2024-01-25, 07:02
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1208770

Citat:
En polisinsats pågår i Göteborgs hamn och en del av området är avspärrat.
– Vi står inne nu och får inte gå ut. Både poliser och bombgrupp är här och de söker igenom en del av området, säger Mats Liljestrand på Göteborgs fiskauktion.

Låter inte som detta skulle vara norra mot södra Biskopsgården? Är det fiskare från Hönö som gör upp mot Styrsö kanske?
Citera
2024-01-25, 07:18
Medlem
Christopher.s avatar
Antar att det är maffian som pressar fiskhandlarna, vilken gruppering?
Citera
2024-01-25, 07:39
Moderator
blomvattnares avatar
Ändrad rubrik: "Bombhot mot fiskauktion i Gbg" - "Polis och bombgrupp söker igenom Göteborgs hamn (2024-01-25)".

/Mod
Citera
2024-01-25, 07:53
Medlem
Trollsvanss avatar
Nu vet vi att det handlar om hamnen vid majorna enligt radion, aftonbladet och min kollega körde förbi avspärrningarna nu på morgonen.
Citera
2024-01-25, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Nu vet vi att det handlar om hamnen vid majorna enligt radion, aftonbladet och min kollega körde förbi avspärrningarna nu på morgonen.
Och att det handlar om gängkriminalitet enl. aftonblaskan i morse. 4 personer intagna till förhör, en av dem gripen efter en kortare biljakt.Men vad skulle de göra på en fiskeauktion???
Citera
2024-01-25, 08:10
Medlem
Fiskehamnen avspärrad Göteborg 2024/01/24

vet någon varför? står polis där, hittar inget på webben
Citera
2024-01-25, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
vet någon varför? står polis där, hittar inget på webben

jaha, https://www.gp.se/nyheter/goteborg/misstankt-bombhot-i-fiskhamnen-i-goteborg.15738827-4d19-4d19-baab-f4da2ed7f317

tydligen kriminella islamister även i något så klassisk som fiskehamnen, sverige faller ihop
Citera
2024-01-25, 08:20
Medlem
Misstänkt bombhot i fiskhamnen i Göteborg 2024/01/25

Citat:
Polis har larmats till Göteborgs fiskhamn och bombgruppen är på plats. En del av området är avspärrat. Enligt polisen har fyra personer tagits in på förhör – några av personerna i fråga ska ha koppling till den kriminella nätverksmiljön i Göteborg.

Polisen har spärrat av i Göteborgs fiskhamn och bombgruppen är på plats. Polisen är dock förtegen om vad som har hänt och när insatsen startade.

Något senare på torsdagsmorgonen kunde polisen uppdatera om vad som skett. Polisen hade fått uppgifter [kl 03.40] om flera bilar på en parkering på Fiskhamnen i Göteborg. En av bilarna stoppades av polispatrull som skickades till platsen och fyra personer kunde tas in för förhör. Enligt polisen finns där personer som kan kopplas till den kriminella nätverksmiljön i Göteborg.

Enligt GP:s reporter på plats stoppas bilar från att åka in på området. Polisen uppger att man spärrat av delar av Fiskhamnen för att söka av området. Man vill skapa en bild av vad personerna i fråga gjorde på platsen och ifall det gömts något i området eller runt bilarna som polisen fattat misstankar om.
Citat:
Hur många [av dom som tagits in till förhör har kopplingar till kriminell nätverksmiljö]?

– Det kan jag inte säga.

Men åtminstone två?

– Ja, två till fyra. Vi ville veta varför de smög omkring i området.

Med anledning av händelsen valde polisen därefter att spärra av ett område med en radie på cirka 250 meter. Polisen tog även hjälp av nationella bombgruppen.

– Det sökarbetet är nu avslutat. Det finns en målsägare. Brottsmisstanken är olaga hot, säger Hans-Jörgen Ostler.

Vad gör ni nu?

– Nu bedriver vi utredning om olaga hota för att få klart för oss vad de här individerna har gjort på platsen. Sedan samlas stödbevisning fortsatt in. Vi har även kontakt med åklagare.

Vad kan du säga om bombgruppens insats på platsen?

– De har sökt efter farliga föremål på platsen. Jag har inga uppgifter om de har funnit något.

Du kan heller inte utesluta det?

– Nej.

Hans-Jörgen Ostler meddelar också att avspärrningarna på platsen är hävda.

- GP
Citera
2024-01-25, 08:34
Moderator
KomissarieBecks avatar
Trådar sammanfogade// Moderator
Citera
2024-01-25, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans

exakt, den gamla klassiska fiskehamnen, jag känner väl till stället då jag varit mkt där, hoppas polisen tänkt på att det går att gömma väldigt mycket under alla de stenar som ligger ut mot vattnet
Citera
2024-01-25, 08:41
Medlem
undrar om detta har ett samband med det stora pådrag som vart i majorna runt kl 21 igårkväll onsdag? säkert 4-5 polisbilar körde runt med sirener och körde uppåt Gråberget, ingen verkar veta vad det handlade om,
Citera
2024-01-25, 09:38
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Antar att det är maffian som pressar fiskhandlarna, vilken gruppering?

Obegripligt då det inte finns så mycket pengar i fiskehandel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in