Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Det måste vara jobbigt att uppfylla drömmar baserat på om andra du inte behöver bry dig i håller måttet för dig att agera.
Men förstår inte riktigt resonemanget. Det finns Anjos och Chrippas dit du tänkt flytta till något större?
Eller är det landsbor du stör dig på?
Brukar inte vara så mycket dram på landet, tvärtom.
Så råder dig att ta tag i det.
Tror jag har en romantiserad bild av landsbygden. Trevliga grannar, man sköter sitt osv. Men dessa är oftast mer trångsynta, outbildade osv. "till något större" menar jag med större boende, mer yta för pengarna.
Mjölby, Trosa, Norrköping, Örkelljunga kan ibland se trevligt ut när man scrollar på hemnet...
Det jag vill säga är egentligen att jag är väldigt kritisk till att barn exponeras för dessa människor på detta sätt. Hade youtube funnits när jag va 12 år och en chrippa-gestalt funnits där hade jag säkert tyckt han va skithäftig. Hade jag inte närvarnde föräldrar i den situationen kanske jag tagit efter dessa tuffa killars beteende. Enkel matematik ju -de har 300 000 följare, agerar jag som dem kommer fler människor gilla mig (mitt 12åriga huvud).
Personer som växte upp för 20-30 år sen hade "chrippor" och "anjos" runt om sig, men dessa personer fick inget utrymme då. De hängde kanske vid kiosken som 18-åringar och de lokala 14-åringarna tyckte de va häftiga. Dessa kioskvältarmongos har idag en helt annan scen pga sociala medier.... vad blir konsekvenserna?