2023-11-08, 03:21
Avslutad
Jag skrattade gott åt inledningen på ett avsnitt för ett par veckor sedan där första storyn handlade om en kvinna som var besatt av OCD-tvång att duscha. Kvinnan ifråga bestämde sig en kväll för att sluta upp med sina tvångstankar och då råkade hon ut för en övernaturlig situation som höll på att kosta henne livet. Någon slags entitet som anföll henne under natten. Slutet på storyn spekulerade i att det var kvinnans tvångsmässiga duschande som hållit den entitet som anföll henne borta, att den liksom inte kunde lukta sig till henne om hon hela tiden höll sin kroppsdoft till ett minimum. Men natten hon slutade duscha slog den till.

Den storyn lär ha landat med båda fötterna rakt hjärnan på många hypokondriska psykstollar som OCD-ar och som lyssnar på podden. Väldigt oschysst av Jack Werner egentligen.
Citera
2023-12-11, 19:40
Medlem
StiegGeils avatar
En ny, yngre uppläsare nu.
Tanken var nog bra, och personen försökte säkert, men det blev absolut ingen höjdare.
Samt att det verkar som att berättelserna nu ska innehålla 20 min. svammel, och 2 min. med nån form av spänning.
Vilket det senare blivit allt tamare och fjantigare.
Jag ser en, till en början, bra podd som blivit skjuten i sank.
Citera
2023-12-12, 15:21
Medlem
VillageOblivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StiegGeil
Tanken var nog bra, och personen försökte säkert, men det blev absolut ingen höjdare.
Samt att det verkar som att berättelserna nu ska innehålla 20 min. svammel, och 2 min. med nån form av spänning.

Ja, alltså… jag förstår tanken bakom det, att låta ett barn läsa en berättelse där huvudkaraktären är ett barn för att det ska kännas mer genuint. Resultatet blev dock ganska outhärdligt. Inget ont mot ungen i fråga; barn är sällan bra uppläsare/skådespelare, just för att de är barn och inte har tillräckligt mycket erfarenhet ännu. Detta var dock ett rejält snedtänk från Jack och kompani.
Citera
2023-12-13, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StiegGeil
Sista berättelsen var fullständigt olyssningsbar. Jag stängde av efter ett par minuter. Barnet var sannolikt nervöst och hastade sig igenom texten. Rena skiten. Det här är trots allt public service, så pengar och kompetens finns. Varför då låta ett random barn läsa in en berättelse?
Citera
2023-12-13, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Sista berättelsen var fullständigt olyssningsbar. Jag stängde av efter ett par minuter. Barnet var sannolikt nervöst och hastade sig igenom texten. Rena skiten. Det här är trots allt public service, så pengar och kompetens finns. Varför då låta ett random barn läsa in en berättelse?

Kan inte göra annat än att hålla med. Fick också stänga av avsnittet, riktigt trist.
Citera
2023-12-13, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
För att barnet är släkt med någon person bakom podden? Hälften av alla medverkande heter Werner eller Josefsson i efternamn. Huduvida det är slump, eller ej, låter jag vara osagt. Avsnittet för ett par veckor sen med gymnasieskolan, och de nedgrävda figurerna var rätt bra, även om de här Indiana Jones-sluten, med "top men", som kommer in och löser allt i slutet, är lite fånigt. En svensk Dr. Strangelove, som sitter i direktkontakt med Svenska kyrkan...
Citera
2023-12-28, 22:58
Medlem
Avsnitt 3- getmannen. Detta avsnitt är riktigt obehagligt men det kan va för man hörde det för 8 år sedan och det var ganska nytt med spökhistorier (?)
Avsnitt 80 - mannen i asken. Också sjukt obehagligt. Vill minnas att jag sov med lampan på även efter första gången jag lyssnade på det här avsnittet.
Och så finns det ett nyare avsnitt som jag tyckte gav mig the creeps:
Avsnitt 222 - han som gräver.
Beskrivningen utav ansiktet i hålet gav mig rysningar haha. Sedan är inte hela historien så bra som det kunde ha varit, men läskigt är det i alla fall.

Någon som vet vilket avsnitt man fick höra någons inspelning utav höga skrik i skogen i?
Jag vill minnas att det avsnittet var ganska läskigt, men kommer inte ihåg vad något handlade om ha ha
Citera
2023-12-29, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysthamster
Avsnitt 3- getmannen. Detta avsnitt är riktigt obehagligt men det kan va för man hörde det för 8 år sedan och det var ganska nytt med spökhistorier (?)
Avsnitt 80 - mannen i asken. Också sjukt obehagligt. Vill minnas att jag sov med lampan på även efter första gången jag lyssnade på det här avsnittet.
Och så finns det ett nyare avsnitt som jag tyckte gav mig the creeps:
Avsnitt 222 - han som gräver.
Beskrivningen utav ansiktet i hålet gav mig rysningar haha. Sedan är inte hela historien så bra som det kunde ha varit, men läskigt är det i alla fall.

Någon som vet vilket avsnitt man fick höra någons inspelning utav höga skrik i skogen i?
Jag vill minnas att det avsnittet var ganska läskigt, men kommer inte ihåg vad något handlade om ha ha

Kan det vara avsnitt 38 - ”i vermonts skogar” som du tänker på?
Citera
2023-12-29, 07:57
Avslutad
Julavsnittet var ännu ett bottennapp. Första berättelsen kändes mer som en sedelärande lektion i att inte kalla bögar för bögar och det var nästan så att man förväntade sig att boogeymannen skulle vara något stereotypt skinnhuvud á la Nattbuss 807. Mellanstoryn har jag helt glömt i skrivande stund trots att det var under 48 timmar sedan jag lyssnade på den. Sista berättelsen om Gråen var bara en enda lång transportsträcka. Berättelsen var fel uppbyggd och man visste från start vad som skulle hända och mycket riktigt; efter tjugo minuter hade precis det utspelat sig som man såg komma från början. Totalt slöseri med tid.

Det är sannerligen både höga toppar och djupa dalar i Creepypodden. Å andra sidan kanske det inte är det lättaste att fylla en timma varannan vecka med dunderstorys.
Citera
2023-12-30, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wizardalien
Kan det vara avsnitt 38 - ”i vermonts skogar” som du tänker på?
Lyssnade igenom och inget skrik hördes men avsnittet var bra, så jag är inte missnöjd över att ja spenderade en timme på detta ändå
Citera
2024-01-08, 21:21
Medlem
VillageOblivias avatar
Julavsnittet tyckte jag faktiskt om ändå, men dagens avsnitt landade inte direkt bland mina favoriter. De första berättelserna var rätt intetsägande, den sista som utspelade sig i Norrland hade en hyfsad uppbyggnad, men detaljen med...

...var för spårat komisk för att vara creepy på något sätt. Dessutom kändes berättelsen lite väl inspirerad av Getmannen, ett koncept som känns mer uttjatat än Slenderman vid det här laget.
Citera
2024-01-12, 17:38
Medlem
Finns det några bra av de nyare avsnitten? Jag har avslutat efter lyssnat en stund . Då det inte fångat mitt intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in