Citat:
Ursprungligen postat av
cern
Tackar!
"This issue may worsen and eventually render the display unusable"
FML! Sån jävla tur att jag köpte en stationär liten dator för gaming men fan vad besviken jag blev nu på Apple. Vilket skit!
Svindyra Laptops med senaste tekniken men så blir skärmen helt kass så hela datorn blir skräp.
kan ju inte köra en extern skärm när jag ligger i sängen eller är på soffan, på cafen eller liknande..
Är Apple så här kassa på göra laptops? Blir garanterat ingen Appledator i framtiden även fast jag älskar M1-M3 processerna. Skärmen är ju junk!

Apple har fått mycket kritik för att de är så svåra/omöjliga att reparera, och för att de nästan verkar avsiktligt och strategiskt vis låta svaga punkter finnas kvar i konstruktionen, vilka lätt orsakar haveri, och som hade varit väldigt lätta och billiga att förebygga - om Apple hade velat. Typ väldigt fuktkänsliga komponenter som placeras på ställen som över tid kommer att utsättas för fukt osv.
Jag tycker att det verkar som att Apple gör datorer som ska vara jättebra ett litet tag, för att sen gå sönder så man kan slänga den och köpa en ny, alternativt betala Apple för svindyr "reparation" (läs: fullständigt komponentutbyte).
Det är synd att de är sånt slit och släng-skräp, när de är så fina och har så bra processorer.