Citat:
Ursprungligen postat av
Loggan87
Hej !
Jag har trappat ut venlafaxin nu och gått över till voxra, jag är inne på fjärde veckan utan venlafaxin och ligger på 150 mg voxra.
Första två veckorna utan venlafaxin var ett rent helvete, yrsel, brainzaps, illamående, humörsvängningar upp och ner flera gånger om dagen, blivit väldigt känslosam, kan lipa för ingenting, det har stabiliserats en aning men känns ändå skönt att känna att jag har fått tillbaka mina känslor.
Mitt mående går fortfarande upp och ner ena dagen mår jag skitbra medans nästa dag mår jag skit igen, ångest, yrsel och trött som fan.
Jag har ätit 150 mg venlafaxin i nästan sju år sen gick jag ner till 75 för ca ett år sedan, som många säger så va det ganska enkelt att komma ner till 37,5 mg.
Jag ser nu när jag ser tillbaka att mina känslor har varit helt avslagna, ingen empati för fem öre.
Någon som har bytt från venlafaxin till Voxra, hur länge håller det här i sig, behöver jag kanske höja dosen på Voxra eller är det fortfarande utsättningssymptom från venlafaxin jag känner av ?
Tror det är den utsättningen av Venlafaxinet som ställer till det.
Voxra har väl knappt någon effekt alls på serotonin, och tror det är avsaknaden av sån effekt du känner av nu.
Kanske du kan få Sertralin som du sakta sakta fasar ut, jag vet att folk har hoppat på Sertralin när de fått brainzaps när de satt ut Venlafaxin.