Citat:
Ursprungligen postat av
OntOmQ
Om applikationen körs i webbläsare så är plattformarna oftast likvärdiga, men om de körs självständigt som vanliga program skiljer miljöerna sig mycket åt och då ökar möjligheterna för attacker på Windows. Särskilt om de använder äldre generationer av Windows och utan säkerhetsuppdateringar.
"Applikation i webbläsare" är ju desktop. Men vi pratar om serverapplikationer, inte desktopkörande program.
Jag skulle vilja att du specificerar hur du menar att "miljöerna skiljer sig mycket åt" generellt och vilka "möjligheterna för attacker" på Windows kontra t.ex. Linux är.
"Äldre generationer" av alla operativsystem, inte bara Windows, är givetvis potentiellt problematiska alldeles oavsett tillverkare. Och det går till och med att blockera attackvektorer även för dessa, om man känner till risken.
Citat:
Ursprungligen postat av
handtralala
Har förvisso ingen direkt erfarenhet av IT-branschen men som man är min erfarenhet att kvinnor generellt har MYCKET mycket bättre både kompetens, ansvarstagande och professionalism än män.
Jag har aldrig träffat på en kvinna inom IT-branschen som har en djup teknisk kompetens. Nu träffar man oftast på dessa inom IT-projektledarskrået eller på diverse chefspositioner, och där är inte heller männen man träffar på speciellt kompetenta, så det finns en viss könsdifferens i yrkesrollerna också -- kvinnor säker sig sällan till positioner där teknisk kompetens krävs (programmerare, drift) och om man hittar dem där är de utan undantag inkvoterade och klart sämst i sitt team.