Citat:
Ursprungligen postat av
Vradr
IB03, Ugglan:
Nu har ni ju gått helt bananas.
Ni tycker att ni kommer fram till något och sedan bekräftar ni varandra och säger att ja, utan tvivel måste det vara så. Utan fog. Ni skapar trådsanningar och försvarar dem med wall of text.
Exempel bland mängder:
"En mycket viktig sak här är att denne GM inte skall ha någon vidare ånger eller ens förstått att han har gjort något fel. Det måste finnas med för att att agera kallt på brottsplatsen att ta med kroppen och gömma den."
Nej. Det kan lika gärna vara gjort under en extrem panik. GM kan ha fullt med ånger. Ni vet ingenting om detta.
"Att PU och PN kände varandra sedan gymtiden är solklart"
Det är väl bara Ugglan som gjort en höna av en fjäder här. Det är väl inte alls solklart?
Ugglan fick ju skit för någon månad eller två sedan för att försökt bygga trådsanning av detta.
Varför ger ni er på ajnoshort så fort hon presenterar en teori? Och med så dålig ton?
Sluta ge er på folk som inte rakt av köper er teori och er konstiga slutledning.
Jag ger mig inte på ajnoshort så fort hon presenterar
en teori. Det är faktiskt just denna teori som hon återkommande och skall jag säga envist framför. Jag har tidigare gett min syn på denna teori, att den är alltså för mig osannolik och fel. Jag har själv haft teorier som också varit åt detta håll, de har jag gjort mig av med allt eftersom de inte håller. Det är ju så att en teori är ju inte en själv, det ligger ju utanför ens personlighet. Man kan inte
identifiera sig själv med en teori. Teorin är ju inte
du utan endast ett tankegods så måste granskas och undersökas och som kan kasseras utan en blinkning om den inte håller och är omöjlig. Endast en ekvation som inte går ihop inget mer.
Tycker man då att det blir sannolikt att Helena skall ha kommit hem till Ulrika och där inne i huset har det skett ett brott med syster och kanske pojkvän
om han var där och kanske någon mer okänd ? Okey, då skall alltså Ulrika över tid hålla för detta psykologiska tryck samt varit kapabel för inblandning i/haft kännedom av, hennes systers död ? Vi måste också stryka hela Hannas vittnesmål. Hur förklaras bilen killarna ser på cykelvägen då ? Legan skall förklaras med ett rådjur som legat just där då ? Bilspår i sanden var vid ett
annat tillfälle.
Helena måste som ajnoshort säger också gått in via altanen av någon
anledning då, för att inte uppmärksammas av killarna på Hällristningsvägen. Vi vet i alla fall att hon glömt sin plånbok hos PW. Fanns även hennes husnycklar i den också då, kanske ? Vi vet inte. Vi vet att telefonsamtalet mellan Helena och Ulrika ägde rum från Stadt. Då får Ulrika reda på att Helena glömt sin plånbok högst sannolikt. Ljög Ulrika om att hon sade att Helena skulle ta taxi och att hon aldrig lade sin plånbok innanför ytterdörren då ? Det bör hon ha gjort då.
Vi vet ju att väninnan som var hos Ulrika då samtalet ägde rum, hade anlänt i taxi så en så avlägsen tanke är det ju ändå inte att tänka sig att Ulrika sagt detta. Sker detta brott i hemmet då, sedan placera de ut skorna i skogsdungen då efter för att illustrera att brottet skett 75-100 meter bakom huset då ? Mmm, väldigt troligt detta va ? Nej, så var det inte. denna teori åker omedelbart i dokumentförstöraren för slutgiltig destruering. ajnoshort kanske inte håller med men hon
ÄR i alla fall inte denna teori, en viss skillnad.
Du har rätt i det att jag inte vet om denne GM inte hade några särskilda ångerkänslor eller ens tyckte att det var hans fel egentligen att detta hände. Det är den av mig tänkta
profil om denne GM som jag hänvisar till. Visst är det så att denne/de GM kände enorm stress vid brottet, men en rå kylighet kommer av att man återkommer till brottsplatsen och tar med kroppen, man åker ut och gömmer kroppen tillfälligt och man håller tyst om detta i alla år för att ta några saker. Tar man med bilen Carina såg blir det än kyligare och fräckare. Mikael Rönnlund är av samma åsikt. Mikael Rönnlund kan inte fatta varför man inte hittade kroppen, han tror heller inte att kroppen dumpades i Vänern. Då kommer den nästa iskalla tanken på detta: Danmark.
Till detta sett tror jag då heller inte att man hade några större problem "att fortsätta sitt liv" som Ulrika sade i P4-dok. Det måste alltså till individer kapabla för detta brott och dess eftermäle. Inga normala svenssons inte. No f-ing way. Om kroppen finns i Danmark vilket jag tror, kan man heller aldrig meddela familjen om detta om man velat, för det är ju då som att i princip erkänna brottet om ni fattar. Danskarna i stan.