2024-01-18, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Fan vad båda sidorna ska överdriva. Det finns varken 1000 dödade ryssar per dag, eller som man trodde först, ont om ukrainska trupper. Ja de rekryterar någon mindre andel kvinnor men majoriteten är fortfarande män i 30-40 års åldern. På tal om ungdomar och pensionärer, har jag sett en och annan även på den ryska sidan. Någon större ammunitionsbrist hos hohol råder inte heller, det var som jag misstänkte väst och ukropropaganda för att verka svagare än man än. Den ryska offensiven går ju sämre än den ukrainska för ett halvår sedan vilket tyder på att ukraina inte är svaga. Jag skiter i vilket nu och det är ganska befriande. hehe

Enligt Paasikivi laddar ryssarna för ett enormt knockoutslag nu under vintern. Han är förvånad.
Citera
2024-01-18, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Enligt Paasikivi laddar ryssarna för ett enormt knockoutslag nu under vintern. Han är förvånad.
Jaha ja, vi får väl se. Jag misstänker att den ryska offensiven redan kulminerat. Det lär ha gått åt mycket resurser de senaste månaderna (som det brukar göra vid en offensiv). Vi har även fått höra en massa gånger att ukraina kommer att kollapsa, vilket inte har skett. I believe it when i see it.
Citera
2024-01-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jaha ja, vi får väl se. Jag misstänker att den ryska offensiven redan kulminerat. Det lär ha gått åt mycket resurser de senaste månaderna (som det brukar göra vid en offensiv). Vi har även fått höra en massa gånger att ukraina kommer att kollapsa, vilket inte har skett.

Det är troligare att Ryssarna bara håller det igång i väntan på att förhandla om Europa med Trump.
Citera
2024-01-18, 11:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Tjugosju stycken incidenter har vi nu i Ukraina där ryska soldater tar livet av sig själva. Detta är absolut inget normalt beteende bland soldater och vi kommer få läsa om det i framtida historieböcker.
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/198zcdf/russians_landed_on_dnipro_islands_targeted_with/

Skälet är antagligen droger som får dessa att tänka helt irrationellt. Men det är det yttersta beviset på hur degenererat det ryska samhället är.

Det tragiska är dock att pro-ryssar kommer att se detta som ett tufft beteende. Ett bevis på hur tuffa soldater är men att ta sitt egna liv i en krigssituation är inte tufft utan ett tecken på att man inte vill vara där.

Ja och det är väl de som finns på video? De kan nog räknas i hundratals som inte är filmade.
Citera
2024-01-18, 11:07
Medlem
Citat:
Länka gärna till det. Det är inte första och antagligen inte den sista gången du ljuger om diverse uttalanden.
Citera
2024-01-18, 11:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Jag vet inte. Dima på Military Summary tog ut segern i förskott igår. Men om Ukraina skulle förlora sitt brohuvud så verkar det som ett slöseri med deras bästa manskap. 4 månader med att kontinuerligt fylla på och skeppa över manskap i små gummibåtar. Bara för att sen förlora allt. Om det nu kommer att sluta så.

Ukraina har bara haft några hundra man där och väldigt lite tung utrustning. Skulle Ryssland lyckas driva bort dem så har det kostat dem enormt i utnötningskriget. Hela ryska brigader har malts ned i Krynky. Samt flera stridsflyg.
Citera
2024-01-18, 11:14
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Det är troligare att Ryssarna bara håller det igång i väntan på att förhandla om Europa med Trump.

Dream on. Det är Ukiraina dom förhandlar med.
Citera
2024-01-18, 11:16
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Alla med wunderwafffen från Uralbergen naturligtvis...

Men du har inte helt fel denna gång, du är bara som vanligt grovt vilseledande.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1747914726972260532
Citat:
Across the front line, the Russians have once again started active hostilities

According to DeepState, the number of attacks has increased. Over the past 24 hours, 78 military clashes took place, and the Ukrainian Armed Forces General Staff also confirmed the information.

Ryssarna har laddat upp med dåligt utrustade, dåligt tränade soldater. Så det hela kommer att sluta i köttvåg efter köttvåg och tiotusentals ryska lik som snart ligger och ruttnar i Ukraina. Starkt jobbat av Putin. Han kommer att sluta i historieböckerna som vår tids Hitler samtidigt som han drar ner hela Ryssland i gyttjan. Visste jag inte bättre så skulle jag tro han var betald av Amerikanerna för att förstöra landet.
Citera
2024-01-18, 11:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja och det är väl de som finns på video? De kan nog räknas i hundratals som inte är filmade.
Exakt! Det är de som finns på film.

Mörkertalet är då givetvis enormt. Vi snackar kanske hundratals om inte tusentals ryssar som tar sina liv i Ukraina. Ett jätteproblem för dem givetvis.
Citera
2024-01-18, 11:22
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Jag vet inte. Dima på Military Summary tog ut segern i förskott igår. Men om Ukraina skulle förlora sitt brohuvud så verkar det som ett slöseri med deras bästa manskap. 4 månader med att kontinuerligt fylla på och skeppa över manskap i små gummibåtar. Bara för att sen förlora allt. Om det nu kommer att sluta så.

Varför länkar du inte till DIMA?

Men då vet vi att Ukraina är slagna i Krynka.
Hur många döda?

EDIT. Efter att ha lyssnat på videon, har jag förstått att två av världens mest erfarna och bästa kompanier blev utslagna. Så det låter som 100% förluster för Ukraina.
Dima verkar vara en bra och påläst kille.
Senast redigerad av Area55 2024-01-18 kl. 11:25.
Citera
2024-01-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Tjugosju stycken incidenter har vi nu i Ukraina där ryska soldater tar livet av sig själva. Detta är absolut inget normalt beteende bland soldater och vi kommer få läsa om det i framtida historieböcker.
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/198zcdf/russians_landed_on_dnipro_islands_targeted_with/

Skälet är antagligen droger som får dessa att tänka helt irrationellt. Men det är det yttersta beviset på hur degenererat det ryska samhället är.

Det tragiska är dock att pro-ryssar kommer att se detta som ett tufft beteende. Ett bevis på hur tuffa soldater är men att ta sitt egna liv i en krigssituation är inte tufft utan ett tecken på att man inte vill vara där.
Dessa vilda spekulationer. Och du inte sett hur vissa ryssar blir behandlade i ukrainskt fångenskap? Det har jag och har förståelse för att man inte vill hamna där. Det lär vara rykten som går bland soldaterna och då väljer några att skjuta sig själva. De kan även vara så pass skadade att de inte vill ha en framtid med amputerade ben. Jag har sett en och annan ukrainare skjuta sig själv med. Vidare är ni verklighetsfrånvända som menar att ukrainarna inte knarkar, ditt lilla lilla troll. Jag har för fan postat videomaterial på att de gör det, och det fanns mer av det som jag inte sparat. Det är nog mer än ni har på att ryssarna knarkar.
Citera
2024-01-18, 11:34
Medlem
Citat:

Av allt osant, dumt och verklighetsfrånvänt du spritt i denna tråd så är frågan om inte detta tar priset.

En skurk som Putin har ingen att förhandla med, inte Ukraina och i synnerhet inte ”Europa”. Ryssland är en utfattig skitstat tillika diktatur där befolkningen i detta nu saknar värme i sina hus och skiter på genusneutrala torrdass. Ekonomin var stor som Italiens INNAN kriget och är idag helt inriktad på att köpa andra klassens vapen från Iran och Nordkorea för att kunna fortsätta förlora vid fronten. Idag 20 tanks, ett tjugotal artillerisystem och 800 man. På en dag. Hur många månaders produktion motsvarar det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in