2024-01-12, 07:44
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Ja det är säkert bara nåt knep för att man ska bli köpsugen. Första visningen verkar ju vara nu i helgen och mäklaren är säkert förväntansfull nu när annonsklicken ökar med dumpeneffekten. Snart lär hon inse att det gäller att bli av med huset så fort som möjligt innan alla vet att det är ett peddo-hus.
Just det. Vad sjukt ändå. Mäklaren är övertygad om att hon fått tag på ett riktigt hett objekt. Eller så börjar hon fundera över ifall det var morgonens nyhet om kommande räntesänkningar som genast drog besökare. Hon kanske rent av informerar gäddan om att det ser lovande ut med ovanligt många besök. Som den gädda han är håller han förstås masken (!).

Citat:
Ursprungligen postat av Hunksy
Även här tror jag det kan bli en extrem ändring för Taco-Gäddan #346(Tänker på namnet), han har tre bilar på kreditköp, ett huslån som kommer backa säkert 1miljon, ett hus i Sydafrika som är nyinköpt med lån och förmodligen sparken från ett välbetalt jobb..
Den där var fyndig. Anar dock att "Taco-gäddan" går över huvudet på ett antal läsare härinne, inte minst med tanke på vilken enastående pizzabagare vår nytillkomna översittarpedofil verkar vara. Hemliga ingredienser var det också, va? Det fattar man ju vad det innebär. Eller som Patrik hade uttryckt det: "Du knådar inte min pizzadeg. Jag vet var den handen har varit."
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-01-12 kl. 07:47.
Citera
2024-01-12, 07:52
Medlem
HassanVonEssens avatar
Läste precis att det varit en explosion i Sundsvall inatt i stadsdelen Nacksta. Det är bara någon km ifrån en viss guldgäddas nya lägenhet.
Citera
2024-01-12, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Jag sitter och stör mig duktigt på att det inte går att få fram ägaruppgifter på den bil som dubbelgäddan Micke kör vid sina konfrontationer.

https://dumpen.se/2022/07/20/micke-hade-inte-forstatt-att-halla-tungan-i-mun-napp-122/

Där syns regnumret tydligt och med ett sms får man fram för- och efternamn samt ort. Men det går alltså inte att få fram mer detaljerade uppgifter och man kan inte se var han bor. Han måste alltså ha skyddad identitet.

Söker man efter bilen med biluppgifters avancerade sökfunktion genom att välja rätt villkor (röd, sprinter, 316, Stockholm) är det inte heller möjligt att få den bilen som sökträff.

Är det möjligt att komma runt detta?

Jag fastnade också på dubbelgäddan. Jag kom fram till en adress som är känd som adress för terrorfinansiering och organiserad brottslighet i Stockholm.
Tror att ägaren innan som köpte bilen och ägde i fyra dagar innan den såldes vidare kan vara intressant för att komma vidare kanske?
Citera
2024-01-12, 07:56
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Jag fastnade också på dubbelgäddan. Jag kom fram till en adress som är känd som adress för terrorfinansiering och organiserad brottslighet i Stockholm.
Tror att ägaren innan som köpte bilen och ägde i fyra dagar innan den såldes vidare kan vara intressant för att komma vidare kanske?
Just det. Du nämnde den adressen så jag tänkte att du borde fått den nånstans ifrån och att du på något sätt kommit åt Mickes bostadsadress. Annars kopplar jag inte hur du kom fram till just den adressen.

Har försökt luska runt Grödingegubben men inte hittat något av intresse. Hans namn ger mig dock grava pedovibbar.
Citera
2024-01-12, 08:03
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rdesign
Notera att på bilderna är det sommar. Så borde vara planerat sedan ett tag att de ska sälja. Kanske bygger de nytt hus eller har köpt en nyproduktionslägenhet någon stans som de planerat att flytta till..

Alternativt är det återanvända gamla bilder från 2017 när de själva köpte huset?
Antingen planerat sen innan eller att frun känner mäklaren och fått ut det blixtsnabbt med gamla bilderna.
Citera
2024-01-12, 08:06
Medlem
Citat:
Just det. Du nämnde den adressen så jag tänkte att du borde fått den nånstans ifrån och att du på något sätt kommit åt Mickes bostadsadress. Annars kopplar jag inte hur du kom fram till just den adressen.

Har försökt luska runt Grödingegubben men inte hittat något av intresse. Hans namn ger mig dock grava pedovibbar.

Ja, adressen bilen och Micke står på i registerutdraget jag fått är samma som vad föregående ägaren heter + gatan. Och på den adressen bor ju ingen egentligen.
Citera
2024-01-12, 08:09
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ja, adressen bilen och Micke står på i registerutdraget jag fått är samma som vad föregående ägaren heter + gatan. Och på den adressen bor ju ingen egentligen.
Vilket register fick du den informationen ifrån? För om man använder sms-tjänsten står det bara Stockholm.

Edit: Om Micke bor på den adressen du föreslår så har han i alla fall skyddad identitet, för någon sådan Micke finns inte på ratsit. Därav undrar jag hur du fick tag på den informationen.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-01-12 kl. 08:12.
Citera
2024-01-12, 08:15
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Det är inte marknad för att sälja. Dessa två fastigheter skulle såklart inbringa betydligt mer om man avvaktade lite. Men av olika anledningar kan ju dessa inte vänta.

Även här tror jag det kan bli en extrem ändring för Taco-Gäddan #346(Tänker på namnet), han har tre bilar på kreditköp, ett huslån som kommer backa säkert 1miljon, ett hus i Sydafrika som är nyinköpt med lån och förmodligen sparken från ett välbetalt jobb..
Karma deluxe.
Mina tankar går till stackars frun, vilken jävla soppa att bli indragen i.
Citera
2024-01-12, 08:16
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Vilket register fick du den informationen ifrån? För om man använder sms-tjänsten står det bara Stockholm.

Edit: Om Micke bor på den adressen du föreslår så har han i alla fall skyddad identitet, för någon sådan Micke finns inte på ratsit. Därav undrar jag hur du fick tag på den informationen.

Är du exempelvis bilhandlare eller sitter på en bilverkstad kan du fram mycket mer info än vi vanliga dödliga genom Transportstyrelsens system.
Citera
2024-01-12, 08:25
Medlem
Citat:

Transportstyrelsen ”fråga på annat fordon”, sen ”uppgifter som inte får visas i tjänsten”, där kan du be om ett mail med uppgifter.
Citera
2024-01-12, 08:33
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Antingen planerat sen innan eller att frun känner mäklaren och fått ut det blixtsnabbt med gamla bilderna.

Nja dom skulle ju hyra ut sitt attefallhus till en student med start jan -24. Trist för studenten som precis flytta in.
Citera
2024-01-12, 08:41
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Nja dom skulle ju hyra ut sitt attefallhus till en student med start jan -24. Trist för studenten som precis flytta in.

Kanske vill unga studentskan inte bo där i alla fall efter att #346 avslöjats. Attefallet ligger nära inpå bostadshuset och att veta han kanske sitter där med morgonstånd och spionerar är nog inte så kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in