2024-01-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag har inte spelat in, filmat eller sparat någon min sambo gör. Jag har oxå tänkt på att man måste vara bra paranoid för att göra det. Stackars människor.
Exakt!

Normalt funtade och friska människor håller inte på så.
Det är sjukt!
Citera
2024-01-20, 13:52
Avslutad
Om reallokal skall intervjua Linnea och Chrippa så kan han väl ta Anjo också
Citera
2024-01-20, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobotomeradman
Chrippa ser inte ut att vara fläckfri. Med allt bråk, droger och steroider så jag kan tänka mig att han varit ganska oskön från och till. Men det är även lätt för Linnéa att måla upp sig som en ängel när hon vet att hon filmar. Det är klart hon inte beter sig dåligt när det är hon själv som filmar, eller hennes anhöriga. Det är även lätt att manipulera/hetsa en annan person att bete sig dåligt för att sedan dra upp kameran vid rätt tillfälle för att måla upp personen som dålig. Att hon sedan gråter och filmar sig själv säger verkligen ingenting. Snarare verkar det vara ett sätt att skapa en efterhandskonstruktion. Jag får ingen bra känsla av henne...

Linnéa har väl inte visat någon video där en oberoende tredjepart har filmat eller spelat in något?

Just nu så är Chrippas ord om kvinnor och invandrare de fel han har begått. Samt att han tar steroider framför sin dotter (!). Men jag har inte sett någon handling mot Linnéa än. Det enda jag sett är när Linnéa filmar själv när hon ser ut att slå till Chrippa och skriker att han varit otrogen. Så just nu är det enda "giltliga" beviset att Linnéa har slagit Chrippa.

Videon där han sitter och snackar med Linnéa bakom sig är bland det konstigaste jag sett på svensk YouTube. Jag får känslan av att hon utpressar honom rejält och har säkert hotat honom grovt.

Att Chrippas kanal och sociala medier är borta (som Linnéa ser ut att haft tillgång till), att han blivit utsläppt tidigt, att han har fler tredjeparter som talar gott om honom och att hans historia verkar mer logisk gör att jag tror att han är oskyldigt (eller minst skyldig). Dessutom att Linnéa inte har någon video där han slår henne utan bara har en video där hon slår honom gör att jag tror mer på honom än henne.

Detta är dock för tidigt skede för att jag ska ta en sida. Det finns mycket kvar att bevisa av båda. Men oavsett så verkar Chrippa ha problem.

En fråga förresten: Har jag missat något mer konkret bevis som talar mot Chrippa?

Det fetade var väl Julia som filmade när hon (Julia) slog Chrippa efter att han var otrogen mot henne med Linnea så det klippet är inte ens Linnea som slår honom.

Behöver du mer som talar emot honom??
För även om det dyker upp sånt som även talar emot Linnea gör ju inget av det som framkommit om Chrippa att hans beteende går att rättfärdiga.
Det enda som skulle kunna hända om de lägger upp något mer om Linnea är att det kan bli två lika illa personer men det kan inte försvara Chrippa.
Citera
2024-01-20, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R33GTR
Vad är de för video som exonph sa inte ska spridas?

Nä C ser Chrippa med sprutan i stjärten
Citera
2024-01-20, 13:56
Medlem
Hampe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Ja han målar upp sin bild och den enda "kärleken" han visat har varit materiell genom att köpa saker, i övrigt har han bortprioriterat henne helt.
Och gällande vad hon vill äta så fanns det någon video han frågade och hon svarade men det passade inte honom så då blev det vad han ville ha ändå.
Han har försökt måla upp sig som världens bästa pappa men misslyckats något vansinnigt och det är inte bara av illvilja mot honom han blev överöst av soc-anmälningar.
I detta fall är det synd att hans kanal är borta för kan inte hänvisa till dessa men om man söker tidigare i tråden (innan detta drama) så finns det flertalet upplyfta problem med hans papparoll och att folk här visat oro för Chloe.

Och då hon åkte pulka och fick åka ner för en backe (var eventuellt till och med en snötäckt trapp) - med en klubba i munnen. Det var bara tur att det inte blev något gupp eller tvärt stopp då kan man säga.

Livsfarligt! Hoppas Chloe får en ny familj.
Citera
2024-01-20, 13:58
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Chrippa ser inte ut att vara fläckfri. Med allt bråk, droger och steroider så jag kan tänka mig att han varit ganska oskön från och till. Men det är även lätt för Linnéa att måla upp sig som en ängel när hon vet att hon filmar. Det är klart hon inte beter sig dåligt när det är hon själv som filmar, eller hennes anhöriga. Det är även lätt att manipulera/hetsa en annan person att bete sig dåligt för att sedan dra upp kameran vid rätt tillfälle för att måla upp personen som dålig. Att hon sedan gråter och filmar sig själv säger verkligen ingenting. Snarare verkar det vara ett sätt att skapa en efterhandskonstruktion. Jag får ingen bra känsla av henne...

Linnéa har väl inte visat någon video där en oberoende tredjepart har filmat eller spelat in något?

Just nu så är Chrippas ord om kvinnor och invandrare de fel han har begått. Samt att han tar steroider framför sin dotter (!). Men jag har inte sett någon handling mot Linnéa än. Det enda jag sett är när Linnéa filmar själv när hon ser ut att slå till Chrippa och skriker att han varit otrogen. Så just nu är det enda "giltliga" beviset att Linnéa har slagit Chrippa.

Videon där han sitter och snackar med Linnéa bakom sig är bland det konstigaste jag sett på svensk YouTube. Jag får känslan av att hon utpressar honom rejält och har säkert hotat honom grovt.

Att Chrippas kanal och sociala medier är borta (som Linnéa ser ut att haft tillgång till), att han blivit utsläppt tidigt, att han har fler tredjeparter som talar gott om honom och att hans historia verkar mer logisk gör att jag tror att han är oskyldigt (eller minst skyldig). Dessutom att Linnéa inte har någon video där han slår henne utan bara har en video där hon slår honom gör att jag tror mer på honom än henne.

Detta är dock för tidigt skede för att jag ska ta en sida. Det finns mycket kvar att bevisa av båda. Men oavsett så verkar Chrippa ha problem.

En fråga förresten: Har jag missat något mer konkret bevis som talar mot Chrippa?

Det var ju Julia som slog honom. Linnéa pratar skånska...
Citera
2024-01-20, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Exakt!

Normalt funtade och friska människor håller inte på så.
Det är sjukt!

Men har någon utsatts för misshandel i relationen så är ju dessvärre läget som så att för att det ska kunna leda någonstans vid en anmälan att man måste samla massor av bevis och som i detta fall filma såna här sekvenser och liknande för att det ens ska tas upp i rätten för det är alldeles för många fall som läggs ner trots att bevisning finns, bara att rätten inte klassar det som utan allt rimligt tvivel.
Det är bara att googla på detta för det gäller tyvärr alldeles för många misshandel i relation.
Citera
2024-01-20, 13:59
Medlem
Citat:
Det fetade var väl Julia som filmade när hon (Julia) slog Chrippa efter att han var otrogen mot henne med Linnea så det klippet är inte ens Linnea som slår honom.

Behöver du mer som talar emot honom??
För även om det dyker upp sånt som även talar emot Linnea gör ju inget av det som framkommit om Chrippa att hans beteende går att rättfärdiga.
Det enda som skulle kunna hända om de lägger upp något mer om Linnea är att det kan bli två lika illa personer men det kan inte försvara Chrippa.

"vad skulle du göra, skulle du slå sönder mitt ansikte eller" fullt rimligt att slå sönder Julias ansikte när han har varit otrogen =)
Citera
2024-01-20, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Argumentet om att Linnea har fabricerat allt går ihop fortfarande, för det fångas inget våld på film. Så det kommer förstås Anjo och de andra som försvarar det kunna hävda fortfarande. Det är bara Chrille i dåliga situationer som gapar och skriker och framstår som väldigt osympatisk, minst sagt. Men de säger ju att Linnea är så som person, hon går in i förhållanden för att förstöra för killen. Då är det inte förvånansvärt att hon skulle ha såna inspelade ljudklipp. De har väl bott tillsammans i ett halvår? Om man går in med inställningen att förstöra så är det inte svårt att lyckas fånga mindre smickrande saker på inspelningar under den perioden.

Är det som Linnea säger så är det förstås katastrof. Inte bara beteendet, som låter som kvinnofridskränkning, och är allvarligare än en liten misshandel. Men drevet efteråt framstår i så fall som ett övergrepp i rättssak, där man får en misshandlad kvinna att dra tillbaka sin medverkan genom att måla ut henne som en väldigt klandervärd människa för hundratusentals. Det är väldigt allvarligt om det skulle vara så.

Oavsett vad så är det en enda stor shitshow av förtalsvideor sinsemellan. Visst framstår Linnea som trovärdig i sin video. Men självklart kan hon ha plockat saker ur kontext för att framställa Chrille så dålig som det bara går också. Det motbevisas inte av den här videon, det är väl precis en sån video man skulle skapa för att sänka någon.

Vi vet inte vad som hänt innan hon börjar filma... Och vem filmar i smyg?? Hon kan mycket väl ha gjort honom förbannad och provocerat fram beteendet för att filma... Inget våld utan en massa olämpliga ord... Precis som hon själv visat sig vara en mästare av i chattarna... Bra PowerPoint presentation av henne, men båda två beter sig som tonåringar... Vafan Chrippa är 35 han borde ju mognat tycker man...
Citera
2024-01-20, 14:01
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Men har någon utsatts för misshandel i relationen så är ju dessvärre läget som så att för att det ska kunna leda någonstans vid en anmälan att man måste samla massor av bevis och som i detta fall filma såna här sekvenser och liknande för att det ens ska tas upp i rätten för det är alldeles för många fall som läggs ner trots att bevisning finns, bara att rätten inte klassar det som utan allt rimligt tvivel.
Det är bara att googla på detta för det gäller tyvärr alldeles för många misshandel i relation.

Ja men de fortsätter ju ringer varandra å spelar in
Blir så jävla tramsigt

Sen skickar vänner sms till varandra
Tex linneas vän skickar sin konversation med henne till någon annan

Sånt jag tänkte på

Att de e helt förlorade
Människor har tappat det helt
Citera
2024-01-20, 14:03
Medlem
Citat:

Känns som du ändå inte tror att han varit ett riktigt svin, vilket helt klart syns i Linnea video? Det fetade, låter lite som en underdrift från din sida. Visst finns ingen filmad misshandel än vad jag vet men finns mycket som tyder på ett mycket stört beteende. Råder dig att titta på videon igen. Skit i vad hon säger utan lyssna vad som kommer från hans mun. Oavsett om båda har gjort saker fel så är det MYCKET allvarliga saker. Vad för mer bevis behöver du?
Citera
2024-01-20, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ja men de fortsätter ju ringer varandra å spelar in
Blir så jävla tramsigt

Sen skickar vänner sms till varandra
Tex linneas vän skickar sin konversation med henne till någon annan

Sånt jag tänkte på

Att de e helt förlorade
Människor har tappat det helt
Senaste smsen bevisar ju ingenting! Hon har ju såklart sagt till sina vänner att han misshandlat henne. Hon verkar ju spelat in alla bråk så varför inte efter hon blivit misshandlad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in