Citat:
Ursprungligen postat av
Lobotomeradman
Chrippa ser inte ut att vara fläckfri. Med allt bråk, droger och steroider så jag kan tänka mig att han varit ganska oskön från och till. Men det är även lätt för Linnéa att måla upp sig som en ängel när hon vet att hon filmar. Det är klart hon inte beter sig dåligt när det är hon själv som filmar, eller hennes anhöriga. Det är även lätt att manipulera/hetsa en annan person att bete sig dåligt för att sedan dra upp kameran vid rätt tillfälle för att måla upp personen som dålig. Att hon sedan gråter och filmar sig själv säger verkligen ingenting. Snarare verkar det vara ett sätt att skapa en efterhandskonstruktion. Jag får ingen bra känsla av henne...
Linnéa har väl inte visat någon video där en oberoende tredjepart har filmat eller spelat in något?
Just nu så är Chrippas ord om kvinnor och invandrare de fel han har begått. Samt att han tar steroider framför sin dotter (!). Men jag har inte sett någon handling mot Linnéa än. Det enda jag sett är när Linnéa filmar själv när hon ser ut att slå till Chrippa och skriker att han varit otrogen. Så just nu är det enda "giltliga" beviset att Linnéa har slagit Chrippa.
Videon där han sitter och snackar med Linnéa bakom sig är bland det konstigaste jag sett på svensk YouTube. Jag får känslan av att hon utpressar honom rejält och har säkert hotat honom grovt.
Att Chrippas kanal och sociala medier är borta (som Linnéa ser ut att haft tillgång till), att han blivit utsläppt tidigt, att han har fler tredjeparter som talar gott om honom och att hans historia verkar mer logisk gör att jag tror att han är oskyldigt (eller minst skyldig). Dessutom att Linnéa inte har någon video där han slår henne utan bara har en video där hon slår honom gör att jag tror mer på honom än henne.
Detta är dock för tidigt skede för att jag ska ta en sida. Det finns mycket kvar att bevisa av båda. Men oavsett så verkar Chrippa ha problem.
En fråga förresten: Har jag missat något mer konkret bevis som talar mot Chrippa?
Det fetade var väl Julia som filmade när hon (Julia) slog Chrippa efter att han var otrogen mot henne med Linnea så det klippet är inte ens Linnea som slår honom.
Behöver du mer som talar emot honom??
För även om det dyker upp sånt som även talar emot Linnea gör ju inget av det som framkommit om Chrippa att hans beteende går att rättfärdiga.
Det enda som skulle kunna hända om de lägger upp något mer om Linnea är att det kan bli två lika illa personer men det kan inte försvara Chrippa.