2024-01-21, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Är lite kluven. Han hade rätt i att han önskade att MFF skulle vinna guld före Elfsborg och att han oftast skrev med glimten i ögat i pikarna mot andra MFF-skribenter - detta stämmer!
Däremot vill jag gärna höra från honom om han kan berätta varför han först skrev i PM till mig. Tills dess ser jag honom som en bedragare.

Men det är ju inte så svårt om man varit i tråden för förra säsongen det sa han flera gånger, är mer mystiskt varför han inte skulle använda sitt gamla konto då det finns kvar och inte är avstängt varför då göra nytt? Nej känns inte som den äkta.
2024-01-21, 16:19
Medlem
ardagulers avatar
Ännu ett tapp för Elfsborg verkar det som. Är väl en tidsfråga innan Okkels också drar.
2024-01-21, 20:08
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nöjer mig med att säga att det blev lite strul ett tag där så jag passade även på att ta en paus.

Men nu jävlar är det dags att tagga till för årets säsong som kommer bli alldeles, alldeles underbar.

Underlättar såklart om Martin börjar värva lite spelare snart..
Varför dröjer det så? Vilka vill du ha in?
2024-01-21, 23:01
Medlem
Citat:
Han stannar ju om han blir kvar till sommaren. Ok, uppenbarligen bryr du dig enbart av den monetära vinsten som era ex-spelare sedan inbringar till DIF. Varför måste Hugo's prestationer göra någon skillnad för MFF för att jag ska titta på när han spelar?

Anledningen till att jag följer Hugo är inte av anledningen att han sedan ska bringa in mera pengar till MFF i ett senare skede. Bara att få se en ung MFF-produkt leverera i en toppliga gör en stolt även om det inte direkt gagnar min klubb. Sett flertalet Djurgårdare som varit glada speciellt när Hjalmar gjorde bra ifrån sig i sin debut för Burnely. Men alla har olika anledningar/motiv till att följa olika klubbar, spelare osv som användaren ardaguler är inne på. Men det känns märkligt på något sätt att du skiter fullständigt i Bergvalls vidare utveckling.

Är väl lite skillnad, Hugo tog sig ju upp från ungdomsleden till A-laget medans Bergvall köptes in för nåt år sedan.
Inte gjort någon jätteimpact ännu så förstår inte varför djurgårdare skulle bry sig enormt mycket mer än pengar in.

Lite som att MFF skulle sälja Otto nu, skulle vara kul och jag gillar Otto men skulle mest bli glad för pengarna in.
Cred för hans utveckling och stolthet över spelaren han blir skulle ju främst gå till Mjällby.

Sen är det ju alltid kul när gamla spelare levererar i andra ligor men skillnad på Hugo o Bergvall och inköpt o egen produkt.
Senast redigerad av kallejansson 2024-01-21 kl. 23:04.
2024-01-22, 08:51
Medlem
Amadeus söörgarrd,kändis ungen till Carola är klar för Norrköping, lämnar BP.
2024-01-22, 09:09
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Men det är ju inte så svårt om man varit i tråden för förra säsongen det sa han flera gånger, är mer mystiskt varför han inte skulle använda sitt gamla konto då det finns kvar och inte är avstängt varför då göra nytt? Nej känns inte som den äkta.

Precis, enkelt att gå tillbaka i trådarna för att se vad som skrivits och låtsas vara Trazke. Upp till bevis, kan personen säga varför Trazke skrev i PM så köper jag att det är han. Tills dess: bedragare.

Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Är väl lite skillnad, Hugo tog sig ju upp från ungdomsleden till A-laget medans Bergvall köptes in för nåt år sedan.
Inte gjort någon jätteimpact ännu så förstår inte varför djurgårdare skulle bry sig enormt mycket mer än pengar in.

Lite som att MFF skulle sälja Otto nu, skulle vara kul och jag gillar Otto men skulle mest bli glad för pengarna in.
Cred för hans utveckling och stolthet över spelaren han blir skulle ju främst gå till Mjällby.

Sen är det ju alltid kul när gamla spelare levererar i andra ligor men skillnad på Hugo o Bergvall och inköpt o egen produkt.

Håller med och det var något jag medvetet lät bli att inte skriva till SLIP. Bergvall är inte deras produkt så i detta sammanhanget är det förståeligt att de skiter i hans fortsatta utveckling. Hade kanske varit annorlunda om han varit i DIF sedan 13-års åldern.
2024-01-22, 11:27
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Varför dröjer det så? Vilka vill du ha in?

Målvakt, mittback och en vänsterytter av toppklass om Sonko lämnar. Då finns det inget som kan stoppa oss. Tyvärr har vi redan missat dom målvakterna jag ville ha och så missade vi Kristoffer Peterson till vänster så jag undrar om inte Sonko kommer vara kvar trots allt? Mittback vetefan vem vi behöver men en till utav "Hammar-klass" vore fint.

Citat:
Precis, enkelt att gå tillbaka i trådarna för att se vad som skrivits och låtsas vara Trazke. Upp till bevis, kan personen säga varför Trazke skrev i PM så köper jag att det är han. Tills dess: bedragare.
.
Men vad fan! Det är inte så jäkla lätt att komma ihåg exakt vad man skrivit flera månader tidigare. Särskilt i min ålder.

Jag kan dock bevisa det genom att säga att jag lovade min Häckenbroder Ergaster redan i november att jag skulle förklara för honom när möjlighet att skicka pm från det nya kontot finns. Detta kan Ergaster bekräfta.
2024-01-22, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Amadeus söörgarrd,kändis ungen till Carola är klar för Norrköping, lämnar BP.
Lite av ett antiklimax. Runar pratade ju i höstas om att Amadeus skulle lämna BP för att kanske gå till något mer italienskt? Vettefan om IFK Norrköping är särskilt italienskt. Fast det kan ju vara Runar som babblar en massa skit i vanlig ordning, vem vet?
2024-01-22, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Lite av ett antiklimax. Runar pratade ju i höstas om att Amadeus skulle lämna BP för att kanske gå till något mer italienskt? Vettefan om IFK Norrköping är särskilt italienskt. Fast det kan ju vara Runar som babblar en massa skit i vanlig ordning, vem vet?
Känns som Runar pratar skit som vanligt,ävn om intresse funnits,,sunt smart nästa steg tycker jag Amadeus gör här,går till en klubb där speltid känns naturligt.
Hur bra/dålig har han varit I BP sista säsonger?
2024-01-22, 13:03
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Men vad fan! Det är inte så jäkla lätt att komma ihåg exakt vad man skrivit flera månader tidigare. Särskilt i min ålder.

Jag kan dock bevisa det genom att säga att jag lovade min Häckenbroder Ergaster redan i november att jag skulle förklara för honom när möjlighet att skicka pm från det nya kontot finns. Detta kan Ergaster bekräfta.

Det där duger inte. Du (om det var du) skrev av en specifik anledning, minns du verkligen inte? Ska jag hjälpa dig på traven med minnet? Det gällde inte enbart att du hoppades vi skulle vinna guld före Elfsborg. Du ville visa uppskattning över något. Kom igen nu, bevisa att du är gamle Trazke!
Tror inte du hunnit bli senil under tiden du var borta.
2024-01-22, 13:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det kan inte finnas två Häckensupportrar som är lika dumma.

Å andra sidan så finns det ju typ bara 2st supportrar och det är väl inte så konstigt om dom känner varandra och kanske både är bröder och buksvågrar med varandra när de sitter på Red Lion och haussar upp laget.
2024-01-22, 15:20
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Det där duger inte. Du (om det var du) skrev av en specifik anledning, minns du verkligen inte? Ska jag hjälpa dig på traven med minnet? Det gällde inte enbart att du hoppades vi skulle vinna guld före Elfsborg. Du ville visa uppskattning över något. Kom igen nu, bevisa att du är gamle Trazke!
Tror inte du hunnit bli senil under tiden du var borta.
Nu jävlar kommer jag ihåg! Du tillrättavisade Pisse-Mishe när han tyckte att ni skulle satsa på att avsluta Dahbos karriär.
Senast redigerad av trazkei 2024-01-22 kl. 15:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in