2024-01-19, 19:50
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det är väl inte försent? Han kan väl fortfarande åka dit på förtal

Nej, Linnéas liv har påverkats ganska omfattande på grund av Anjo. Det är grovt förtal vi pratar om. Vilket kan resultera i fängelse.
Citera
2024-01-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Chrippa börjar närma sig Raffa Pancamo nivå, det är en bit kvar. Men ge det ett år eller två!

Ja, det var min första reflektion i den här tråden, särskilt när det kommer in en massa användare som skriver på samma hjärndöda sätt. Raffas "fotton" och "caffee" blev ju legendariska. Tyvärr hann Raffa knivhugga sin polare Ante innan han fullt ut tog steget in till rättspsyk på Karsudden där Joel Rapo redan satt.

Vi får hoppas att Skabbe inte knivhugger nån när lögnerna blir alltför uppenbara.
Citera
2024-01-19, 19:52
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Chrippa börjar närma sig Raffa Pancamo nivå, det är en bit kvar. Men ge det ett år eller två!
Chrippa är fan värre på alla plan än våran Ralf.. No doubt!
Citera
2024-01-19, 19:58
Medlem
Vilket otroligt WT drama detta är.
Citera
2024-01-19, 20:05
Medlem
pazeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indernacht
Vilket otroligt WT drama detta är.

ja och det sorgliga är att normalbegåvade 8-14 åringar tycker detta är häftigt och ser upp till de inblandade individerna. Finns även de äldre med lättare utvecklingsstörning som ser upp till dessa youtjuuubers. Drömmer ibland om att flytta ut på landet till något större, det som får mig att tveka är just dessa typer av folk som chrippa, Anjo mm
Citera
2024-01-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratworst
Jag hade njutit mer av att sätta ditt mitt ex som lurat mig att dra tillbaka anmälan samt radera en video, för att sedan dra igen, än x summa pengar för att hålla klaffen.

SAMMA här! Alla dagari veckan!
Citera
2024-01-19, 20:38
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
ja och det sorgliga är att normalbegåvade 8-14 åringar tycker detta är häftigt och ser upp till de inblandade individerna. Finns även de äldre med lättare utvecklingsstörning som ser upp till dessa youtjuuubers. Drömmer ibland om att flytta ut på landet till något större, det som får mig att tveka är just dessa typer av folk som chrippa, Anjo mm

Det måste vara jobbigt att uppfylla drömmar baserat på om andra du inte behöver bry dig i håller måttet för dig att agera.
Men förstår inte riktigt resonemanget. Det finns Anjos och Chrippas dit du tänkt flytta till något större?
Eller är det landsbor du stör dig på?
Brukar inte vara så mycket dram på landet, tvärtom.
Så råder dig att ta tag i det.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2024-01-19 kl. 20:41.
Citera
2024-01-19, 20:40
Medlem
De enda som gått förlorare i detta är Linnea och lilla C. Stackars tjejer. Linnea får stryk men håller käft hela vägen.

Har hon råd att anlita advokat för förtal ens? Vågar hon g ut med bilderna på sin blåmärkesfyllda kropp?

Orkar hon med pressen utifrån som nästan lett henne til självmord.

Ändå är det brorsorna som sitter och grinar på instagram och håvar in stålars trots att de bär skulden för hela denna härva. Och de enda som kan ställa iordning allt om de vill hjälpa Linnea.
Citera
2024-01-19, 20:46
Medlem
Carrocks avatar
Folk stöttar och hyllar honom fortfarande, efter allt som hänt. Det är helt sjukt faktiskt-
Citera
2024-01-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Folk stöttar och hyllar honom fortfarande, efter allt som hänt. Det är helt sjukt faktiskt-

Uppskattningsvis är snittåldern på hans fans, liksom el papi Jockes, mellan 12-13 år. Man kan inte förvänta sig mer.
Citera
2024-01-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Men Julia är väl där? Anjo matar ungen och har bjudit in Julia att bo där.
Fan ska Chrippa behöva va där bara för att?
Låt han semestra och göra sina mänskliga misstag som alla anda han också.
Jo för det är ju vore konstigt om hans barn som han brukar ta hand om har något som helst behov av att vara med honom
Citera
2024-01-19, 20:59
Medlem
pazeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Det måste vara jobbigt att uppfylla drömmar baserat på om andra du inte behöver bry dig i håller måttet för dig att agera.
Men förstår inte riktigt resonemanget. Det finns Anjos och Chrippas dit du tänkt flytta till något större?
Eller är det landsbor du stör dig på?
Brukar inte vara så mycket dram på landet, tvärtom.
Så råder dig att ta tag i det.

Tror jag har en romantiserad bild av landsbygden. Trevliga grannar, man sköter sitt osv. Men dessa är oftast mer trångsynta, outbildade osv. "till något större" menar jag med större boende, mer yta för pengarna.

Mjölby, Trosa, Norrköping, Örkelljunga kan ibland se trevligt ut när man scrollar på hemnet...

Det jag vill säga är egentligen att jag är väldigt kritisk till att barn exponeras för dessa människor på detta sätt. Hade youtube funnits när jag va 12 år och en chrippa-gestalt funnits där hade jag säkert tyckt han va skithäftig. Hade jag inte närvarnde föräldrar i den situationen kanske jag tagit efter dessa tuffa killars beteende. Enkel matematik ju -de har 300 000 följare, agerar jag som dem kommer fler människor gilla mig (mitt 12åriga huvud).

Personer som växte upp för 20-30 år sen hade "chrippor" och "anjos" runt om sig, men dessa personer fick inget utrymme då. De hängde kanske vid kiosken som 18-åringar och de lokala 14-åringarna tyckte de va häftiga. Dessa kioskvältarmongos har idag en helt annan scen pga sociala medier.... vad blir konsekvenserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in