2024-01-20, 08:19
Medlem
Kickassfarsans avatar
Alla hans korkade krediter säger mig att han är en riktig jävla laddtorsk, jag trodde först det var en knarka på festival grej men utifrån Linneas video misstänker jag ett kraftigt missbruk och då blir han direkt olämplig som förälder.

Att ta kokain ska vara en trevlig social tillställning i goda vänners lag, inte något man suger i sig när man skriker och misshandlar bruden.
Citera
2024-01-20, 08:25
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalbin
Socialtjänsten tar inte sådana beslut men ger ofta rådet att man skall göra si och så. Däremot i en direkt akutfara så kan dem besluta om LVU. Det är typ deras tyngsta verktyg. Det är tingsrätten däremot som beslutar om hur umgänget och vårdnaden skall se ut. Då måste den ena föräldern stämma in till rätten med anspråk på vårdnaden. (Gjort detta själv) sen görs en utredning en så kallad vårdnad och boende utredning. Det är oftast rätten som kräver en sådan till sitt beslutsunderlag. Sen när det kommer till umgänge kan det begränsas kraftigt. Jag fick igenom att min dotter endast fick träffa mamman varannan helg lördag 10-16 och söndag 10-16. Inga övernattningar och att umgängesföräldern skulle hämta och lämna. Fick dessutom ensam vård om barnet så jag vet hur hela detta går till i verkligheten.
Den ena föräldern kan få ett omdelbart beslut gällande ensam vårdnad muntligt av socialtjänsten om det finns konkreta händelser som visar att den andra föräldern är oförmögen, sedan kommer det utredas och gå till familjerätten.
Citera
2024-01-20, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders1699
Nej, hon sitter och förtalar honom i videon kring olika våldsepisoder som hon inte kan styrka. Det märks du faller för känsloargument utan bevis, du får se när grabbarnas videos släpper hur vinklat skiten är.

Men visst, han är en skitstövel som tar AAS men hon slår män.

Hon visar hur han betett sig åtminstone med konkreta bevis som har bäring till skillnad från vad de andra i Chrippas läger gjort när de tagit sms-konversationer ur kontext, hur Chrippa suttit och fabricerat ihop historier för att kunna ge igen. För hade dessa varit sanna så skulle ju fler anmälningar varit gjorda om någon brytt sig om hans säkerhet och inte bara sett dollartecken i det.
Absolut, lägger de ut andra konkreta bevis på detta sätt så kan jag mycket möjligt ändra åsikt om Linnea också, men det kommer inte kunna rentvå Chrippa överhuvudtaget för så som han uppträdde är helt oacceptabelt. Sen kan det absolut vara flera idioter men tyvärr har deras bevis hittills dödat sig själva iom Chrippas egna uttalanden, Julia som uppenbarligen är helt full of shit och lögner, Anjo som enbart gör det det för pengar.
Men ingenting kommer göra att Chrippa inte är en vidrig och sjuk person.

- du glömde en detalj, det är inte att han tar det (för det var ju redan känt) utan att han tar det direkt framför ögonen på Chloe.
Citera
2024-01-20, 08:44
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nej det är ju svårt att veta. O oavsett om hon skulle orka ha henne på heltid så skulle hon klara av att stå emot Chrippa. Det är högst tveksamt…

Chrippa kan inte ha barnet för då kan han inte gymma som han sa i L video. Årets pappa.
Citera
2024-01-20, 08:45
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Chrippa kan inte ha barnet för då kan han inte gymma som han sa i L video. Årets pappa.
"Det skiter väl jag i, då får hon sitta i något väntrum" Fint att vilja ha sin dotter hos polisen där mamman ska bli förhörd gällande våldtäkt mm
Citera
2024-01-20, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Herregud vad folk är kränkta över Chrippas ord om araber. Skulle gärna vilja höra vad de med hög svansföring skriker när de filmas i ett extremt känsligt ögonblick.

Varför skulle det överhuvudtaget skrikas om ursprunget alls om det är ett känsligt ögonblick känner jag?? Då kan han ju skrika på henne men fattar inte ens vad ex/gamla ligg skulle ha i det utbrottet att göra om det nu inte vore för att det är hur han verkligen känner och då är det väl ändå klart att man kan reagera på detta.
Sen är jag inte kränkt över detta eftersom det inte kom som en överraskning då man ju vet hur han yttrade sig tidigare. Men det visar ju nu bara att han inte har ändrat sig någonting på den punkten och att han ju inte gillar dem. 🤷🏼
Citera
2024-01-20, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag funderade lite på det hon säger i den videon
Kanske inte exakta ord men
”-Vad ska du göra nu? Slå sönder mitt ansikte?”
Varför säger hon så? Har han hotat henne tidigare eller rent av varit fysisk innan?

Det är Julia som säger det.
Citera
2024-01-20, 08:53
Medlem
Ingenting av det som har kommit fram har förändrat min åsikt. Båda har betett sig som svin, mer eller mindre. Deras ’vänner’ och anhöriga har utnyttjat situationen och har gjort content på det.

De är smuts allihopa.

Haha, de använder ordet ’kontext’ flitigt, som om de lärt sig ett nytt ’svårt’ ord.
Den enda som använder det korrekt, är Linnea.
Citera
2024-01-20, 08:55
Medlem
Tycker det är så vidrigt att Jocke snackar om barnet hela tiden men sen står och tittar på. Ingen av dom gör något fastän dom ser att både C och J behandlar barnet illa.

Som anhörig och vuxen skulle jag själv anmäla till soc tills öronek blöder på dom.
Citera
2024-01-20, 08:56
Avstängd
Snusfris avatar
Chrippas sorgligaste minne i häktet var att han inte fick fira nyår och att maten inte var så bra, sa han med gråten i halsen.
Inte att han saknade dottern, gymmet, laddet eller yt.
Citera
2024-01-20, 09:04
Medlem
Treschows avatar
Vad är teorierna kring att dom åkte till Barcelona? Samma sak hade kunnat uträttas på hemmaplan.
Citera
2024-01-20, 09:05
Avslutad
https://ibb.co/vX0DgWd
https://ibb.co/qsKNNBR
https://ibb.co/cJ1Bbrh

Från trebarnspappa Anjos instastory

Hmm, jag tror jag nämnt det tidigare att Anjo och Julia och Jockiboi eventuellt kommit över Linnéas dagbok...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in