2024-01-24, 15:53
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
De bor på kvar på samma ställe. Man flyttar inte bara för att gränsen dras om. För min del spelar det ingen roll om Bredäng hör till Stockholm eller till Huddinge.

Du måste vara korkad på riktigt, om du tror att det "bara" är att dra om en gräns.
Om du kikar på Donbas och en karta över etnicitet, så ser du att uppgiften är omöjlig.
Det blir inte ett rakt streck, s a s.
Men det fattar du egentligen. Eller också är detta trams.
Citera
2024-01-24, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Berätta du, o vise man... var exakt skulle fångutbytet ske.. och varför är det nu inställt

Jag vet inte.

Baserat på vad vi vet om hur planet flög och var det sköts ned så är det inte troligt att det fanns ukrainska krigsfångar på väg mot ett utbyte i planet.
Citera
2024-01-24, 15:56
Medlem
Citat:
Eftersom de baltiska staterna inte länge hör till Ryssland så är Kaliningrad viktig ur militär synpunkt.
Danmark kanske vill ha tillbaka Skåne? Det har ju en gång hört till Danmark, så det vore väl rimligt. Jag tror inte att skåningarna skulle ha något emot det.

Vad behöver Ryssland med en militär vid Östersjön – ingen kunde drömma om att attackera Ryssland, för alla i de demokratiska länderna vill ha fred och respekterar nationella gränser.
Du kan försöka projicera ryskt tänkande på demokratiskt utbildade människor, men det kommer inte att leda dig någonstans. Danmark respekterar Sverige, Norge och Tyskland och skulle aldrig kunna drömma om att återinföra imperietänket, det överlåter vi till diktaturlandet Ryssland.
Citera
2024-01-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det här?

Den infon? Var har du hämtat den? Hur vet du att det stämmer? Litar du på den?

Jag har inte sagt att "jag vet att de uppgifterna stämmer" men uppgifter från USA militär underätteslse visar också på leveranser av nya och återställda tanks i de volymerna under förra året.

Har du en exakt siffra och bevis för volymerna så mottages det tacksamt..

Åter till min fråga till dig.. vilken informationskälla är helt tillförlitlig...eftersom du verkar påstå att sådana finns.
Senast redigerad av slipperyslope 2024-01-24 kl. 16:03.
Citera
2024-01-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Jag vet inte.

Baserat på vad vi vet om hur planet flög och var det sköts ned så är det inte troligt att det fanns ukrainska krigsfångar på väg mot ett utbyte i planet.

Baserat på vad vi *vet* är det troligt att vi inte har en aning om det var s300 missiler, krigsfångar, eller tomt i planet.
Citera
2024-01-24, 16:01
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Hade du betong i sandlådan och fick bara blåa brandbilar?

Varför skulle de avrätta fångar som kan bytas mot fiendens fångar....

Du verkar ju på allvar helt jla hjärndöd

För de konspiratoriskt lagda, skulle man kunna säga att detta var en cover up.
De på planen, var redan döda. Torterade till döds.
Så detta var ett bra sätt att komma undan ett krigsbrott.

Nu är jag inte anhängare till deepstate, MAGA, Qanon eller annan sekt, så jag tror inte på detta.
Men, det skulle kunna användas som ursäkt/förevändning/svepskäl/cover up.

Det verkliga skälet, enl min gissning.
Jag tror att det var vapen ombord.
Ryssarna vill inte erkänna att deras plan störtar p g a dåligt underhåll.
Man passar på att lägga in detta med POW, för att få Ukraina att tveka nästa gång de får ett transportplan på kornet.

(Jag är inte övertygad om att det var Ukraina. Ukraina vill gärna framstå som duktiga på dessa attacker.)

Så vad är värst/bäst ur Rysk synpunkt?
Dåligt underhåll och planen håller på att ramla ner från himlen, av sig själva.
eller
Ukraina sköt ner ett plan med egna soldater(POW)
Citera
2024-01-24, 16:02
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Jag har inte sagt att "jag vet att de uppgifterna stämmer" men uppgifter från USA militär underätteslse visar också på leveranser av nya och återställda tanks i de volymerna under förra året.

Har du en exakt siffra och bebis för denna så mottages drt tacksamt..

Åter till min fråga till dig.. vilken informationskälla är helt tillförlitlig...eftersom du verkar påstå att sådana finns.

"Du har inte sagt"? Är du hemma i det svenska språket? Titta på din mening igen...
"Du är medveten om att ryssarna byggde 1500 nya tanks bara 2023?

Du skriver "medveten" som betyder just att du är tvärsäker på vad du skriver.

Vad betyder? "Exakt siffra och bebis???
Citera
2024-01-24, 16:03
Medlem
Citat:
Baserat på vad vi *vet* är det troligt att vi inte har en aning om det var s300 missiler, krigsfångar, eller tomt i planet.

Nej det går att dra logiska slutsatser baserat på riktning planet flög och var det sköts ned. Det här är bara ännu ett ryskt försök att förvirra genom att ge många olika motstridiga förklaringar.
Citera
2024-01-24, 16:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Jag vet inte.

Enligt vissa källor kom flygplanet inte från något håll där det är rimligt att tro att Ryssland håller krigsfångar. Troligen Iran.
Citera
2024-01-24, 16:10
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Noterar än en gång, att du, trots att du tror dig lärt dig lite svenska, missar att jag ställde en fråga till dig.

Och återigen frågar jag dig, hur kan du vara så säker på vad Kreml säger stämmer?
Du litar inte ett dugg på vad som rapporteras i väst där alla ljuger?
Men Kremls info om antal tillverkade tanks, då är du medveten?
Citera
2024-01-24, 16:12
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Vad skiljer en etnisk ukrainare från en etnisk ryss? Är ukrainare en egen ras?
Nej de tillhör en etnisk grupp.
https://letmegooglethat.com/?q=etnisk+grupp
Senast redigerad av Knut-Anne 2024-01-24 kl. 16:15.
Citera
2024-01-24, 16:18
Avslutad
Vad komiskt om Ukraina sköt ner sina egna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här