2024-01-12, 12:28
Medlem
Polisen har ju självklart anmält vidare till soc, inget konstigt med det. L har uttryckt oro för barnet troligtvis i förhör.
Det stod i sms att hon hade inspelningar som visar på att de inte är bra föräldrar. Ponera nu att hon kanske har belägg för oron och kanske har saker att visa upp, det vet vi inte. Han har haft droger i barnets närhet tidigare.
Tycker nog att den där G är lite väl snabb med att hänga ut saker när han själv inte vet vad som hänt.

Ingen annan i barnets närhet har någonsin uttryckt en oro eller anmält att barnet ska ha farit illa på något sätt. Så det kan ju till och med vara så att ingen misshandel från någon part har förekommit överhuvudtaget, för då hade anhöriga ingripit om barnet var i en otrygg och farlig miljö. Så det verkar ju som att samtliga ansett att barnet har haft det bra och det finns ingen anledning till oro.
Citera
2024-01-12, 12:31
Avslutad
Vad gör en anmälan till för skillnad mot alla dem han fått tidigare. Va sa han 30+ isch ? Bara för några månader sedan.
Citera
2024-01-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad gör en anmälan till för skillnad mot alla dem han fått tidigare. Va sa han 30+ isch ? Bara för några månader sedan.

Har man inget att dölja så är det inga problem.
Både J i sitt tidigare fall har avfärdat att barnet skulle fara illa hos henne och exet, och C har avfärdat att barnet skulle fara illa med han i hemmet med L.
Så då bör det ju inte finnas något som bevisar motsatsen.
Citera
2024-01-12, 12:38
Medlem
Citat:

Ja du, denna gång kommer anmälan från POLISEN och ingen fb incel.
Citera
2024-01-12, 12:52
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, det gör jävligt ont att trampa på legobitar.

Dagens ungdomar måste få en reallity check, det lönar sig inte att ljuga sig fram och spela mangas...hota, förtala och mobba.

Det kan nog gå till historien, då blir alla nöjda och glada?

I den bästa av världar så är L en infiltratör som jobbat för att stoppa "annan brottslighet"

Men som sagt, det lär komma fram så småningom vad det handlar om.

Ja SVT eller nån youtuber borde se värdet i en dokumentär om hela historien om Jockiboi och hans bröder och andra som hjärntvättades. Det är intressant psykologi bakom detta och hur fame kan användas för att förvandla famejägare till handdockor som slåss, förtalar och hotar åt den som har den där fame som de andra så gärna vill åt.

Tråkigt om Linnea är fejk som dom, men häftigt om hon inser att hon bör stämma alla för förtal så att ungarna hajar att ligan var kriminell.. och så att det slipper bli fler häxjakter från Jockiboi.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Vad pratar du om? Hur har du drömt ihop allt detta?

SteveWillDoit eller vad han heter är senaste exemplet (förutom Chrille nu) på när en kreatör gör något olämpligt i video , som då resulterar i bannlysning och att youtube inte svarar på frågor.

Chrille doxade, gnällde som en kärring och slog flickvännen blodig när han hallucinerade och såg en rysk hacker som låg bakom kanalens radering.

SteveWillDoit berättade att han runkar av sin hund för att hunden gillar han då, säkert ett skämt men det las fram som att han gör det på riktigt, han blev bannlyst och gnällde som en kärring över att youtube inte svarade på frågor gällande kanalens radering. Sen skaffade han ett Rumble konto och gör videos där istället.

Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Om man är bitter så gör man nog allt man kan i affekt. Ta bort sociala medier, etc etc.
Men det är ett stort steg från att radera inlägg på insta/en hel kanal på YT etc till att börja ta pengar.

Då är det helt andra brott man begår och då kommer absolut fängelse in i bilden.

Dock behöver ju egentligen inget spekuleras om. Har YT tagit bort kanalen (enl påståenden ovan) så finns det ju självklart ett mail till crippsan om detta.

Har den raderats manuellt av en inloggad användare så är ju olaga intrång mm. Går ju att lägga till en hel drös med rubriceringar här om det är ett företagskonto mm.

Youtube anser att kreatörer ska läsa reglerna , och att det inte är deras jobb att besvara korkade frågor från folk som inte läste deras regler innan dom blev livstidsbannade som SteveWillDoit och Chrilleboi.
Förståeligt att Youtube inte kan anställa folk som förklarar reglerna för idioter som ändå inte bryr sig om att youtube ska vara "barnvänligt" så att ungar inte blir traumatiserade av galningar som doxar och runkar av hundar..
Citera
2024-01-12, 12:57
Medlem
oceandrives avatar
Finns det ett enda bildbevis på att chrippa är släppt eller är det bara ett rykte hans bror startat för att få honom att verka oskyldig till kvinnomisshandeln?
Citera
2024-01-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Finns det ett enda bildbevis på att chrippa är släppt eller är det bara ett rykte hans bror startat för att få honom att verka oskyldig till kvinnomisshandeln?
Är ju bara du kollar Julias Instastory, o dom hade en liten live i går morse.
Citera
2024-01-12, 13:02
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Nån som har bild nu när han släpps? Han har ju vart utan gym och anabola
Jag vet inte vad du tror ska hända på 2-3 veckor utan gym. Vi ser nog ingen skillnad. Han känner säkert skillnad. Dessutom tror jag inte han tar bola det vore urbota dumt när han är känd på gymmet. Han har latjat lite med det förut och det hade nog även jag gjort om jag varit inne i gym så pass hårt.
Citera
2024-01-12, 13:07
Avslutad
Citat:
Jag vet inte vad du tror ska hända på 2-3 veckor utan gym. Vi ser nog ingen skillnad. Han känner säkert skillnad. Dessutom tror jag inte han tar bola det vore urbota dumt när han är känd på gymmet. Han har latjat lite med det förut och det hade nog även jag gjort om jag varit inne i gym så pass hårt.

Många fördriver tiden med fulla restriktioner med att träna i cellen också.
Citera
2024-01-12, 13:08
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Han är fortfarande misstänkt. Utredningen pågår fortfarande. Åtalet är inte nedlagt.

Han var häktad så han inte kunde röja undan bevis, så troligen har dem samlat in alla bevis, och har då ingen laglig anledning att fortsätta ha honom häktad.

Låter väldigt rimligt och jag gissar på samma sak.
Citera
2024-01-12, 13:11
Avslutad
Citat:
Av samma anledning som Rask...content
Samtidigt som dom söker sympatier för alla haters som bara är avundsjika och förstöra...
Citera
2024-01-12, 13:13
Medlem
Citat:

Nja, vad han gör med sin kropp får han bestämma själv. Däremot så använder han preparat och han byter gym ofta för att undvika att bli ertappad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in