oavsett om större delen av Sveriges invånare vill vara i krig eller inte. Har noterat att när representanter från Sveriges försvar eller regering uttalar sig om framtiden oftast säger att Sverige kan vara i krig om några år. Inte att Sverige kan komma att anfallas av fientlig makt.

Sluta försöka flytta fokus till USA, ingen går på det där.

Det som sades i Sverige var "Det kan bli krig i Sverige", inget annat, sluta vrida på sanningar för att ställa Ryssland i bättre dager.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
De ukrainare som dödas i konflikten är mödade på det mest bestialiska sätt av ryska styrkor.

Hitintills har Ryssland inte kommit med några som helst freds-erbjudanden
-enbart ultimatum.
Går rykten att Ryssland har gett ett erbjudande till USA nu.
Ukraina behöver inte vara neutral längre men Ryssland behåller istället de nuvarande erövrade områden.
Citera
2024-01-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Ang planet som sköts ner och för att vara lite balanserad: ingen vet än, även inte Ukraina och inte troligt, men KAN hända planet själv om det kom från Iran hämtade fångar i Belgorod för att flygas annanstans. Dessa eventuella fångar KAN också vara nya fångar som inte skulle bytas, sen har det blivit mixup med listor och det andra flyget.

Du fattar väl att Ryssland bara ljuger, precis som vanligt?

Det var bara mer korkade än vanligt och råkade ha med namn som redan utväxlats.
Citera
2024-01-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
På vilket sätt är det positivt att BNP ökar när orsaken till ökning beror på tillverkning av krigsmaterial som sen sprängs upp istället för att komma befolkningen tillgodo..?
Så ökande BNP är inte bra? Hade det varit bättre med sjunkande BNP?

Men se där! Tyskland är äntligen på rätt väg. Tyskland noterar minus 0,3% för 2023. Hallleluja!
Citera
2024-01-25, 22:48
Medlem
Citat:
Så ökande BNP är inte bra? Hade det varit bättre med sjunkande BNP?

Men se där! Tyskland är äntligen på rätt väg. Tyskland noterar minus 0,3% för 2023. Hallleluja!
Nu har du visat i flera inlägg att du inte har någon aning om orsak och verkan i en statsekonomi. Du är en förbannat tragisk ryssapologet
Citera
2024-01-25, 22:50
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Du fattar väl att Ryssland bara ljuger, precis som vanligt?

Det var bara mer korkade än vanligt och råkade ha med namn som redan utväxlats.
Visst tror jag det, men så länge Ukraina heller inte är säker på vad som hände och har förnekat totalt är denna teori lika bra som nån annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in