Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Han stannar ju om han blir kvar till sommaren. Ok, uppenbarligen bryr du dig enbart av den monetära vinsten som era ex-spelare sedan inbringar till DIF. Varför måste Hugo's prestationer göra någon skillnad för MFF för att jag ska titta på när han spelar?
Anledningen till att jag följer Hugo är inte av anledningen att han sedan ska bringa in mera pengar till MFF i ett senare skede. Bara att få se en ung MFF-produkt leverera i en toppliga gör en stolt även om det inte direkt gagnar min klubb. Sett flertalet Djurgårdare som varit glada speciellt när Hjalmar gjorde bra ifrån sig i sin debut för Burnely. Men alla har olika anledningar/motiv till att följa olika klubbar, spelare osv som användaren ardaguler är inne på. Men det känns märkligt på något sätt att du skiter fullständigt i Bergvalls vidare utveckling.
Är väl lite skillnad, Hugo tog sig ju upp från ungdomsleden till A-laget medans Bergvall köptes in för nåt år sedan.
Inte gjort någon jätteimpact ännu så förstår inte varför djurgårdare skulle bry sig enormt mycket mer än pengar in.
Lite som att MFF skulle sälja Otto nu, skulle vara kul och jag gillar Otto men skulle mest bli glad för pengarna in.
Cred för hans utveckling och stolthet över spelaren han blir skulle ju främst gå till Mjällby.
Sen är det ju alltid kul när gamla spelare levererar i andra ligor men skillnad på Hugo o Bergvall och inköpt o egen produkt.