Citat:
Ursprungligen postat av
Refugen
De "förfalskade" meddelandena är åtminstone bättre bevis än Linneas självframkallade sugmärke och blåmärke på stortån. Vad jag vet är inte Chrippa dömd för något ännu så vad domstolen och polisen anser kan du vänta med att basunera ut.
Sen spelar det väl ingen roll vem som anmälde. L har ju bevisligen försökt driva processen mot Chrippa med byte av advokat etc.
Något är lurt med hela grejen. Visst kan man bli förblindad av ett toxiskt förhållande men att fria till sitt ex för att sedan några dagar fly till Spanien med en annan tjej känns bara FÖR skumt. Den här historien tar så många vändningar att jag funderar på att checka ut i någon vecka och se vad som har hänt sedan sist.
Finns ju inga bevis för att sugmärket och blåmärket är dem skadorna Linnea har, hon kanske har strypmärken runt halsen, eller sårskada i huvudet. Ingen vet. Sluta tro på allt förtals gänget säger.
Polisen häktade honom, och domstolen skrev sannolika skäl misstänkte för grov misshandel. Sedan är det upp till utredningen att bevisa sanningens. Men där och då pekade bevisen uppenbarligen på en sak.
Det enda jag håller med dig om är att detta är jävligt skumt, för ett par dagar sedan sa chrippa att han och Julia var ett par, han friade till julia, och Linnea byter advokat. För att några dagar senare resa utomlands. Allt är jävligt konstigt.