Citat:
Du verkar väldigt säker. Har du någon gång frågat dig själv av vilken anledning du är det? För att väst aldrig ljuger…? :-)
Vad jag förstår så har han inte bara ”viftat” (det är en typisk tidningsrubrik) utan faktiskt visat ett avtal eller en draft. Något påskrivet av Ukrainas förhandlingsteam (dock inte Zelinsky, vilken han faktiskt aldrig hävdat).
Visst, kan vara fake. Afrikanska ledarna kan ju också ljuga o.s.v. Men jag tycker att det finns mycket som tyder på att ryssarna faktiskt hellre vill fredsförhandla än kriga och att det främst varit väst som pushat för en krigslösning.
Finns massa saker i detta som varken du eller jag vet men tycker att det som ändå kommit fram och är fakta kring detta mer styrker ryssarnas version. Vi vet t.ex. att de fredsförhandlade med varandra. Vi vet att BJ åkte dit snabbt och oväntat. Vi vet delar av vad han sa. Vi vet också att detta ledde till att förhandlingarna avbröts och att Ukraina t.o.m. införde en lag om förbud att inte fredsförhandla så länge Putin är vid makten. Om inte detta är ren galenskap så vad? Men du och dina kompisar får så klart fortsatt tro vad ni vill…
Vad jag förstår så har han inte bara ”viftat” (det är en typisk tidningsrubrik) utan faktiskt visat ett avtal eller en draft. Något påskrivet av Ukrainas förhandlingsteam (dock inte Zelinsky, vilken han faktiskt aldrig hävdat).
Visst, kan vara fake. Afrikanska ledarna kan ju också ljuga o.s.v. Men jag tycker att det finns mycket som tyder på att ryssarna faktiskt hellre vill fredsförhandla än kriga och att det främst varit väst som pushat för en krigslösning.
Finns massa saker i detta som varken du eller jag vet men tycker att det som ändå kommit fram och är fakta kring detta mer styrker ryssarnas version. Vi vet t.ex. att de fredsförhandlade med varandra. Vi vet att BJ åkte dit snabbt och oväntat. Vi vet delar av vad han sa. Vi vet också att detta ledde till att förhandlingarna avbröts och att Ukraina t.o.m. införde en lag om förbud att inte fredsförhandla så länge Putin är vid makten. Om inte detta är ren galenskap så vad? Men du och dina kompisar får så klart fortsatt tro vad ni vill…
Visst finns det mycket man inte vet. Men även du måste väl medge att Putin faktiskt vill ha det nu pågående kriget om han nu sitter på ett papper som omedelbart skulle vända världsopinionen till rysk fördel, men ändå avstår från att visa upp det för de som skulle vara relevanta att visa det för.
Och även om han visade det för de afrikanska ledarna så är det inte sannolikt att de kunde läsa något på plats. Om två rysktalande länder skriver avtal med varandra skriver man sannolikt avtalet med kyrilliska bokstäver och det fanns sannolikt inga afrikaner som kan läsa och förstå texter skrivna med kyrilliska bokstäver utan möjlighet att få tillgång till översättare. Avtalet kan ju ha varit på engelska förstås (ingen vet ju), men då hade det sannolikt läckt ut något om någon haft reell möjlighet att läsa texten.
Mer exempel på undermåliga vapen som sägs komma från Nord Korea