2024-01-22, 14:45
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det blir väldigt tydligt att du inte har några sakargument.

Jag tänker att denna tråd knappast handlar om mina föräldraförmågor, och oavsett hur det står till med dem, har de inget med Chrippas att göra.

Är det någon som knarkar sin egen egoism är det Chrille. Han knarkar förutom egoism faktiskt oxå helt vanligt knark
Vad menar du ens?

Det är uppenbart att chrippa har ett hjärta.

Att linnea är fullblodsnarcisist.

Att chrippa blivit grovt hotad och utsatt under en längre period.

Då är min poäng är att är könslokallt och narcisistiskt att sitta o trycka ned chrippa efter detta.

Rätt enkel logik för en som inte är en stor egoist. Många sådana här i tråden dock.

Du har inga sakliga påståenden dock.
Citera
2024-01-22, 14:47
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Du talar om att folk saknar bra argument och ditt argument är "Varför vill hon vara med honom om han är så dålig?"?
Vet du om att Ted Bundy hade flickvänner?
Mördare i fängelset får beundrade efter att det kommer ut att de mördat.
Att någon har en tjej har inget med något att göra.
För mig låter det osannolikt eftersom att vem som helst kan granska deras relation men julia säger själv att han aldrig är våldsam oså.

Bråkar gör alla ibland.
Citera
2024-01-22, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Könslokallhet är det största tecknet.

Vilket mångs i tråden visar när de trycker ned chrippa som är den i relationen som blivit grovt utsatt med grova hot under en lång period.

Fatta hur sjuk i huvudet man är om man trycker ned chrippa efter alla hot han fått utstå av linnea.

Det är rena pskotiska narcisister här i tråden som lever i sin egna fantasivärld som gör så.

nedsatt empati i sig gör ingen till narcissist bara för att det är en del av personlighetsstörningen.
En narcissist hade inte brytt sig om att samla bevis för att rädda ett barn såvida det inte var för att förstöra för personen i fråga som har barnet, de hade alltså inte tagit sin tid till att försöka rädda ett barn, snarare ta sin tid för att få någon att mista sitt barn och pga att de hade något otalt med personen i fråga, alltså C. Personer är oroliga för barnet som far illa, det är inte narcissistiska drag det är tvärtom empati som gör att de ser någon fara illa och vill stoppa det.
Citera
2024-01-22, 14:52
Avslutad
Citat:
För mig låter det osannolikt eftersom att vem som helst kan granska deras relation men julia säger själv att han aldrig är våldsam oså.

Bråkar gör alla ibland.

Det var inte det hon sa i Örebro Tingsrätt
Citera
2024-01-22, 14:54
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Nej, du är sjuk i huvudet. Förmodligen en Chrippa-narcissist-light som beter sig som honom. Finns inget att diskutera.
Rätt talande att du bara påstår att andra är idioter men inte kan tala för din sak när någon säger emot dig.

Du framstår som en narcisist som blir ställd mot väggen och vlir arg men bara kan komma med ett tomt personangrepp som en liten bråkunge. Väldigt omoget och karaktärslöst beteende vilket är väntat från en egoist.

Just min poäng. Narcisister trycker ned andra baserat på dess misstag men bevisar samtidigt hur känslokalla de själva är. Vilket är ett ännu större misstag än de misstaget de dömmer människor för.
Citera
2024-01-22, 14:59
Medlem
R33GTRs avatar
Är han för fin för ha bälte på sig nu när han åker med Jacke på motorvägen.
Citera
2024-01-22, 15:00
Avslutad
Citat:

Bråkar gör alla ibland.
Julia ljuger, hon säger emot sig själv, varför gör hon det tror du?

Julia är en sorglig spillra av sig själv, som utnyttjats i drevet, som Farbror Joakim startat med noga utvald idiot, ANJO som får hålla klubban
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-01-22 kl. 15:03.
Citera
2024-01-22, 15:01
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Jag tror inte saker. Jag tar inte sidor. Jag tittar på vad som kommit fram och sen ser jag att det blir väldigt uppdelat i två läger, där folk väljer att snarare heja på sin sida än att se på vad som är sanningen. Jag reagerade mest på att ANJO började med ett stort drev mot en person utan att på något sätt kunna bevisa något av det han sa gjorde honom befogat att skapa detta drev mot henne.
Allt han sa är att han vet saker som gör att alla kommer förstå att han har rätt, fast han har inte lagt från något bevis som talar för detta, vilket han borde gjort direkt för att ens kunna ha backa upp sina videofiler.

Varför störde jag mig på detta? Jo, för att om han inte har några bevis och endast skrönor att komma med och det ska komma att accepteras som OK att använda youtube på det sättet så kommer vem som helst som har mest följare kunna förstöra vems rykte den vill grundat på lögner utan bevis. Detta är givetvis något om måste stoppas och han borde stängas av.

Sen undrar jag fortfarande hur du definierar narcissist.

Narcisist = könslokall och sårad som tar ut det på andra

Vi vet nu att linnea grovt hotat chrippa under längre tid. Givetvis behöver hon psykisk hjälp. Hon är en narcisist. Ingen åsikt. Fakta bevisat med inspelningar.

Sen angående anjo. Fattar jag att han utgär efter att chrippss texter är sanna eftersom det inte ens var meningen att de skulle läcka. Hänger du med? Kanske inte räknas som bevis i dina ögon. Men i mångsa andras så gör det det. Sen finns ännu bättre bevis i form av videoklipp osv.
Citera
2024-01-22, 15:02
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Vad menar du ens?

Då är min poäng är att är könslokallt och narcisistiskt att sitta o trycka ned chrippa efter detta.

Rätt enkel logik för en som inte är en stor egoist. Många sådana här i tråden dock.

För mig är det faktiskt inte alls uppenbart att Chrippa är oskyldig.

För mig är det däremot uppenbart att det finns ingen oskyldig i detta. Chrippa har varit ett svin oavsett om han slagit Linnea eller inte.

Så då skulle man ju kunna fråga sig varför din sanningen skulle vara sannare än min sanning.

Men självklart har Chrippa ett hjärta, det finns det få som inte har. Och självklart älska Chrippa som dotter, det finns det få föräldrar som inte älskar sina barn.

Saker är sällan svart eller vita vet du, varesig Chrippa eller Linnea är enbart goda eller onda. De är människor med goda och dåliga sidor. Precis som de flesta. Men de flesta vet om att man är så och tar lite ansvar för det. Chrippa tar noll ansvar.
Citera
2024-01-22, 15:09
Medlem
Citat:
Vad menar du ens?

Lyssna på Jocke som berättar vilken psykopat Chrippa är...och om du tänker samtidigt kan du höra att det är flera likheter med dagens drama - bortsett från en sak; Linnea var inte med då men ändå var han helt sjuk i huvudet då - du kan ju förklara det med konkreta bevis.
https://youtu.be/JlG6CifGWqc

Tillägg: Jocke säger själv då i samtal med Chrippas pappa att Chrippa är kvinnomisshandlare och narkoman så det är inga nya påhitt uppenbarligen.
Och Julia yttrade sig så tydligt och på eget bevåg i rättegången mot hennes ex Henrik om hur Chrippa betett sig (detta trots att hon inte ens fick frågor om det utan hon gjorde det ändå på eget initiativ)
Senast redigerad av Noclue90 2024-01-22 kl. 15:11.
Citera
2024-01-22, 15:09
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
För mig är det faktiskt inte alls uppenbart att Chrippa är oskyldig.

För mig är det däremot uppenbart att det finns ingen oskyldig i detta. Chrippa har varit ett svin oavsett om han slagit Linnea eller inte.

Så då skulle man ju kunna fråga sig varför din sanningen skulle vara sannare än min sanning.

Men självklart har Chrippa ett hjärta, det finns det få som inte har. Och självklart älska Chrippa som dotter, det finns det få föräldrar som inte älskar sina barn.

Saker är sällan svart eller vita vet du, varesig Chrippa eller Linnea är enbart goda eller onda. De är människor med goda och dåliga sidor. Precis som de flesta. Men de flesta vet om att man är så och tar lite ansvar för det. Chrippa tar noll ansvar.
Ingen har sagt, inte ens chrippa själv att han är felfri. Något du fantiserat ihop själv.

Angående om han slagit linnea har han sagt att han endast puttar henne.

Dock oavsett om han hade slått linnea hade inte det förändrat mina poänger att chrippa har ett hjärta, att linnea är narcisist (könslokallt hjärta) samt alla som leker perfekta och trycker ned andra pga misstag här i tråden.
Citera
2024-01-22, 15:15
Avslutad
Citat:
Jag tolkar det som:

Ingen är perfekt, speciellt inte du.

Men att linnea är grovt narcisistisk.

Medans chrippa och julia älskar varandra genuint.
Christofer Betg älskar ingen, inte ens sig själv, men han vill gärna att alla ska tro att han är störst bäst och vackrast, eftersom att han är ett försakat mellanbarn som aldrig blivit sedd.
Han har hamnat i skuggan av storebror Jocke och smysyskonen, tvillingarna Jakob och Amanda.
Syskondynamik, arv och miljö är ingenting som går att förändra hur som helst.
Se bara på Joakim, han är fortfarande avundsjuk på Christofer som fick bo med deras mamma och sin riktiga pappa, medan Jockes riktiga pappa drog.

Fundera på Hjalmars klassiska ord:

Man vill bli älskad,
i brist därpå beundrad,
i brist därpå fruktad,
i brist därpå avskydd och föraktad.

Man vill ingiva människorna någon slags känsla.
Själen ryser för tomrummet
och vill kontakt til vad pris som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in