2024-01-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Hansen är ju igång igen med sitt program. Och finns ju hur många liknande som helst om man nu bara orkar söka.

Jaså är han ingång igen efter incidenten med åklagaren. Du får gärna länka till Dumpens vänner worldwide och det ska vara street fighter ala Sara och inte The Independent som gjorde en betapartikel där pedofilerna anonymiserades. Det är en jävla skillnad. Inte heller Norge där Sara tydligen gett grönt ljus för release.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2024-01-23 kl. 23:22.
Citera
2024-01-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Du har rätt, det kryllar av dem. En ickefråga från gipsgubben helt enkelt.

Och du har inte länkat en ända mr Puss?!

Om det kryllar av dessa så vänligen länka några, från varje världsdel helst. Inga Bounty hunters dock.

Jag vill se franska, mexikanska och arabiska Dumpen in action

Lagopussy kunde tydligen inte leverera några länkar denna gång heller och försvann som en avlöning. Kan ju inte vänta på honom hela natten.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2024-01-23 kl. 23:50.
Citera
2024-01-24, 00:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Vad pratar du för strunt..pedofiljägare finns det överallt

Här är något skumt jag hittade när jag googlade vilket får mig att tänka på hur Kriminellt föll. Jag påstår absolut inte att det mest sannolika kan vara att han var skyldig bara attt det ändå i sammanhanget var lite märkligt.

https://www.theguardian.com/world/2023/mar/31/canada-arrest-pedophile-hunting-group-explicit-images

https://www.bbc.com/news/av/uk-38268480

https://www.cam.ac.uk/research/news/opinion-i-spent-three-years-in-a-paedophile-hunting-team-heres-what-i-learned

https://www.vice.com/en/topic/pedophile-hunters

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dark_Justice_(group)

Finns hur många pedofiljägare som helst. Dumpen är knappast orginalet, utan en väldigt sen entre i frågan.
Fast de härjar i insnöade länder, lite sjuka länder med udda justice. Till dessa länder som inte hör till kärnan i Europa, ska vi inte höra till.
Citera
2024-01-24, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Fast de härjar i insnöade länder, lite sjuka länder med udda justice. Till dessa länder som inte hör till kärnan i Europa, ska vi inte höra till.
UK upplever jag som en del av Europa iallafall och väldigt nära.

Det är lite svårt att leta upp tidningsartiklar från länder där de inte pratar engelska.
Citera
2024-01-24, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jaså är han ingång igen efter incidenten med åklagaren. Du får gärna länka till Dumpens vänner worldwide och det ska vara street fighter ala Sara och inte The Independent som gjorde en betapartikel där pedofilerna anonymiserades. Det är en jävla skillnad. Inte heller Norge där Sara tydligen gett grönt ljus för release.

Skriv gärna det där nykter.
Citera
2024-01-24, 01:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Sumpens fiskare ligger ute med metmaskar i sådan omfattning, att förvånade gäddor blir varse och tror att det är väldigt vanligt att ungar söker äldre, och om det är så vanligt kan de tycka det inte kan vara så farligt att kontakta barnen. Dessa flockar av villiga barn ett 50 tal är endast Sumpen.

Bertil kommer skriva att en vuxen ska i viket fall som helst säga nej, och det ska de. Jag har aldrig knarkat, har aldrig blivit erbjuden, men kanske säger jag ja, fast jag som vuxen ska alltid säga nej till knark. Men fast man alltid ska säga nej, så kör knarkarna med taskig barndom, ADHD eller annan diagnos, de är alltid offer tycker de, men likväl så ska de alltid säga nej, oavsett vilka argument langarna har. För de är som sagt vuxna människor, (citat av Bertil).

Nu kommer Bertil att skriva, övergrep på barn inte kan jämföras med knarkare. Men varför inte, de utsätter inte bara sig själva för risker och skador. Allt från olyckor, våld, försummelse, våldtäkt.

Apropå att de hittat knarkrester på partiernas kanslier, Patrik och Sara är ju flitiga besökare där?
Citera
2024-01-24, 01:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
UK upplever jag som en del av Europa iallafall och väldigt nära.

Det är lite svårt att leta upp tidningsartiklar från länder där de inte pratar engelska.
UK vill särskilja sig från Europa, vill skapa sina egna regler. Ingen samsyn med Europa utom möjligen om krig. Vet ej hur det är i Ryssland, men de har nyligen gjort det tillåtet att slå sin fru, så varför skulle de ex v inte få slå sina barn. Mobba homo är näst intill OK. Så om barn värnas eller inte vet inte jag.
Citera
2024-01-24, 01:16
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Håller med, vilken resa för jag minns första gången jag såg Sara då hon skrek på en gubbe i en skåpbil utanför typ ICA men nu är hon lugnet själv och väldigt proffsig. Processtrappan är nog en bidragande faktor. (Vet någon vilken konfrontation det är?)

Nu ser man inte detta vid #352 men får känslan av att Patrik står där inne på ICA med öppen mun och försöker hitta en ingång för att lämna över visitkortet vilket verkar vara hans huvuduppgift numera, Sara har säkert sagt till honom att hon är boss och sköter snacket. Sara ser riktigt bra ut i den nya jackan.

Delar av den nämndes i Napp #259 (Jag är inte pedofil gäddan), men utvecklades i Napp #263 (Nakenbadargäddan), rentav en smärre föreläsning av Sara: ”Nu börjar vi om i trappan”. 😁

Jag tycker också att Sara har blivit lugnare, stabilare. Skrika och härja är onödigt. Räcker med att prata i sansad ton och låta konfrontationen tala för sig själv, låta tittaren dra slutsatser. Sammanhanget är tillräckligt uppenbart, om man säger.
Senast redigerad av Lessler 2024-01-24 kl. 01:19.
Citera
2024-01-24, 01:18
Medlem
Citat:
UK vill särskilja sig från Europa, vill skapa sina egna regler. Ingen samsyn med Europa utom möjligen om krig. Vet ej hur det är i Ryssland, men de har nyligen gjort det tillåtet att slå sin fru, så varför skulle de ex v inte få slå sina barn. Mobba homo är näst intill OK. Så om barn värnas eller inte vet inte jag.
Tror nog ryssar och liknande länder är mer brutala än vad vi svenskar är. Mina tänker attt de har mer övergrepp och förövare men det är nog inte roligt för människor som är avvikande om de upptäcks. Sedan så är ju frågan upptäcks med vad. Har väldigt svårt att tro att de tycker åldersskillnader ner till 13-14 är lika som vi tänker då de trots allt skickar ut sextonårigar att bli kanonmat.
Citera
2024-01-24, 01:49
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Sumpens fiskare ligger ute med metmaskar i sådan omfattning, att förvånade gäddor blir varse och tror att det är väldigt vanligt att ungar söker äldre, och om det är så vanligt kan de tycka det inte kan vara så farligt att kontakta barnen. Dessa flockar av villiga barn ett 50 tal är endast Sumpen.

Bertil kommer skriva att en vuxen ska i viket fall som helst säga nej, och det ska de. Jag har aldrig knarkat, har aldrig blivit erbjuden, men kanske säger jag ja, fast jag som vuxen ska alltid säga nej till knark. Men fast man alltid ska säga nej, så kör knarkarna med taskig barndom, ADHD eller annan diagnos, de är alltid offer tycker de, men likväl så ska de alltid säga nej, oavsett vilka argument langarna har. För de är som sagt vuxna människor, (citat av Bertil).

Nu kommer Bertil att skriva, övergrep på barn inte kan jämföras med knarkare. Men varför inte, de utsätter inte bara sig själva för risker och skador. Allt från olyckor, våld, försummelse, våldtäkt.

Apropå att de hittat knarkrester på partiernas kanslier, Patrik och Sara är ju flitiga besökare där?

Jag tror att vi får nyansera begreppen något, för de är avhängiga sammanhanget. Ta termen ”offer”, att vara ”ett offer för omständigheter” är ett bekant uttryck. I egenskap av knarkare kan man vara offer på det viset - du nämner själv ett antal förklaringsfaktorer. Men de är just förklaringar, intet mer. Den enskilde knarkaren måste alltid ta sitt individuella ansvar för sin gärning (dömd som gärningsperson), oaktat dennes egen syn på sig själv som ”offer”.

Detsamma gäller vuxna och barnsex. Någon psykiatriker av den högre kalibern kan säkerligen förklara vuxnas dragning till barn. Men förklaringar kan aldrig ursäkta individens klandervärda handling. Den barnsexbrottslige måste ta det rättsliga ansvaret oavsett. Gäddan måste ta det moraliska ansvaret oavsett.

Sedan är det en generell skillnad mellan våldtäkt och narkotika i det att våldtäkt innefattar ett direkt offer i juridisk bemärkelse. Narkotika må innefatta potentiella offer, men ändock inte direkta, även om undantag finns.
Senast redigerad av Lessler 2024-01-24 kl. 02:06.
Citera
2024-01-24, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Delar av den nämndes i Napp #259 (Jag är inte pedofil gäddan), men utvecklades i Napp #263 (Nakenbadargäddan), rentav en smärre föreläsning av Sara: ”Nu börjar vi om i trappan”. 😁

Jag tycker också att Sara har blivit lugnare, stabilare. Skrika och härja är onödigt. Räcker med att prata i sansad ton och låta konfrontationen tala för sig själv, låta tittaren dra slutsatser. Sammanhanget är tillräckligt uppenbart, om man säger.

Ja Sara har dragit nytillskottet "Processtrappan" vid flera tillfällen även om vi verkligen fick hela köret uppkört vid gädda #263 Nakenbadaren i Varberg. Det där kan ju inte vara rätt sätt att tillämpa trappan tänker övriga Dumpen-medarbetare men ingen vågar säga det högt. Sara is the boss.

Stella kan säkert den där trappan men det blir så fel när Sara ska öva sin nya profession i möte med gäddor. Det liksom bara haglar termer och blir inget bra. Patrik räddade situationen när han avbröt och räckte fram visitkortet did den konfrontationen. Tredje fjanten som är kameraskygg tjatade om nakenbad mitt under Processtrppan, kan fan inte vara ok.
Citera
2024-01-24, 02:23
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ja Sara har dragit nytillskottet "Processtrappan" vid flera tillfällen även om vi verkligen fick hela köret uppkört vid gädda #263 Nakenbadaren i Varberg. Det där kan ju inte vara rätt sätt att tillämpa trappan tänker övriga Dumpen-medarbetare men ingen vågar säga det högt. Sara is the boss.

Stella kan säkert den där trappan men det blir så fel när Sara ska öva sin nya profession i möte med gäddor. Det liksom bara haglar termer och blir inget bra. Patrik räddade situationen när han avbröt och räckte fram visitkortet did den konfrontationen. Tredje fjanten som är kameraskygg tjatade om nakenbad mitt under Processtrppan, kan fan inte vara ok.

Det blev för mycket av trappan vid #263. Sara verkade mån om att dra hela. Resultatet framstod som forcerat och stressat. Detta i kombination med att hon halkade på trappan, eller jag menar slirade på termerna, blev helheten mindre lyckad. Hon var för osäker på sina nyvunna insikter helt enkelt. Den kameraskygge störde upplägget - synd, för det här var Saras chans att visa sig på styva linan inom psykologins domän. Men det har hon kompenserat senare.

Ja, Sara verkar vara bossen. Jag får för mig att hon styr upp Patrik tämligen hårt.
Senast redigerad av Lessler 2024-01-24 kl. 02:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in