Citat:
Ursprungligen postat av
skogshuggar3n
Jag är inte särskilt intresserad av den här frågan eftersom jag tycker att de olika parternas ansvar framgår med önskvärd tydlighet.
Jag kan inte visa dig någon papperslapp men kan avslutningsvis konstatera att såväl Zelenskys tidigare talesperson, O. Arestovych, samt parlamentsledamoten, D. Arahamiya, har bekräftat att Väst "tvingade Kiev att vägra fredsförslaget".
För att inte vara särskilt intresserad av frågan, så har du ändå en del tankar kring frågan. Ovanligt mycket. Men, men.
"Fredsavtalet" har en avgörande punkt i konflikten, då det kan visa den faktiska viljan med konflikten.
Putin kunde använda detta för sin sak, om det fanns ett vettigt förslag.
På samma sätt skulle Boris m fl få svårigheter om det fanns ett vettigt förslag. Inte minst skulle stödjet för Ukraina, kunna vara annorlunda.
Det är mycket snack. Om detta avtal.
Vad olika parter har för total insikt i alla frågor, vet vi inget om.
Det har påståtts att det fanns ett påskrivet utkast. Någon påskrift av något, finns/fanns inte. Arestovych har själv förnekat något sådan. "hade inget mandat att skriv på något". Självklart hade han inte detta och det fanns bara två person som kunde skriva på någonting.