2024-01-24, 19:37
Medlem
HAARPs avatar
Ukrainska pravda hade först en artikel om att ukrainsk militär sa sig skjutit ner planet.

När det sen började komma uppgifter om att 65 ukrainska POW befunnit sig ombord så ändrades artikeln till att det ryska planet hade kraschat. Nu stod det inte längre något om det var Ukraina som skjutit ner det. Lite märkligt tycker jag.
Citera
2024-01-24, 19:39
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Planet kanske lyfte utan bränsle 🤣🤣

Därav inget eldklot? Vad ska man säga mer än att man häpnas över vissa inlägg!

Medans video som florerar visar ett eldklot!

Mannen, han skrev att explosionen tyder på att det var ammunition i lasten, varpå jag svarar att det ser ut som en vanlig flygkrash (alltså ett enormt eldklot).

Ibland häpnas man över vissa inlägg
Senast redigerad av brunnsang 2024-01-24 kl. 19:42.
Citera
2024-01-24, 19:39
Medlem
aztlans avatar
Undrar hur dikatorputte mår efter den katastrofala invasionen. Byxorna nerdragna var dag och den ryzzka tattarcirkusen bara köttar på. Är nog inte många timmars god sömn/natt för densamme och den fegisen vågar knappast ta något sömnpiller av rädsla för att aldrig vakna igen.
Citera
2024-01-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Är man vald i ett någotsånär demokratiskt val kan man inte kallas diktator. Ryssland har ju också någon form av lagstiftande organ som duman, församlingen eller rådet.

Det var ju faktiskt bar dom två första mandat perioderna som han var vald på demokratisk grund.
Efter det har han ju fuskat sig kvar vid makten genom ständiga ändringar av grundlagen.
Både Medvedev , Lavrov och Putin framstår ju som fullblods sociopater och borde aldrig
ha släppts i närheten av maktens korridorer.
Hoppas det Ryska folket snart inser att dom måste göra sig av med packet om vansinnet skall ta slut.
Citera
2024-01-24, 19:43
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Planet kanske lyfte utan bränsle 🤣🤣

Därav inget eldklot? Vad ska man säga mer än att man häpnas över vissa inlägg!

Medans video som florerar visar ett eldklot!
Han menade nog att hadde det varit vapen ombord hadde det varit en mycket större och annorlunda explosion, so joke is on you.
Citera
2024-01-24, 19:45
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Ser ut som en vanlig flygkrash tycker jag, brukar ju bli enorma eldklot av flygbränslet.

Skulle vara intressant att veta mer om rutten, och vilka som egentligen var ombord.

Enligt flightradar så kom planet från Iran via armeniskt luftrum till belgorod därefter mot nordost.

Låter det som en transport av POW? Nä, just det - allt tyder på vapen i lasten. Dessutom fraktas inte POW med flyg utan med bussar nära gränsen. Varför skulle ukrainska POW först transporetars till Iran och sen tillbaka?

Mer exakt info i detta inlägg från den andra tråden om kraschen: (FB) Ryskt militärplan har störtat i Belgorod
Senast redigerad av DenVildeSvensken 2024-01-24 kl. 19:50.
Citera
2024-01-24, 19:46
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Mannen, han skrev att explosionen tyder på att det var ammunition i lasten, varpå jag svarar att det ser ut som en vanlig flygkrash (alltså ett enormt eldklot).

Ibland häpnas man över vissa inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Han menade nog att hadde det varit vapen ombord hadde det varit en mycket större och annorlunda explosion, so joke is on you.

Tar på mig det. Joke in me! 👍
Citera
2024-01-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ryssland och Ukraina är ungefär samma korrupta, efterblivna land. Utom att Ukraina suktar efter att bli med i EU och få feta bidrag till sin usla ekonomi, det ska var det då.

Korruption och frihet är 2 olika saker.
När det gäller frihet är det mycket stor skillnad på Ryssland och Ukraina som är oerhört mycket bättre än Ryssland på den punkten.
Citera
2024-01-24, 19:53
Medlem
Citat:
Det gör honom inte till diktator, han är faktiskt vald i allmänna val.

Jag förutsätter att du alltså inte betraktar Hitler som diktator heller?

Själv noterar jag att likheterna mellan Putin och Hitler blir allt större för var dag som går.

Se bara:
1 - Båda länderna har utsatts för nationella trauman (Versailles-freden resp Sovjets upplösning)
2 - Båda länderna har/hade ledare som utsetts i någorlunda demokratiska val
3 - Båda ledarna har efter maktövertagandet anpassat reglerna för landets styre efter eget gottfinnande
4 - Båda länderna utbildar framtida soldater från unga år (Hitlerjugend resp Yunarmija)
5 - Båda länderna låter oliktänkande försvinna, avlida eller fängslas
6 - Båda länderna daltades det med före krigen genom att de fick arrangera olympiska spel och annat
7 - Båda länderna har annekterat eller angripit grannområden under flera år utan nämnvärda reaktioner från omvärlden innan de drog igång krigen (Sudet, Rhenlandet, Österrike resp Abchasien, Sydossetien, Krim)

Så kom inte och säg annat än att Putin gör sitt bästa för att efterlikna Hitler!
Citera
2024-01-24, 19:53
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Ukrainska pravda hade först en artikel om att ukrainsk militär sa sig skjutit ner planet.

När det sen började komma uppgifter om att 65 ukrainska POW befunnit sig ombord så ändrades artikeln till att det ryska planet hade kraschat. Nu stod det inte längre något om det var Ukraina som skjutit ner det. Lite märkligt tycker jag.

Ja det är ju vad Ryssland kablar ut till er Vatniks.

Men om du försöker använda din reptilhjärna och tänka till lite så fattar du nog rätt snart att Ukrainska POVs inte har så mycket i Iran att göra, och att det var något annat i lasten.
Citera
2024-01-24, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Zelensky ställer tyvärr också ultimata krav som inte tar hänsyn till 10 års historik, och ryssarnas nato-fobi, det är därför bara att vänta på hur mycket kriget ska behöva eskalera och kosta EU och Ukraina innan Zelensky inser att de måste ge upp de mest ryskspråkiga delarna, krim & donbass. Det är ju en logisk orimlighet att tro att ukraina kan "vinna"...

Jag har föreslagit sedan kriget började att USA ska skicka in flygvapnet och avsluta kriget.
Det ser fortfarande ut att vara den minst dåliga lösningen eftersom ryssarna vägrar att sluta anfallskriga.
Citera
2024-01-24, 19:57
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Är man vald i ett någotsånär demokratiskt val kan man inte kallas diktator. Ryssland har ju också någon form av lagstiftande organ som duman, församlingen eller rådet.

Det bästa var ju när Putin fick 116% av rösterna i något Oblast förra valet.
Du ser inget konstigt där heller då antar jag?

Annars låg han ju ofta kring 97-98%
Sällan under 80%
Du ser inget konstigt där heller på de siffrorna?

Kandidater som skjuter sig själv 30 gånger och hoppar sedan ut genom fönster veckor innan val osv.
Väldigt demokratiskt, hörrö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in