Citat:
Ursprungligen postat av
Dekonserv
I Sverige, Europa och USA har du helt rätt.
Blickar du dock utanför våra socialliberala mediabubbla så kommer du finna att han absolut inte är så hatar världen över. Det är USA som är hatobjektet nummer 1. Många tycker att Ryssland, men framförallt Kina befriar dem från USAs metapolitiska förtryck.
Att säga att Putin är hatad världen över är bara trams, då har man noll koll på hur världen fungerar.
I Kina, Indien, arabländerna, stora delar av Afrika är han definitivt inte hatad. Allt handlar om vad du blir tillsagd om vad du ska tycka, så medierna funkar.
Många lösa påståenden och önsketänkande från din sida.
Det är bara att se vilka Rysslands nya kompisar är. Nordkorea och Iran och resten av världens värsta shithole-countries. Kina och Indien utnyttjar Rysslands pariastatus men visst om ni vill räkna dem som goda vänner utan att inse hur cyniskt de utnyttjar Ryssland. Och det är väl inte så konstigt att den civiliserade världen reagerar med bestörtning och avsky mot en medeltida statsbildning som startar erövringskrig och sätter världen i brand. Vissa stater i Afrika och Amerika har sina egna problem men att tro att Putin är poppis för det är också komiskt önsketänkande.
Sen är det märkligt att tro att den du talar med har blivit tillsagd att tänka på ett visst sätt.
Jag kan dra mina egna slutsatser utifrån mina egna rättesnören och det är tomt i din argumentlåda hör jag när du drar upp ett sådant icke-argument. Själv tror jag inte att du är offer för Kremls plumpa propaganda utan att du medvetet är en del av den med intresse att Ryssland ostört och ostraffat ska få härja och mörda.