2024-01-21, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Verkligen ingenting talar ju för det. Undanhålld och förvägrad all form av vård ända till sista andetaget var på g. Och då höll sig mamman undan.
Näså. En rejält personlighetsstörd, elak , egoistisk person som på något vis fick vinster till sig själv genom detta, och empatistörd som hon är så var det helt säkert logiskt och rättvist behandlat enligt J själv.
Tror personligen något i stil med ; antisocial personlighetsstörning med narcissistiska drag alternativt EIPS med n.drag samt tungt pågående missbruk. Det har lunkat på i sin lilla gång ute i hillbillyhålorna hon har bott i. Det jag tror hände är en oönskad graviditet. Straffet för det får barnet. Tänk ett fullständigt ego, med total bristande förmåga till känslomässig empati, narcissistisk i sin personlighet som dessutom bara förvärras av missbruket, och börjar uppleva det som att hon har en människa som mot hennes vilja vöxer i hennes kropp. Som lök på laxen en svår förlossning ( enligt henne, kan vara total bullshit för att i alla angelägenheter tala ner sin egen dotter). Dottern blir hatad från första insikten om graviditet.
Det verkar även ha framkommit skador i underlivet som J ska ja åsamkat med ljus? Läste något sådant. Symbolisk bestraffning för att hennes egna kropp fick eller påstås fått skador av förlossningen? Tycker mycket talar för att det är en rejält överhängande risk för flickan på något viss har utnyttjats sexuellt, min tes är att det är sekundärt till Jasmins ondska, i stil med, kan vi få in pengar genom att sälja videon på när jag bänder upp henne så fine; nytta med nöje, för göras det skulle det ändå.
Jag tror inte vi har fått se / tingsrätten fått fram, den sanna innebörden av ursprunget till flickans
Fruktansvärda öde.

Tror som dig. Var z yngsta barnet? Det barn som mest behöver sina föräldrar. Åh fyfan för det här alltså..

Tänk, hela Sverige vet vad hon gjort. Det värsta man som människa kan göra. Man kan inte göra något som är värre. Och antagligen sitter hon enbart och beklagar sig över att hon inte skulle använt ättikan för att då skulle aldrig detta hänt henne. Hon är varken värd vård, terapi eller behandling den här människan. Hennes liv skall vara förstört. Det enda livet hon har kvar.
Citera
2024-01-21, 01:28
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Tror som dig. Var z yngsta barnet? Det barn som mest behöver sina föräldrar. Åh fyfan för det här alltså..

Tänk, hela Sverige vet vad hon gjort. Det värsta man som människa kan göra. Man kan inte göra något som är värre. Och antagligen sitter hon enbart och beklagar sig över att hon inte skulle använt ättikan för att då skulle aldrig detta hänt henne. Hon är varken värd vård, terapi eller behandling den här människan. Hennes liv skall vara förstört. Det enda livet hon har kvar.
Ja typ. Eller helt enkelt dömmer ut hela landet som för korkade, ”de fattar inte hur jobbigt och svårt barn z är, det är därför de inte fattar”.

Hur ska hennes liv vara förstört? 6 år på kåken sen skyddad id, nytt bitcoin konto , beställ droger och umgås med lika inavlade individer som hon själv. Hon lyckads ju t.o.m. få hjälporganisationen att låta sig styras.
Tvivlar starkt på att en poetisk rättvisa kommer skipas. Tyvärr. I de umgängen hon väljer att befinna sig i är det hon som styr, säkert genom indirekt kontroll av andra , som tror att de är dom själva eller dom två som styr.

Bilden av mannen i fallet , jag har inte så bra koll på honom men framstår verkligen inte som den skarpaste kniven i lådan. Och det ger bara mer vatten på kvarnen; J väljer någon som hon vet är både lättstyrd och svag. Han är naturligtvis skyldig lika mycket ( vill få det sagt bara), men skulle inte bli förvånad om han inte riktigt vet varför de gör som de gör mot flickan, tror inte heller han vet allt hon gör med henne. Han tycker det känns trygg att bli styrd och gör som hon säger. Personligen undrar jag om det ändock kan vara så jävligt att han i tillägg är pedofil. En pedofil som får sanktionerade våldtäckter på sina dotter? Hoppas inte.

Eller? Tankar?
Citera
2024-01-21, 01:58
Medlem
Citat:
Ja typ. Eller helt enkelt dömmer ut hela landet som för korkade, ”de fattar inte hur jobbigt och svårt barn z är, det är därför de inte fattar”.

Hur ska hennes liv vara förstört? 6 år på kåken sen skyddad id, nytt bitcoin konto , beställ droger och umgås med lika inavlade individer som hon själv. Hon lyckads ju t.o.m. få hjälporganisationen att låta sig styras.
Tvivlar starkt på att en poetisk rättvisa kommer skipas. Tyvärr. I de umgängen hon väljer att befinna sig i är det hon som styr, säkert genom indirekt kontroll av andra , som tror att de är dom själva eller dom två som styr.

Bilden av mannen i fallet , jag har inte så bra koll på honom men framstår verkligen inte som den skarpaste kniven i lådan. Och det ger bara mer vatten på kvarnen; J väljer någon som hon vet är både lättstyrd och svag. Han är naturligtvis skyldig lika mycket ( vill få det sagt bara), men skulle inte bli förvånad om han inte riktigt vet varför de gör som de gör mot flickan, tror inte heller han vet allt hon gör med henne. Han tycker det känns trygg att bli styrd och gör som hon säger. Personligen undrar jag om det ändock kan vara så jävligt att han i tillägg är pedofil. En pedofil som får sanktionerade våldtäckter på sina dotter? Hoppas inte.

Eller? Tankar?

Bra tankar och beskrivning av både pappan och mamman.
Undrar jag också. Dvs om pappan inte har autism eller intellektuell begåvningsnedsättning. Inte för att personer med dessa störningar generellt begår empatistörda handlingar /sexuella övergrepp mot andra eller barn, men för stt som du skriver, han verkar inte fatta ett dugg utan bara nöja sig med att vara J:s hund och "ha än tjäj" typ. Han verkar öht inte fatta hur en relation ska fungera. Kanske fick han, åtminstone i början komma till med henne, kanske använde hon det som maktmedel. Vem vet. Verkar inte alls osannolikt. Men de kanske har samarbetat.
Tror inte J:s kick låg i att sexuellt förnedra Z, det skulle då i så fall mer handla om ekonomisk vinning, såsom att sälja bilder eller så.. Hon njöt av att plåga henne generellt, inte just sexuellt
Pappan kan dock ha förgripit sig sexuellt på henne, det bara osar perversitet om honom.

Håller det inte alls för omöjligt.
Just det här äckliga beteendet han hade på gruppboendet där han jobbade när han ställer sig och juckar mot en av de anställda talar för en djupt sexuellt depraverad person. Och få bortser jag för nu från allt annat sjukt kring honom.

J var reggad på DS, visserligen men säkert har hon om inte träffat D där så haft utbyte sådant sex med varandra. (Orkar inte ta diskussion om BDSM, nej man måste inte vara pervers för att man vill experimentera med sådant men det är ingen tillfällighet att totalt skeva och trasiga individer såsom J just söker sig till det extrema, däribland DS).

Så D verksr vara totalt gränslös, noll förmåga att sätta gränser mot J, för sig själv och säkert heller för dig själv. Skulle inte förvåna mig om han har förgripit dig på Z på ngt vis. Kanske har de sövt/drogat henne innan, de gav henne isf melatonin.
Citera
2024-01-21, 09:44
Medlem
Citat:

Eller? Tankar?

Kring pappan tänker jag exakt likadant. I många sms kan man nästan få för sig att han sitter ner på knä och fjäskar för henne. Han är som du säger inte den skarpaste kniven i lådan. Lättstyrd och reflekterar säkert inte särskilt mycket. Tror också han är för trög att förstå att han lite är en marionettdocka.

Jag hoppas inte på våldtäkter och har inte fått den känslan. Dvs att det skett för att tillfredsställa någons sexuella behov. Känns som ännu en grov bestraffning, varför är svårt att förstå. Vet inte om det är för att jag läst om hur Z svarat kring händelserna. Lite som de andra de andra misshandelsfallen? Som hur barn beskriver att det blir slaget av föräldern. Men jag måste försöka hitta det och läsa igenom det för att bilda mig en uppfattning. Många gånger kan man höra barn berätta att ”mamma och pappa sa att jag skulle tycka om det” (spyr i hjärnan). Jag tror att många gånger sker våldtäkter i utbyte mot något som barnen uppskattar. Leksaker, godis, tröst och förklaring, för att man skall kunna få det man vill utav barnet.
Citera
2024-01-21, 11:17
Medlem
HowLongIsNows avatar
Är det någon som minns om det står i FUPen hur J och D träffades?
Citera
2024-01-21, 12:10
Medlem
Det konstiga är att J kallade Z för "din kärlekshöna" när hon skrev till D vid ett tillfälle.
Jag hatar de här två så obeskrivligt mycket.
Citera
2024-01-21, 12:20
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Bra tankar och beskrivning av både pappan och mamman.
Undrar jag också. Dvs om pappan inte har autism eller intellektuell begåvningsnedsättning. Inte för att personer med dessa störningar generellt begår empatistörda handlingar /sexuella övergrepp mot andra eller barn, men för stt som du skriver, han verkar inte fatta ett dugg utan bara nöja sig med att vara J:s hund och "ha än tjäj" typ. Han verkar öht inte fatta hur en relation ska fungera. Kanske fick han, åtminstone i början komma till med henne, kanske använde hon det som maktmedel. Vem vet. Verkar inte alls osannolikt. Men de kanske har samarbetat.
Tror inte J:s kick låg i att sexuellt förnedra Z, det skulle då i så fall mer handla om ekonomisk vinning, såsom att sälja bilder eller så.. Hon njöt av att plåga henne generellt, inte just sexuellt
Pappan kan dock ha förgripit sig sexuellt på henne, det bara osar perversitet om honom.

Håller det inte alls för omöjligt.
Just det här äckliga beteendet han hade på gruppboendet där han jobbade när han ställer sig och juckar mot en av de anställda talar för en djupt sexuellt depraverad person. Och få bortser jag för nu från allt annat sjukt kring honom.

J var reggad på DS, visserligen men säkert har hon om inte träffat D där så haft utbyte sådant sex med varandra. (Orkar inte ta diskussion om BDSM, nej man måste inte vara pervers för att man vill experimentera med sådant men det är ingen tillfällighet att totalt skeva och trasiga individer såsom J just söker sig till det extrema, däribland DS).

Så D verksr vara totalt gränslös, noll förmåga att sätta gränser mot J, för sig själv och säkert heller för dig själv. Skulle inte förvåna mig om han har förgripit dig på Z på ngt vis. Kanske har de sövt/drogat henne innan, de gav henne isf melatonin.
Ja alltså, kombinationen : J upplever sig vara kroppsligt förstörd bl.a. könet och uttrycker sig på sätt som att man förstår att det är Z fel i sig, samtidigt som personal förskräckt beskriver Z vara så skadad att sjuåringens kön ser ut som ha varit med en svår förlossning, och ytterligare : D suspekta sms om kärlekshöna.
Man får kalla kårar.

Håller med avseende D gränslöshet på jobbet, passande nog med sexuella uttryck. Det gör att man bara lättare förstår att 1., något med sexualiteten är helt skev, 2. , troligtvis i alla sexuella angelägenheter så att det skulle ske mot dottern framstår som mindre orimligt utifrån det man vet om honom nu.
Citera
2024-01-21, 12:38
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Är det någon som minns om det står i FUPen hur J och D träffades?

På nån fest. D var väl kompis kompis med J?
Citera
2024-01-21, 13:00
Medlem
Citat:
Ja alltså, kombinationen : J upplever sig vara kroppsligt förstörd bl.a. könet och uttrycker sig på sätt som att man förstår att det är Z fel i sig, samtidigt som personal förskräckt beskriver Z vara så skadad att sjuåringens kön ser ut som ha varit med en svår förlossning, och ytterligare : D suspekta sms om kärlekshöna.
Man får kalla kårar.

Håller med avseende D gränslöshet på jobbet, passande nog med sexuella uttryck. Det gör att man bara lättare förstår att 1., något med sexualiteten är helt skev, 2. , troligtvis i alla sexuella angelägenheter så att det skulle ske mot dottern framstår som mindre orimligt utifrån det man vet om honom nu.

Missat att hans omdömde beskrivits såhär. Fyfan vad äckligt.
Citera
2024-01-21, 13:27
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Det konstiga är att J kallade Z för "din kärlekshöna" när hon skrev till D vid ett tillfälle.
Jag hatar de här två så obeskrivligt mycket.

Reagerade också på det uttrycket.
Hittar ingen tydlig definition vid en snabb googling.
Men en träff som kom upp är ”pulla”…
Citera
2024-01-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Tror att dom bara får max 8 år.. Svensk lagstiftning sjukt...
8 år = 1 års häktingstid - 2/3 av straffet = dom är ute om 4 år...
Iofs fick A & P i Västmanland 12 år..
Är rätt så säker på att det hamnar i Hovrätten. Så det är långt ifrån slut ännu.
Citera
2024-01-21, 14:25
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65
Är rätt så säker på att det hamnar i Hovrätten. Så det är långt ifrån slut ännu.

Det tror jag också.. Sen så måste det sitta rätt personer i HR som tänker med hjärna och inte går enligt rättspraxis..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in