Citat:
Ursprungligen postat av
Mileista
"Ensam person som drivit flera företag med en halv miljard i omsättning."
Du ljuger lilla gubben och ditt inlägg osar narcissist lång väg.
Om det var otydligt så driver jag flera företag, tillsammans har de en omsättning på över en halv miljard SEK, med höga vinstmarginaler. Företag som jag själv drivit från start Jag anställer totalt 6 personer på dessa företag, för att hantera kundtjänst och marknadsföringsmaterial.
Jag sitter även i styrelse för 17 andra företag. Någonting gör jag ju rätt. Tieto är välkända för sin inkompetens till premiumpriser. De lurar sina ovetandes och naiva kunder.
Att jag är en narcissist kan jag väl hålla med om. Det blir så efter ett tag när man inser att varannan person är en jubelidiot som gör bort sig. Fler företag borde byta ut hela sin ledning. Det är så mycket skräp jag rensat bort under åren att man tröttnar nu.
Varje dag jag kikar in på Flashback påminns jag om varför jag flyttade utomlands (Schweiz). Det är den jäkla jantementaliteten i Sverige. Att bara vara lagom räcker inte i min värld. Gör saker rätt från början, och gör det på en stor skala. Tyvärr har för få svenskar drivkraften i sig att göra saker rätt. Det landet var aldrig för mig. Hela livet i Sverige kändes som att man satt fast i en lång bilkö, omgiven av jubelidioter som inte kan någonting. Allting är mediokert i Sverige. Lagom.
Som en person med mycket driv i sig, med fokus på lönsamhet, säkerhet och scalability i hög hastighet, så blir jag trött när jag ser dessa bolag förstöra sin infrastruktur gång på gång. Pinsamt dåligt.